Nu är det och har varit en tid så mycket sorg och död och hemskheter på buke. Skulle vi inte kunna skriva här om glada och positiva saker vi faktiskt också upplever nu i livet? Det är så sorgligt med alla här som tvingas gå igenom sorg och död på ett eller anat vis, men det händer ju bra saker också hos oss här på buke.
Känner någon sig manad att börja med att berätta om något rolig eller positivt som hänt i livet den senaste tiden? Något som gjorde dig glad? Nytt jobb, ett barns födelse, nytt husdjur, semester, längtan efter något t.ex. solen, värmen, sommaren?
Glädje?
/Enya, som inte kan börja...
Jag är glad för många saker. Bla:
- Mina fantastiska vänner som alltid finns där, är omtänksamma och kul och helt galna.
- Min fantastiska pappa som körde 10 mil hit för att följa med mg med hunden till vet.
- Fantastisk vet som tar sig tid att kolla på min hund trots att hon eg är hemma och ledig.
- Att hunden är ok, har fått medicin och mår bra.
- Att jag får chansen att vara här hos mina suveräna tränare heltid och lära mig massor.
- Att jag får ha min underbara häst.
- Att jag om 2 veckor åker hem på semester och ska vara ledig över sommaren!
- Att jag får se en kompis träna och ladda inför finalen i YR-SM, dressyr. Hon har kvalat alla sina 3 hästar i år. Skitkul iom gullig tjej!
- Att jag får se min ridfröken börja rida igen efter 5 års uppehåll. Glädjen hon känner syns och känns.
- Att jag får bo så vackert på landet i underbar miljö, med hundar, katt, höns och hästar.
- Att jag just nattat mumsande hästar och haft klistund/massage-stund med gamle GP-hästen. Han masserar tillbaks och hittar alltid rätt ställe.
- Att jag köpt massa fint och vårigt/somrigt smink och nagellack.
- Att jag har hittatså mycket snygga outfits till hästens träningar.
- Att jag snart får hänga hur mycket jag vill med mina nära och kära hela sommaren.
- Att jag ska få ha små söta klänningar, ha fina naglar och sminka mig.
- Att vädret är så varmt och soligt.
- Att jag ska dricka rosé och drinkar hela sommaren.
- Att jag kan köpa det jag behöver och har min lägenhet etc.
- Att jag är omgiven av "givers".