Jag är glad för att mitt egentligen ganska eländiga liv är alldeles underbart.
Har min högt älskade sambo, mina underbara hästar och hundar.
Det regnar :) så det blir bra bete till min svårfödda dam :banana:

Lagar just nu en av sambons favorit rätter så han är glad, å då är jag det med :)

Jag är också kär, därtill i en man som jag för ett halvår sedan aldrig kunnat tro att jag skulle lära känna, än mindre få känslor för. Sedan ingick han i en hämndplan som absolut inte skulle gå längre, och sedan... blev han visst mer än så ändå. Men han är en av de tryggaste och bästa människorna jag har i mitt liv just nu, och jag ser fram emot att få spendera en stor del av sommaren i hans sällskap.

I övrigt är det fantastiskt att just sommaren slutligen är här, och jag har så mycket planerat med bland annat nationaldagsfirande, Almedalsveckan, Ryssland och Serbien. Det kommer bli fantastiskt!

Jag hänger på här :)

Idag orkade jag springa 26 minuter i ett sträck. (Jag följer ett träningsprogram.)
Jag är singel och rår mig själv = inget tjafs.
Jag mår väldigt bra.
Jag har en liten trädgård där jag kan leka loss med mitt trädgårderande.
Mitt boende är trivsamt och billigt, dock lite primitivt.
Jag har ett bra jobb som jag trivs med och där jag är uppskattad.
:D och så här känns det en tidig morgon då jag går ut i en solig trädgård tidigt på morgonen och häggens doft sveper förbi och fåglarna kvittrar.

Nu är det och har varit en tid så mycket sorg och död och hemskheter på buke. Skulle vi inte kunna skriva här om glada och positiva saker vi faktiskt också upplever nu i livet? Det är så sorgligt med alla här som tvingas gå igenom sorg och död på ett eller anat vis, men det händer ju bra saker också hos oss här på buke.

Känner någon sig manad att börja med att berätta om något rolig eller positivt som hänt i livet den senaste tiden? Något som gjorde dig glad? Nytt jobb, ett barns födelse, nytt husdjur, semester, längtan efter något t.ex. solen, värmen, sommaren?

Glädje?

/Enya, som inte kan börja...

Bra initiativ, har längtat efter en sån här tråd!

Jag har träffat världens finaste tjej som gör mig så glad! Jag känner mig så trygg i hennes famn och kan inte sluta tänka på henne typ hela tiden. Min lägenhet (och säng :o) känns bara helt sjukt tom utan henne här.

Det är en underbar känsla :love:

Bra initiativ, har längtat efter en sån här tråd!

Jag har träffat världens finaste tjej som gör mig så glad! Jag känner mig så trygg i hennes famn och kan inte sluta tänka på henne typ hela tiden. Min lägenhet (och säng :o) känns bara helt sjukt tom utan henne här.

Det är en underbar känsla :love:
Men åååååh så fint! :bump: Gud vad glad jag är för din skull :) :) Den där känslan är så underbar!

Jag är glad för att min brutna vä handled nu äntligen är hållbar nog för enkla saker som hålla kastrullen,ta medicinen från hand till mun (har haft problem med vridningen) mm
Sen är det ju varmt och soligt och nästa vecka ska jag luncha med en god vän som bor 30 mil bort.

Jag blir alldeles glad av den här tråden :)

Jag är glad över många saker; min sambo till exempel, som var dag gör mig förvånad över hur fin, rolig och stöttande man kan vara. Vi hjälps åt, rår om varandra, har kul tillsammans, utvecklas ihop. Kan fortfarande inte fatta min lycka att vi stötte ihop för två år sen. Helt otroligt.

Jag är också otroligt glad över att jag lär mig mer och mer spanska och faktiskt har goda chanser att bli flytande i språket, så länge jag fortsätter kämpa på och inte ge upp :). Känns så coolt och berikande att veta att i framtiden kommer jag inte bara ha två språk utan faktiskt tre - det är som om en helt ny värld har öppnat sig. Dessutom ger det mig mycket självförtroende :).

Sist men inte minst är jag glad över att jag inom ett år kommer att få träffa min älskade syster igen och mina underbara syskonbarn :love:. Nu är det ett halvår sedan jag sa hej då till dem och det skaver att inte få se dem. MEN - the countdown has begun och det känns helt fantastiskt fint att veta att jag kommer att få träffa dem, att jag har pengar till flyg och allt och jag bara behöver ha lite lite is i magen.

Jag är alldeles hög på endorfiner och jättemegahimlaglad efter att ha sprungit Vårruset ikväll. Och på en helt acceptabel tid dessutom! :)
10264322_10152509251635712_7954112829217351005_n.jpg

Längtar till fredagen då ska jag å partnern ha utekväll tillsammans. Känns jätte bra då hon vart bortrest å sen jobbade direkt så vi har inte haft så mycke tid tillsammans.
Det är jättekul att planera partnerns födelsedag så ska på shoppingrunda imorgon, trots att det är över en månad kvar :D
Jag har bestämt mig för att sluta spela ett online spel som krävde en del uppmärksamhet varje dag. Får mer tid över till annat som jag inte har haft tid för. Senaste patchen gjorde sitt till när det nya gearet förbrukas inom en viss tid och man därför måste spendera ännu mer tid på spelet för att kunna hålla kvar gearet iochmed att man konstant skulle behöva köpa nytt.

Nu är det och har varit en tid så mycket sorg och död och hemskheter på buke. Skulle vi inte kunna skriva här om glada och positiva saker vi faktiskt också upplever nu i livet? Det är så sorgligt med alla här som tvingas gå igenom sorg och död på ett eller anat vis, men det händer ju bra saker också hos oss här på buke.

Känner någon sig manad att börja med att berätta om något rolig eller positivt som hänt i livet den senaste tiden? Något som gjorde dig glad? Nytt jobb, ett barns födelse, nytt husdjur, semester, längtan efter något t.ex. solen, värmen, sommaren?

Glädje?

/Enya, som inte kan börja...

Jag är glad för många saker. Bla:

- Mina fantastiska vänner som alltid finns där, är omtänksamma och kul och helt galna.
- Min fantastiska pappa som körde 10 mil hit för att följa med mg med hunden till vet.
- Fantastisk vet som tar sig tid att kolla på min hund trots att hon eg är hemma och ledig.
- Att hunden är ok, har fått medicin och mår bra.
- Att jag får chansen att vara här hos mina suveräna tränare heltid och lära mig massor.
- Att jag får ha min underbara häst.
- Att jag om 2 veckor åker hem på semester och ska vara ledig över sommaren! :D
- Att jag får se en kompis träna och ladda inför finalen i YR-SM, dressyr. Hon har kvalat alla sina 3 hästar i år. Skitkul iom gullig tjej!
- Att jag får se min ridfröken börja rida igen efter 5 års uppehåll. Glädjen hon känner syns och känns.
- Att jag får bo så vackert på landet i underbar miljö, med hundar, katt, höns och hästar.
- Att jag just nattat mumsande hästar och haft klistund/massage-stund med gamle GP-hästen. Han masserar tillbaks och hittar alltid rätt ställe.
- Att jag köpt massa fint och vårigt/somrigt smink och nagellack.
- Att jag har hittatså mycket snygga outfits till hästens träningar.
- Att jag snart får hänga hur mycket jag vill med mina nära och kära hela sommaren.
- Att jag ska få ha små söta klänningar, ha fina naglar och sminka mig.
- Att vädret är så varmt och soligt.
- Att jag ska dricka rosé och drinkar hela sommaren.
- Att jag kan köpa det jag behöver och har min lägenhet etc.
- Att jag är omgiven av "givers".

Jag är glad för att jag lever. Jag är glad för min särbo även om vi har tredje världskriget ibland för han förstår mig som ingen annan. Jag är glad för mina katter, jag skulle aldrig orka komma hem till ett tomt hus. Jag är glad för att min sjukdom håller sig i schack just nu (med mediciner). Jag är glad för alla fina människor jag bara känner genom mer eller mindre konstiga nick på Buke för ni är fantastiska.

Vad fina saker ni är glada för och tänker härligt om!

Jag är faktiskt glad för solen. Solen har alltid givit mig lite extra energi.
Jag är glad för att jag fått lite färg och inte riktigt är sådär jättegul som jag varit i vintras... (nej jag har inte gulsot, det är bara så jag ser ut, men med åldern har jag blivit ljusare än när jag var barn:confused::confused:)
Jag är glad för att jag alltid har haft en känsla för musik och för att jag vet hur man kan njuta av det. Har tänkt på det varje kväll nu när jag lyssnat på Ipoden för att kunna somna. Har ni tänkt på hur bra musik kan vara?
Jag är glad över att jag fått så bra tips i min tråd om stress! Jag är glad för att det visat sig ha effekt. När jag har möjlighet bara måste jag börja sjunga igen, det är avstressande vet jag!

Och jag är glad för att pluggandet är över snart. Men jag hoppas nästan pluggandet bara är över för den här gången! Det vore ett trist liv att inte vilja utvecklas och lära sig något varje vecka ( som min familj).

Ja det har varit mycket negativt nu, både som man ser här på forumet och i ens eget liv! Så, till det positiva!
  • Jag fick löneförhöjning! En ganska rejäl sådan också :banana:
  • Pojkvännen flyttar in hos mig i augusti efter vad känns som en evighet på distans :love:
  • Jag börjar få ordning i nya lägenheter med möbler osv.
Jag har också fått löneförhöjning- 500 kr på heltidslönen! Jobbar halvtid bara men det går åt rätt håll ju! :)

Jag är glad för att mitt egentligen ganska eländiga liv är alldeles underbart.
Har min högt älskade sambo, mina underbara hästar och hundar.
Det regnar :) så det blir bra bete till min svårfödda dam :banana:

Lagar just nu en av sambons favorit rätter så han är glad, å då är jag det med :)
Sådär gjorde jag också. Jag gillar att göra andra människor glada, att se deras glädje och tacksamhet för det jag gjort, sånt som till och med egentligen inte ens har varit jobbigt för mig att göra, men som ändå betyder mycket för någon annan. Speciellt det där med att göra middag åt någon som uppskattar det!

Jag är glad åt buke och alla galenskaper. Har skrattat i enhörnings/draktråden och nu läst allt positivt i denna tråd innan jag ska försöka sova. Dessutom har det regnat större delen av dagen så i stort sett all pollen ligger i pölarna just nu, istället för att vara i luften (och mina luftvägar).

Jag har bestämt mig för att sluta spela ett online spel som krävde en del uppmärksamhet varje dag. Får mer tid över till annat som jag inte har haft tid för. Senaste patchen gjorde sitt till när det nya gearet förbrukas inom en viss tid och man därför måste spendera ännu mer tid på spelet för att kunna hålla kvar gearet iochmed att man konstant skulle behöva köpa nytt.

Visst är det jätteskönt att sluta med sånt? Jag gjorde slut med facebook för någon vecka sedan eller vad det var och för ett par dagar sedan gjorde jag ett konstaterande på kvällen att jag inte tittat på mobilen en enda gång under dagen utan spenderat all tid med att leka med dottern och pyssla i huset och på tomten. Vilken aha-upplevelse! Nu är jag flitig mobiltittare på pendeltåget fortfarande, om jag inte har någon bok med mig, men det är bara om jag är själv när jag åker :)

Åh, älskar den här tråden! Så fint att läsa om alla positiva saker som sker i era liv.

Jag är glad för:

Att jag har världens bästa sambo. Han är så himla förstående, vi har alltid så jäkla kul ihop och han får mig att känna mig så himla bra. Älskar när det pirrar i magen! Nästa vecka firar vi 2 år och det ska bli så sjukt roligt med en helkväll med god mat, gott vin och säkert någon drink på en uteservering om vädret tillåter. Är också glad för att han gillar mat och vin lika mycket som jag, det hade varit så väldigt tråkigt annars :D

Att jag för varje dag som går känner mig säkrare på att jag har valt att läsa rätt program på universitetet. Det känns bara så bra i magen, och jag får bra feedback för föreläsare om området jag vill arbeta inom. Ska kämpa som satan för att ta mig dit, och är också glad för den motivationen jag känner i mig.

Att jag känner mig smart. Har tidigare haft bildningskomplex och känt att "varför ska jag säga något, jag kan ju ändå ingenting". Nu börjar jag inse att, jo. Jag kan ju jättemycket!

Att jag har världens finaste extrajobb på världens finaste förskola med världens finaste barn och världens finaste personal :love:

Att det snart är sommar! Då ska jag bland annat fira midsommar på en ö i havet, roadtrippa runt i närområdet till roliga utflyktsmål, bada i sjö hela tiden (är en dålig göteborgare som föredrar sjö framför hav :p ), älska mina vänner och min sambo ännu mer när vi parkhänger och bara allmänt njuta.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 114
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 941
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 266
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 403
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar