Ponnyryttare!!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ponnyryttare!!!!!

Haha, har läst hela tråden nu och den är något utspårad.. när t.om en moderator kommer mitt i också så blev den intressant:D
Buke kan alltid göre en pigg mitt i natten,hihi^^

Men ärligt så undrar jag varför inte denna tråd stängdes för 2(?) år sedan när den startades?
Den spårade ju ur redan från början, och det tack vare en ,nu icke medlem, som promt skulle ge sig på TS.. suck..

aja , villa bara skriva lite nu när man läst alla sidor:angel: tjao!

Hur tycker ni att det fungerar på tävlingsplatserna numera? Jag tycker många domare har blivit bra på att säga till när en ryttare rider för hårt! Däremot tycker jag att det borde vara fler som är hårdare! och det borde införas någon regel på att man måste ha en ansvarig på framhoppning som har koll på ryttarna där ute, alltså lite mera "ta det lugnt med dina hjälper nu" om ryttaren straffar hästen för något onödigt (jag menar inte en pisk på bogen för att hästen har stannat, utan mer allvarligt!). Vore det dumt? :)
Jag tycker att det är ungefär som det alltid har varit, de flesta sköter sig bra men det finns några få ryttare som man fundera på om de verkligen tycker om sin häst/ponny och att tävla. Jag tycker helt klart att vissa domare skulle kunna vara hårdare medan andra är bra! Det ska ju finnas en funktionär på framhoppningen och det vore ju inte helt fel om det vore en vuxen, men denna någon tycker jag inte ska "ta saken i egna händer" utan om det händer något så tycker jag att de ska kalla på överdomaren som kan ge påföljd om det behövs.

Men snälla lilla vännen.
Hetsa inte upp dig så. Jag har redan förstått att du inte kan så mkt. Du behöver inte spä på det ytterligare.

Det finns inte ens något som heter svår hoppning eller msv hoppning längre.

Jag har inte sagt något om att du är dum. Det visar sig ändå. Suck......
Men fy vad du är spydig och dum, skäms du inte?

Tycker du det är lönt att ställa frågor till och gnälla på en användare som inte varit här på flera år?

*kl*

Men vad får ni ut av det? De flesta bara gnäller på ponnyryttare och resten kommer med helt befängda idéer om hur man inte ska tävla ponny längre. Det enda folk verkar vilja göra är att vara värst och berätta om alla ELAKA ponnyryttare dom sett och den ena ska vara värre än den andra.

haha, jaaa - det är ju därför den språade ur så mycket!

Men vad bra, då vet vi iallafall att det inte har blivit värre, det är ju alldeles utmärkt!

Jag tycker fortfarande att det borde finnas en slags "domare" på framh. - runtom på tävlingsplasten! Jag minns så väl en tjej som spöade upp sin ponny efter målgång i terrängen när hon trodde att ingen såg henne, och herrejävlar kan jag bara säga; jag skällde efter noter! Jag tror nog aldrig hon gör om den grejen, och det är jag faktiskt lite stolt över att jag vågade ryta till lite, det gör jag aldrig annars.

Jag vill fortfarande ge credit till alla välridande o kärleksfulla ryttare, ni är en jättebra förebild för de yngre! om de inte får någon att se upp till så har de ingen att ta efter, och det är då det kan bli sådär dumt :)

Det är ju jättebra att du tog och sa till henne DÄR! Och inte startar nån gnällig tråd här om hur "elaka alla ponnybarn är".

Precis! Man ska uppmuntra de duktiga istället!

:bow:

Har inte läst hela tråden, så ursäkta om jag nu skriver saker som upprepas!
Men TS kan inte dra alla över en kant! Alla ponnyryttare rider inte så. Största delen av alla ponnyryttare rider bra och är snälla mot sin ponny. Men tyvärr är det ju dom som uppför sig illa som man kommer ihåg :crazy:

Jag tror på att införa mer stilhoppningar, men samtidigt måste man ju få tävla på tid! I lägre klasser kanske det blir orättvist och tjejen med dyrast, hetast ponny som flänger runt banan vinner, men när man kommer upp på LA-MSV nivå krävs att man kan rida oxå för att få en felfri ritt med bra tid!

Så som jag kommer ihåg ( var ju två år sedan jag skapade tråden) så var de höga klasser i ponny hoppning, och det var närmare 75% av alla ryttarna som behandlade sin ahästar illa annars had ejag inte skapat tråden om de varit två tre stycken!

ibland vet jag att man kan bli lite "hemma blind" och därför inte ser riktigt som de är, men de kan hända mycket på två år och jag har inte varit fukitonär på någon ponnytävling efter de.

Ja, okej. Förstår att du reagerade då.
Själv får jag intrycket av att det är mer illa beteende på mindre tävlingar. I de större klasserna gäller det att man är duktig och noggrann oxå, men det finns ju självklart undantag i allt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?
  • Hålvägg

Omröstningar

Tillbaka