Ponnyakuten 4

Sv: Ponnyakuten 4

Tyckte det var ett jättekul avsnitt.
"Den ser ju lugn och trevlig ut"
"Jo men Lisen brukar vara rätt lugn" :rofl::D
Var kul och få se Anna på hästryggen fast hade varit kul och se henne hoppa.

Kräkas kan ni göra allt ni vill, men jag som skrev inlägget om Anna har faktiskt inte sagt ett ord om genusfrågor. Det måste vara eran tolkning.

Skulle du vilja förtydliga varför det stör dig att Anna är "fritidsledare"? :)

*KL*

Förövrigt gjorde det här avsnittet mig mest avundssjuk. ;) Jag vill också hoppa välutbildad fälttävlansponny! :mad::D

Tror det var bra för barnen att få rida andra ponnyer än sin egen, kan tänka mig att de bara rider sin hemma. Att ponnyerna sedan var riktigt välutbildade var ju ett plus också

Kräkas kan ni göra allt ni vill, men jag som skrev inlägget om Anna har faktiskt inte sagt ett ord om genusfrågor. Det måste vara eran tolkning.
Ingen har påstått att du brukar begreppet genus, men din kritik är ändå relaterad, särskilt som du utan belägg kallade det sexism i den förra PA-tråden. (som sagt: Hur vet du att Anna inte är en av tränarna endast för att hon är kvinna, och inte för att hon 1) själv bett om det och/eller 2) inte platsar då hon inte har tävlingsmeriter eller "utstickande" inriktning nog?)

Helt urtrist avsnitt

Ja, men jag gissar att du inte är målgruppen?;)

Jag tyckte också det var trist för egen del men jag tycker det är ett bra barnprogram där de pratar mycket om vikten av att hålla ihop, glädjen i hästarna och så...
Sen tycker jag att det var lite gulligt att föräldrarna var där och att både barn och föräldrar pratar om att de saknar varann och annat.

SVT kanske skulle satsa på ett dylikt program koncept för oss vuxna som fokuserar mer på själva träningen .. verkar ju finnas intresse. :p

Nähä, men jag tittar ...och säger vad jag tycker

Tyckte du att din kommentar var mer givande?

Alla har nog kommit fram till att programmet riktar sig till barn

Ingen har påstått att du brukar begreppet genus, men din kritik är ändå relaterad, särskilt som du utan belägg kallade det sexism i den förra PA-tråden. (som sagt: Hur vet du att Anna inte är en av tränarna endast för att hon är kvinna, och inte för att hon 1) själv bett om det och/eller 2) inte platsar då hon inte har tävlingsmeriter eller "utstickande" inriktning nog?)

Har jag sagt att jag tycker att hon ska vara tränare?

Nej det här avsnittet var rätt tråkigt enligt mig. Visst bra att föräldrarna får lite insyn hur man ska jobba med hästar och så eftersom de kommer spendera tid med barnens hästar hemma men det blev lite mycket programtid till det.

Sen tycker jag att Tobbes roll har blivit lite konstig.. Känns som han är med för att visa upp sig själv mer, typ gå runt med solglasögon osv, än att lägga fokus på barnen och hästarna.
Kändes mer äkta förr nu känns det som han är så medveten om vilken roll han vill förmedla av sig själv

Du skrev om att Anna "degraderas hon till någon sorts kvinnlig fägring som ska ha gulliga samtal med barnen i gräset.". Tycker inte att det är så svårt att läsa in den tolkningen där ;) känns helt klart som ett ifrågasättande av en klassisk kvinnoroll.

Lägger till att jag ville dock mest hålla med ganska allmänt om att jag är mätt på fenomenet, inte ge mig på vad du skriver! Jag lovar :)

Senast ändrad:

*kl*

Har detta diskuterats tidigare i tråden? Men varför är det så mycket stegrande i vinjetten?

Är det delar av problemen som ska lösas? Eller har Tobbe lärt dem det för att det ska se häftigt ut?

Skulle du vilja förtydliga varför det stör dig att Anna är "fritidsledare"? :)

*KL*

Förövrigt gjorde det här avsnittet mig mest avundssjuk. ;) Jag vill också hoppa välutbildad fälttävlansponny! :mad::D

Äsch, stör och stör. Jag tar väl i. :)

Men jag vill minnas att i första serien, då hon var stallchef åt Tobbe (väl?) var hon också lite stallchef åt barnen, dvs var hästmänniska. Nu är hon i en roll som dom lika gärna kunde gett till Laila från Idol. Tycker det är lite synd bara.

Kul att hon var med och red denna gång iaf.

Tror du verkligen Laila Bagge skulle fixat att förutom vara programledare och snacka häst med barnen även hjälpa dem i stallet, rida ut med dem med mera. Anna gör lite mer än att synas i TV-rutan.

Äsch, stör och stör. Jag tar väl i. :)

Men jag vill minnas att i första serien, då hon var stallchef åt Tobbe (väl?) var hon också lite stallchef åt barnen, dvs var hästmänniska. Nu är hon i en roll som dom lika gärna kunde gett till Laila från Idol. Tycker det är lite synd bara.

Kul att hon var med och red denna gång iaf.

Intressant!

Jag upplever det mer som att hon fortfarande är hästmänniska men OCKSÅ fritidsledare. Jag tror att hon gör mer "bakom kulisserna" än vi får se. (Sedna vet vi ju inte heller, det kan ju också vara så att hon själv har bett om att få vara fritidsledare "bara" (vilket inte är fy skam det heller!)

Jag tänker att det är jättebra att det är någon hästkunnig som är med barnen "hela tiden", då den personen lättare kan svara på frågor och funderingar från baren, lättare kan förstå barnens referenser osv. (så jag tycker inte vem som helst hade kunnat göra jobbet lika bra) och då blir det ju hur man än gör så att någon hästmänniskas kompetens "slösas bort" på att "bara" vara fritidsledare. :) Men jag tänker att hon är lite som de fritidsledare vi hade när jag var på ridläger. De var lite allt i allo. red ut med oss, hämtade hästar i hagen, hjälpte till i stallet, spelade fotboll med oss, klappade kattungar etc. Det var de som gjorde lägret. Tränaren var bara en bonus ;)

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 232
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: vallhund
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Idag var jag och hälsade på ett stort inackorderingsstall i närheten av mig och kollade in deras nya ridhus. Med mig hade jag dottern på...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 337
Senast: Invinciblestables
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve