Ponnyryttare!!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ponnyryttare!!!!!

*lånar knapp*

Har jag hamnat mitt i vilda västern? Alla skjuter från höften och prickar under bältet...

Herregud vilken nivå... Kan man inte diskutera utan att folk ska ta åt sig eller börja prata om personliga motsättningar?

jag tycker inte det är ok att barn gråter för att de misslyckats i kombination med att man som förälder pressar barnen för hårt, jag står för det... Men det har inget med någon i denna tråd att göra, så ingen missuppfattar...

Nä, jag letar upp en annan sandlåda med högre medelålder att leka i istället...

Det har hänt ett antal gånger innan ja... ;) Fegt att inte våga stå för sina åsikter... :smirk:

man får väl tänka sig för! ponnyn är väl oxå en levande varelse(!) våran travare, innan vi ägde henne så tog hästägaren ut en kvinna som sa sig kunna prata med hästar(!) h*n sa till henne att h*n inte trodde på att hon kunde prata med hästar och det var upp till bevis. hon fick fram de mest otroliga saker och man tänker verkligen till när man läser papprena där svaren är. Ägaren var chockad när h*n läste dem och erkände att "OK du KAN prata med hästar" bla annat så hade h*n hotat henne nån gång när h*n blev arg. Det kom våran häst ihåg och berättade att "ja, det sa H*N, men jag vet att h*n inte menade de" SÅ JAG TYCKER VERKLIGEN MAN SKA tänka på hur man BEHANDLAR sina vänner, för det är väl de dom är, hästarna? våra vänner????

Senast ändrad:

Absolut de är våra vänner och de är värda att behandlas med respekt!!

Sv: Smart!

Snuffsan skrev:
Också förbjuder vi all travsport för travarna piskas,
och galoppsport för alla galoppörer rids hårt och går sönder,
och förbjud fälttävlan för alla Ft hästar dör på banan,
och hoppning för det är onaturligt för hästar att hoppa över hinder,
och transporter för alla slår sina hästar när de lastar,
och sadlar för alla sadlar ligger fel gör ont på hästan och
dressyr förbjuder vi därför att alla dressyrhästar har kotledsinflammationer
och islandshästar går bort direkt eftersom alla har exem, och det förstår ju alla hur plågsamt det är...... :smirk:

:bow:

...och så släpper vi hästarna fria igen så att den slipper allt lidande vi människor utsätter den för...

av den här tråden att dömma inser man i alla fall vilka det är som kan något om hästar och vilka som bara snackar massa onödig skit.

Ibland undrar man om det finns någon människa som verkligen bryr sig om hästens bästa och inte bara sitt eget. Så otroligt egoistiskt, och så fel vissa behandlar och pratar o djur.

annars vill jag bara fråga "ponnyryttare" vilka tillhör "ponnyryttare" Jag måste nog säga att jag tycker det är rätt stor skillnad hur man behandlar hästen och hur väl man förstår den från kategori A och uppåt.

Dra alla över ett sträck är itne rätt.. Jag har kanske lite förutfattade meningar, men mycket är på grund av det jag sätt.. Och jag måste nog säga att jag tycker de flesta (Absolut itne alla) ponnytyttare som rider B ponny behandlar sina hästar rätt illa.. Om man ex. gämför med de som rider D-ponny

av den här tråden att dömma inser man i alla fall vilka det är som kan något om hästar och vilka som bara snackar massa onödig skit.

Ibland undrar man om det finns någon människa som verkligen bryr sig om hästens bästa och inte bara sitt eget. Så otroligt egoistiskt, och så fel vissa behandlar och pratar o djur.

annars vill jag bara fråga "ponnyryttare" vilka tillhör "ponnyryttare" Jag måste nog säga att jag tycker det är rätt stor skillnad hur man behandlar hästen och hur väl man förstår den från kategori A och uppåt.

Dra alla över ett sträck är itne rätt.. Jag har kanske lite förutfattade meningar, men mycket är på grund av det jag sätt.. Och jag måste nog säga att jag tycker de flesta (Absolut itne alla) ponnytyttare som rider B ponny behandlar sina hästar rätt illa.. Om man ex. gämför med de som rider D-ponny

Jag tror att när man gått över till D-ponny är man kanske så pass stor att man inser att hästen är en individ och itne en leksak

CeciliaHeikne skrev:
Och jag måste nog säga att jag tycker de flesta (Absolut itne alla) ponnytyttare som rider B ponny behandlar sina hästar rätt illa.. Om man ex. gämför med de som rider D-ponny

Nu får du väl ändå ge dig! Att de flesta b-ponnyryttare behandlar sina hästar illa var dagens dummaste uttalande!

Jag talar bara om vad jag har sett.. Och jag drar inte alla över ett streck.

Men jag tror faktiskt att man mognat lite när man är så pass stor att man itne kan rida B längre. Och då kanske man förstår att det är en individ som faktiskt också har kännslor.

Men du kan ju skatta dig lycklig att du då itne sett vad jag har sett, För jag kan då INTE påstå att det varit någon vacker syn. Och om jag fick välja skulle jag nog INTE velat sätt det.. Men du har haft den turen och sluppit "ett jävligt stor grattis :smirk: (ursäkta utrycket)".. Men tänk på att alla inte kanske sätt sådanna duktiga B ponnyryttare som du

Och jag klargjorde faktiskt NOGA att jag itne drog alla över ett streck. Jag har då sett ryttare i 16 års ålder på D-ponny som behandlat sina hästar som skit. Men jag tror faktiskt man mognar med åldern och de som inte gör de är de ju synd om.

Men hoppa på mig gör de! Jag ska aldrig mera yttra mina åsikter till någon som vet så OTROLIGT mycket om varenda ryttare! :smirk:

CeciliaHeikne skrev:
Men hoppa på mig gör de! Jag ska aldrig mera yttra mina åsikter till någon som vet så OTROLIGT mycket om varenda ryttare!

Nu var det ju faktiskt du som generalliserade och skrev "de flesta ponnyryttare ..."

Trevlig ton du har hörru. :smirk:

tack.. Men alla har faktiskt rätt att få bli arga..Man är ju itne mer än människa!!

snälla jag ber, jag blir så frustrerad. Kan denna dåliga stämmning bara upphöra! :bow: fram med alla glada miner så slipper vi sådant här

*knappen*

Angående den här tråden.. Jag fattar inte varför folk ifrågasätter så mtk av vad andra SETT. Om de säger att de sett en ryttare rida dåligt så har de säkert gjort det, om de flesta ponnyryttare de sett rider dåligt så är det säkert så. Vem vet om det är 2 eller 200 ponnyryttare personen sett. Jag stör mig en aning på att folk inte kan ta vad andra sett i denna diskussion. :mad:

Om man har varit ute på en eller två tävlingar och genast skriver att "alla ponnyryttare...." så tycker jag man är fel ute. Denna totala generallisering. Se vad CeciliaHeikne skrev: "de flesta ponnyryttare som rider B ponny behandlar sina hästar rätt illa." Hur många av sveriges b-ponnyryttare har hon sett för att kunna dömma ut dem på det sättet?

Snuffsan skrev:
Om man har varit ute på en eller två tävlingar och genast skriver att "alla ponnyryttare...." så tycker jag man är fel ute. Denna totala generallisering. Se vad CeciliaHeikne skrev: "de flesta ponnyryttare som rider B ponny behandlar sina hästar rätt illa." Hur många av sveriges b-ponnyryttare har hon sett för att kunna dömma ut dem på det sättet?

Ja, där kan jag hålla med dig. De borde skriva "de flesta JAG SETT.." och inte genrealisera sådär. Men då borde man kanske fråga dem om de menar de de själva sett istället för att hoppa på dem aggressivt direkt? :smirk:

LordOwen :bow:

Snuffsan: Föresten så ber jag väl om ursäkt för att jag råka utrycka mig fel då!

Men hur vet du hur mycket jag har varit ute och sett B-ponny på tävlingar.. Tror du jag hade antytt det där om jag sett 2 ekipage?

Det är nog näst intill varannan helg om inte offtare.

Senast ändrad av en moderator:

CeciliaHeikne...jag håller med dig! Har själv varit ute i svängen rätt mycket för möjligheten att träffa folk helt enkelt och sett ungefär det du sett. Tyvärr!

Jag har dessutom fått flera unga tjejer i min grundridningsträning som blivit nyfikna när andra lyckats få fram sina hästar utan att de hänger i händerna och drivs fram hårt med spön. Deras första reaktion, de har ofta flera år i ridskola bakom sig, när jag säger åt dom att plocka bort sporrar och spön är: "Det går inte att rida min häst utan!"

Det har ofta inte tagit mig mer än 20 minuter att bevisa motsatsen ;)

Egentligen handlar det inte om att ungarna är elaka utan dom har en press på sig utifrån och från kompisarna. Man ska inte underskatta dom för de jag har haft i mina grupper har fattat poängen snabbt och ändrat stil som de sen tagit med sig på tävlingsbanan :D

Du antydde inte. Du skrev i klartext att de flesta b-ponnyryttare behandlar sina hästar illa. Och (utan att påstå att det är så) så skulle jag inte bli direkt förvånad om du inte sett så mycket. Det finns de som skrivit tvärsäkra åsikter i den här tråden som aldrig har varit på någon ponnytävling, inte har någon som helst kunskap om varken hoppning eller ponnysar, och ändå vet hur elaka och dumma alla ponnyryttare är.

men nu behöver du inte tjaffsa mera, det börjar bli lite påfrestande..

Jag vet att du tycker jag har fel osv. Men jag har min åsikt och den står jag fast vid.

En annan sak jag stör mig på är att du säger att jag itne sett många B ponnyryttare. Jag har varit i dom svängarna oerhört mycket ända sedan jag varit liten, så kom inte och påstå något annat!

Jag vet var du står nu. och jag behöver itne höra mera åsikter nu, det räcker.

Du kan omöjligt få mig att blunda för vad jag sett!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka