Ponnyakuten 4

Sv: Ponnyakuten 4

Håller verkligen med!
Det var jätte roligt att se hur Lisen verkligen lockade fram det bästa ur honom och hur lycklig han blev när han själv vågade ta initiativet till att galoppa helt utan stigbyglar!!

Linus är ju bara för himla söt! :love: Lite förundras jag dock över att ingen säger åt gossen att sänka händerna när han ska bromsa?

Knapp..

Jag tycker ärligt talat (även fast jag följer programmet i hopp om NÅGOT guldkorn..NÅGOT användbart tips..) att det är jättefåniga problem.
I princip alla problem ligger i att 1) barnen har inte lärt sig rida ordentligt eller 2) ponnyn är varken skolad eller tränad att göra det den ska och förstår ingenting eller 3) En kombination av bägge.

Fåniga problem eller inte, men de är garanterat VANLIGA problem som nog många barn och föräldrar har nytta av att se (även om alla olika lösningar i de snabba ihopklippen man får se varje vecka kan diskuteras var för sig). Jag skulle dock önska lite mer fokus på att föräldrarna till barnen får lära sig mer om vad man ska tänka på när man skaffar häst, hur man kan hjälpa barnet med ponnyn osv... Det skulle inte vara helt fel att ha ponnyakuten på lite längre tid och att föräldrarna var med under en del av lägret - rent utbildningsmässigt.. sen att programmet i sig ju egentligen handlar om ett gäng barn på ridläger är ju en annan sak ;)

Men då är det inte det, jag och maken har nämligen pratat om det ett par gånger och hittat ett efternamn utöver Larsson.

Mja, du har nog rätt till viss del men jag tycker nog att det krävs en hyfsat fascinerande unge för att kunna bära det varumärket! :) bara att uppdatera bloggen som hon gör är ju ett jäkla arbete bara det, sen ha hästar, skola och allt uppepå.. Även om hon får mycket back up från föräldrarna så måste ju hon jobba häcken av sig!

Såklart , hon försörjer ju hela familjen ;)

Mja, du har nog rätt till viss del men jag tycker nog att det krävs en hyfsat fascinerande unge för att kunna bära det varumärket! :) bara att uppdatera bloggen som hon gör är ju ett jäkla arbete bara det, sen ha hästar, skola och allt uppepå.. Även om hon får mycket back up från föräldrarna så måste ju hon jobba häcken av sig!

Såg intervjun med henne när hon var på webbdagarna och hon sa då att hon lägger 3-4 timmar om dagen på bloggen, utöver skola, hästar mm. Det som andra kanske lägger på att spela dataspel, typ.

Jag tycker också att hon är bra.

Och det verkar ha tillkommit senare, liksom smeknamnet Tobbe. Jag slog upp honom i "Sveriges befolkning 1980" och där heter han Kimmie Tobias Larsson. Inget "överklassefternamn" och föräldrarna heter Larsson resp. Persson.

Stalkervarning på det här inlägget, men är man nyfiken så är man.:p

Hahaha! Det var faktiskt roligt!!
Jag frågade maken och han mindes också att vi fått tag på ett efternamn till och han mindes att det började på L, men hade också för sig att det var mer överklassigt än Lincon. Däremot kanske det är så att han varit gift och tagit det namnet? Då blir det registrerat som ett för-/mellannamn.
Annars vore det ju intressant att veta vart det kommer ifrån.. Och han har ju solklart använt det som ett efternamn eftersom det stod med på boken han gav ut... Men det jag undrar mest... Varför byter man till Tobbe från Tobias ^^

Alltså, det är ju min teori till varför han använder Larsson och inte Lincon.. Jag menar, fö så verkar han ju vara en grabb som tycker klass är rätt viktigt. (Nu var hon väldigt duktig på att döma!!) men jag fattar inte, för om man kallas Tobbe så är det ju solklart att man eg är en Tobias.. Och Tobias är ju inte ett överklassnamn direkt.. Iaf inte enbart..
Äh, jag fattar inte, varför inte heta Tobias på pappret och kallas Tobbe... Som alla andra gör!? ;)

Jag kan visserligen tycka att Tobbe är mer familjärt än Tobias.. Men kunde han inte då bara ha just "Tobbe Larsson" som varumärke ist för att byta helt? Dessutom känns det lite som att hela konceptet ändå faller med hans flaw less frilla, lilla överklassaccent och urtjusiga kläder.
Missförstå mig rätt, jag hade gärna bytt med honom, jag får inte teorierna att gå ihop bara...

Jag tyckte att Tobbe hanterade tjejen med longeringen respektfullt, det var ju ganska tydligt att han förstod att något hade gått fel när han frågade om hon gjort något annorlunda, glömt något eller så men han lät henne få behålla ansiktet i tv. Hade det varit en vuxen hade det kunnat dissikeras men med ett barn så var det ändå ett fint grepp.

Jag tolkade det mest som att han fått det berättat för dig vad som hänt v en annan vuxen, typ att hon inte haft rätt spö osv, men att han inte hade något val annat val än att bara gå på den lilla info han fick av henne. Hon hade ju inte koll på vad hon gjort för fel så hon kunde ju inte berätta vad som verkligen gått fel..
Visserligen, hade de vart en vuxen hade han ju kunnat säga "jag hörde..."

Knapp..

Jag tycker ärligt talat (även fast jag följer programmet i hopp om NÅGOT guldkorn..NÅGOT användbart tips..) att det är jättefåniga problem.
I princip alla problem ligger i att 1) barnen har inte lärt sig rida ordentligt eller 2) ponnyn är varken skolad eller tränad att göra det den ska och förstår ingenting eller 3) En kombination av bägge.

Vad för problem skulle du vilja se och som inte bottnar i ovan? Och som är lösbara på ett två veckors läger.

Det enda jag kan se är typ utrustningsproblem eller medicinska problem.

Håller med och huskattens reflektion om
Problem är ju samma problem vuxna har så förstår inte reflektionen .

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 232
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: vallhund
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Idag var jag och hälsade på ett stort inackorderingsstall i närheten av mig och kollade in deras nya ridhus. Med mig hade jag dottern på...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 337
Senast: Invinciblestables
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar