Enya

Trådstartare
Nu är det och har varit en tid så mycket sorg och död och hemskheter på buke. Skulle vi inte kunna skriva här om glada och positiva saker vi faktiskt också upplever nu i livet? Det är så sorgligt med alla här som tvingas gå igenom sorg och död på ett eller anat vis, men det händer ju bra saker också hos oss här på buke.

Känner någon sig manad att börja med att berätta om något rolig eller positivt som hänt i livet den senaste tiden? Något som gjorde dig glad? Nytt jobb, ett barns födelse, nytt husdjur, semester, längtan efter något t.ex. solen, värmen, sommaren?

Glädje?

/Enya, som inte kan börja...

Jag har blivit klar med år 3 på universitetet, och kan för första gången i mitt liv säga att jag har en universitetsexamen. Nu ska jag dock inte ta den i år utan läsa ett år till för att få en ännu bättre examen, men är en rätt härlig känsla ändå.

Sedan är jag glad och lycklig för att sommaren är på ingång och åtminstone de första tre veckorna ser ut att bli helt perfekta. Sedan börjar jag jobba... :p

Nu är det och har varit en tid så mycket sorg och död och hemskheter på buke. Skulle vi inte kunna skriva här om glada och positiva saker vi faktiskt också upplever nu i livet? Det är så sorgligt med alla här som tvingas gå igenom sorg och död på ett eller anat vis, men det händer ju bra saker också hos oss här på buke.

Känner någon sig manad att börja med att berätta om något rolig eller positivt som hänt i livet den senaste tiden? Något som gjorde dig glad? Nytt jobb, ett barns födelse, nytt husdjur, semester, längtan efter något t.ex. solen, värmen, sommaren?

Glädje?

/Enya, som inte kan börja...
Vilket bra initiativ!
Jag älskar den här tiden. Det blommar överallt, i ena änden av min trädgård står körsbärsträdet i full blom, översållad med vita blommor. I andra änden står äppelträdet med rosa blommor som slår ut vilken dag som helst. Här stod för två veckor sedan päronträdet i full blom också. Det luktar gott var man än går. Ikväll har jag varit ute och gått i två timmar i regnet. Fast det spöregnade doftar det ändå gott överallt!

Oh ja, våren och allt blommande, som visar att det inte alltid är så att det gör ont när knoppar brister. :) Jag bor i en åker med rapsen runt mig och det doftar härligt! Långt in i huset kan jag känna doften!

@Mineur jag förstår känslan om examen! Det måste kännas härligt! JAg är där om 2 veckor knappt!

@hemlig mina hundar är också småtokiga nu! Unghundar igen trots sina 8 år på nacken!

@kimmis87 Jag har aldrig skadat kotorna men dock haft hjärnskakning och första dagen jag kunde rida utan att yrseln och illamåendet fick mig ner igen var underbar, hoppas det var just så du kände i dag!

Jag flyttade äntligen ifrån exet för ett par veckor sedan! Så nu bor jag i en kanon fin lägenhet och har tagit hem katten igen. Nu längtar jag efter att komma hem, varje dag! det kan jag säga att jag verkligen inte gjort det senaste halvåret...
Livet kan inte bli jätte mycket bättre än vad det är nu!

Skulle precis ta sista prillan i snusdosan, öppnar dosan och ser att jag har TVÅ prillor kvar! :D

Dessutom är jag ledig hela nästa vecka, det ska bli fint väder, jag har en oöppnad flaska rosé i kylen av en sort jag inte har smakat, och som grädde på moset ser jag fram emot roligt kompisbesök i helgen. Små saker som gör mig mysigt glad.

Jag ska vara ledig hela sommaren! Föräldradagar med lilletös, vi har köpt hus så jag har massor att göra. Det är faktiskt helt okej att gå till jobbet när jag vet att jag har 7 arbetsdagar kvar innan jag är ledig i månader.

Jag och mamma bestämde igår att vi ska åka till Paris om ca 3 veckor (min dotter och mammas familj följer med).

Det går riktigt bra med hästen, ny träning bokad om en vecka ca.

Det är helt fantastiskt att kunna kliva utanför dörren på dagarna och hamna utomhus. Inte i något trist trapphus. Dessutom kan vi göra korsdrag när det är varmt, det gick inte med alla fönster på samma sida och öppna fönster med katt på 7 våningen rimmar illa.

Jag har äntligen börjat se massa positivt med livet efter några deppiga dagar :)

fredag-lördag-söndag var jag i Sandviken på Landsbygdsriksdag.
Uppemot tusen pers som alla var där för att de är engagerade, aktiva människor.
Jag har träffat oändligt med häftiga människor och lärt mig en hel massa saker jag inte visste förut.
Det är en energiboost som kommer att räcka länge.
På lördagen gjorde vi ett Open Space med många hundra människor och det fungerade! Människor köande till mikrofoner och ämneslappar.

Så mycket energi och kraft samlat i en enda arena. Wow!

Och när jag kom hem hade fruktträden slagit ut!!

Jag har gått ner 4kg på 2 månader :banana: Utan att behöva svälta/träna som en idiot. Hundarna är friska och glada, det har varit fint väder i flera dagar och det ser ut att fortsätta. Dessutom är jag ledig ända tills på torsdag! :D

Hoppar in från ungdom, tycker denna tråden är helt underbar. Har följt barntråden mycket med alla dess nedslag :(

Men jag är glad att jag har till 100% fått ett jobb från LASen, så himla lycklig att jag kan äntligen kan skita i arbetsförmedlingen och försäkringskassan och hoppas att jag aldrig mer behöver komma dit igen! =)

Åh vad jag älskar den här tråden nu! Jag vaknade på fel sida och har känt mig lite deppig hela dagen, men så går jag in och läser folks inlägg här och inser hur många saker - stora som små - jag faktiskt har att glädjas för. Och så blir jag så glad.

Dagens bidrag från min sida: Det är soligt ute, 20 grader varmt och BBC utlovar temperaturer över 15 grader hela veckan. Utan regn. Det blir nog nästan personligt rekord för den här stan ifall det stämmer!

Ja det har varit mycket negativt nu, både som man ser här på forumet och i ens eget liv! Så, till det positiva!
  • Jag fick löneförhöjning! En ganska rejäl sådan också :banana:
  • Pojkvännen flyttar in hos mig i augusti efter vad känns som en evighet på distans :love:
  • Jag börjar få ordning i nya lägenheter med möbler osv.

Jag är glad för jag inatt på jobbet hade fått ett mail om att min anställning är förlängd året ut!
Jag är också glad för att jag trivs så bra här hemma i min lilla lägenhet.
Samt för att jag har världens finaste familj och vänner!
Ja, och så gör mitt extremrosa hår mig glad varje gång jag glor i en spegel :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 114
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 266
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 403
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar