Helt underbar tråd och härligt att läsa om alla positiva saker man faktiskt kommer på att man har att vara tacksam för om man bara tänker efter :)

Själv är jag glad för att sommaren är på ingång och att semestern snart är här! Men mest av allt är jag alltid gladast för att jag har mina helt fantastiska barn, som får mig på bra humör varje dag och som är som mina alldeles egna solstrålar :love:

Visst är det jätteskönt att sluta med sånt? Jag gjorde slut med facebook för någon vecka sedan eller vad det var och för ett par dagar sedan gjorde jag ett konstaterande på kvällen att jag inte tittat på mobilen en enda gång under dagen utan spenderat all tid med att leka med dottern och pyssla i huset och på tomten. Vilken aha-upplevelse! Nu är jag flitig mobiltittare på pendeltåget fortfarande, om jag inte har någon bok med mig, men det är bara om jag är själv när jag åker :)

Jätte skönt, ska dock vara snäll å logga in en gång till å ge bort lite grejer till nån behövande sen radera spelet. Kan någon annan få bli glad :)

På Torsdag kommer jag få träffa en helt underbar vän jag inte sett sedan 2011 :bump: vi ska hitta på äventyr tillsammans.

Jag måste verka vara smart och duktig hela nästa vecka inför en massa nya personer, men det ingår besök i nationalparker som ser helt underbart vackra ut på foton så jag har bestämt att naturen kommer överväga stressen.

Mitt rum har varit välstädat i en vecka och mina orkidéer är superfina, jag vill jobba hemma hela tiden (tur att jag får det om jag vill :D )

En vän och hennes pojkvän kommer nog hit på besök i höst, och maken sa att han kommer med :love: (bara fyra månader dit, ingenting ju!)

Vi fick chokladtårta på jobbet idag.

Jag har sluppit min familj och deras drama i hela sex månader. Jag har bestämt att jag tänker undvika deras drama resten av livet, det finns annat att lägga energi på.

Min huvudhandledare är helt underbar.

Min andra handledare är inte så tokig han heller.

Kollegorna i mitt labb är riktigt bra dem med. - yay för minimalt med drama på jobbet och fokus på det vi ska jobba med.

En god mogen mango väntar på att bli äten

Jag är glad för att jag flyttar ut på landet vid mitt stall om två veckor, kommer få 50 m till stallet typ. Bästa årstiden dessutom just nu!

Flyttpackar vilket är sjukt tråkigt, men jag hittade en fin tröja och ett glas som jag trodde var borta!

Jag är glad över;
* att det är ljust, varmt och skönt.
* att jag tagit examen.
* att jag är så himla kär!
* att min bil är fantastisk, och billig.
* att min familj är lyckliga och trivs med sina liv.
* att jag har ett ev. jobb på G!

Det är vad jag är glad över just nu. :)

Den här tråden får inte glömmas bort så jag puttar upp den!

Mitt liv fortsätter kännas alldeles fantastiskt. Har dessutom fått kontakt med en kille! Även om jag inte har några som helst förväntningar på att det ska leda någonstans så är det väldigt mysigt när han hör av sig. Dessutom är han fantastiskt trevlig! Jag som nästan tappat hoppet om det manliga könet efter exet :D

Jag är glad för att:

- jag just tagit världens mysigaste tupplur i solen med en enorm och jättegosig jättehund och tom lyckades nicka till.
- jag har gjort syrensaft som jag hoppas blir god.
- jag har så trevligt sällskap nu här i huset i form av en gullig kompis.
- att det gick bra för min tränare då han sprang halv-mara i Luxemburg igår kväll.
- jag snart ska sätta tänderna i ett jättegott hembakt bröd några vänner lämnade efter trevligt besök igår.
- min fina pappa som blir 65 i år blivit utköpt från nuvarande jobb till ett nytt. Det tycker jag är extra coolt IOM att han är i IT-branschen. Heja pappa!
- jag snart ska sticka ut och rida fina hästar.

Jag är också vääääldigt glad över att jag blivit bjuden på kryssning i Västindien i nov. Åh, vad jag ser fram emot det!

Jag är glad över att jag äntligen fått tummen ur röven och rengjort hemmet ordentligt och det nu doftar grönsåpa när man kommer hem.
Och så är jag glad över att min jordgubbsplanta växer så det knakar och har producerat 7 bär redan!

Idag var det lite utmaning att skriva något positivt. Det här är vad jag kan komma på:

Jag har inte svimmat eller ens varit nära att svimma efter att jag idag fick en rejäl smäll på näsan av en häst. (Har blodfobi.)

Känner mig fint positiv idag. Har hjälpt till hela dan på barnverksamheten som har pågått nu under nationaldagen.

Ser framemot helgen då vi ska fixa golvet på balkongen. Hade väl velat ha lite mera pengar så jag hade kunnat köpa en sådan där krukväxt färdig å klar med upphängning till balkongen. Å andra sidan jag tyckte dom var lite dyra när dom inte hade just dom blommorna jag ville ha.

Jag är glad över att haft ledigt några dagar. Igår sov jag hela dagen och kvällen med avbrott för små hundpromenader.
Jag är glad att min vän tog hand om min häst då. Så jag kunde vila.
Jag är också glad att jag igår orkade göra brunutansol och idag har epilerat benen och målat både tå- och fingernaglar. Det känns härligt att haft tid att fixa sig lite och göra "onödiga" saker för sin egen skull. Imorgon ska jag färga håret också. Gud så snygg jag ska bli! ;)

Jag är glad över att jag ridit min fina häst idag. Och att jag hade ridsällskap av en kompis på hennes fina häst.
Jag är glad att hon hittat den iom att den är så bra till just henne utöver att det är en fin häst.

Jag är också glad över att vi stannade och köpte varsin Mc Flurry Marängsviss. Goooott!

Nu är det och har varit en tid så mycket sorg och död och hemskheter på buke. Skulle vi inte kunna skriva här om glada och positiva saker vi faktiskt också upplever nu i livet? Det är så sorgligt med alla här som tvingas gå igenom sorg och död på ett eller anat vis, men det händer ju bra saker också hos oss här på buke.

Känner någon sig manad att börja med att berätta om något rolig eller positivt som hänt i livet den senaste tiden? Något som gjorde dig glad? Nytt jobb, ett barns födelse, nytt husdjur, semester, längtan efter något t.ex. solen, värmen, sommaren?

Glädje?

/Enya, som inte kan börja...

Ingen semester för mig men lika glad är jag för det för jag får jobba på riktigt i 12 veckor efter 2 månaders praktik och arbetslöshet innan dess. Nu gör jag det jag ska - eller ja,jag har mjukstartat med lite inhopp och frilans - nästa vecka kör jag igång på riktigt med en sexdagars vecka.

Annat som är bra är att kusen och jag börjar hitta varandra i hoppningen och att vi kunnat gå upp lite i höjderna (ca 90 - vilket är det högsta han hoppat med ryttare) så att vi förmodligen kan vara med på riktigt nästa terrängträning och hoppa även storhäst hinderna :D

Och så gick klubbens div3 lag och vann dagens tävling (lagfinal) vilket ledde till en andra plats totalt - och jag är nog lika glad som ryttarna som red i laget (speciellt stallkompisen som red sin första nolla i 100 cm på sin medryttarhäst & därefter gick in och nollade omhoppningen på 110 (deras första 110 tillsammans - så sjukt bra!!).

Idag är att positiv :)
Var på dressyr tävling vilket gick sådär, men jag satte iaf första kvalet till handikapp SM :)

Så jag är lite fånigt stolt :D

väcker den här tråden igen :)

Jag bytte VC för en knapp månad sedan och har redan fått mer hjälp än jag fick på 1,5 år hos förra VC :) Äntligen någon som har och tar ansvaret för hela mig, jag behöver inte driva, sparka och skrika för att få hjälp och de har ett rehabteam som håller på att göra en helhetsbedömning. Jag sitter lätt chockad och känner att så HÄR ska det ju fungera på alla VC! Bägge är dessutom landstingsdrivna och ligger två mil ifrån varandra. Sista 1,5 åren har varit väldigt tuffa, men nu känns det som det kan bli ordning på torpet igen!
Fick bekräftat igår att jag utöver ledproblemen har utmattning, något jag väl listat ut själv, men det var märkligt skönt att få det bekräftat av ett proffs och inte minst så kommer jag få hjälp att hantera det och att bryta mina mönster så jag slipper göra om det (är inte första gången, snarare tredje eller nåt). Jag har oroat mig mycket för detta, så det var en stor sten som släppte! Jag börjar bli bättre dessutom, orkade med att hålla två utbildningsdagar i veckan utan att hjärnan la av helt. Har varit ett annat orosmoment, hur jag ska klara av att jobba igen. Men det här blev ett lagom test som stärkte mig ordentligt! Det var del av ett extrajobb jag gjort och fått bra respons där och vet att de vill anställa mig, även om de inte har någon ledig tjänst just nu (lika bra kanske med tanke på utmattning osv, vore perfekt om de har en till hösten?). Även om de inte får någon så har jag bra referenser när jag söker, fler positiva saker :)

Annars så är jag underbart vardagslycklig, visst finns det några orosmoln, men vi bor på en fantastisk plats, har en underbar familj runtomkring och livet i det stora hela är underbart. Små saker i livet är så viktiga, att kunna gå ut i trädgården och sitta i vilstolen med en bra bok en stund varje dag, vi har sjön 200 m bort och en liten båt så vi kan åka ut på utflykter eller bara åka och fiska och bada en sväng en vanlig sketen vardagkväll. Mina hästar bor också på gården och det är njutning och livskvalite att kunna se dem från fönstren.

I dag orkar jag inte vara positiv. Eller just nu orkar jag inte vara positiv. Jag är ofantligt trött fysiskt och psykiskt efter en jobbig vecka på jobbet och så är det ju fredag då jag rent allmänt brukar vara trött. Jag ska jobba i dag och orken är lite slut redan och stressmagen bråkar med mig! För att inte tala om mensvärk som är rena döden :(

Men visst är jag nog lite positiv ändå. Jag väntar på svar om betyg på examensarbetet och jag har sökt några jobb jag vill ha svar på. Några mail jag vill ha svar på. Jobbig nervös väntan men jag vill ha bra svar! :)

Jag är barnledig igen, kul att familjen faktiskt passar på att umgås med mina barn nu när det blir mer och mer verklig att vi ska flytta. Det är ju inte säkert att vi träffas på flera månader sedan när vi väl flyttat, kostar ju en del med tåg och så för tre barn och mig.

Jag är barnledig igen, kul att familjen faktiskt passar på att umgås med mina barn nu när det blir mer och mer verklig att vi ska flytta. Det är ju inte säkert att vi träffas på flera månader sedan när vi väl flyttat, kostar ju en del med tåg och så för tre barn och mig.
Eller så är det så att ni trivs så bra att ni inte vill åka därifrån - varför familjen får masa sig till er! :D

Idag blev jag glatt överraskad när min bror kom intraskande på jobb och gav mig ett bluetooth-headset :)
Han var sjuk för ett tag sen och låg på lasarettet, han har lite sjukhusångest så jag var där varje dag och han ville säga tack. Mamma hade sagt att jag behövde ett headset så då fick jag ett av honom :o

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 114
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 266
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 403
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar