Ponnyakuten 4

Sv: Ponnyakuten 4

Äsch, stör och stör. Jag tar väl i. :)

Men jag vill minnas att i första serien, då hon var stallchef åt Tobbe (väl?) var hon också lite stallchef åt barnen, dvs var hästmänniska. Nu är hon i en roll som dom lika gärna kunde gett till Laila från Idol. Tycker det är lite synd bara.

Kul att hon var med och red denna gång iaf.

Fast hon kanske inte har ett behov av att synas i rutan och promota sig själv :grin:

*kl*

Fast googlar man på Anna verkar hon jobba mot att bli programledare och jobbar med media? Då är det ju inte konstigt att hon har den rollen hon har?

*kl*

Fast googlar man på Anna verkar hon jobba mot att bli programledare och jobbar med media? Då är det ju inte konstigt att hon har den rollen hon har?

Ja jag har också läst det. Men jag tvivlar på att hon bestämmer hur det klipps o vad som syns av hennes roll.

Men whatever. Jag hade inte tänkt diskutera Anna såhär länge faktiskt. ;)

Men det är intressant att olika tittare verkar uppfatta hennes roll olika.

*kl*

Min första reaktion på gårdagens avsnitt var att "Det är såna välutbildade snälla ponnyer de ska ha!" Vilken skillnad i deras ridning, balans och allt, tyckte generellt att alla ryttarna red mycket bättre på dessa ponnyer.

Men om alla ponnyer var så där så skulle det ju inte finnas något ponnyakuten :D

(Men visst önskar jag att alla barn fick ha just sådana ponnyer, det är mycket roligare).

kl

Såg avsnittet på jobbet idag. Tråkigt avsnitt.. Var för lite av för mycket. Tyckte det var kul att se föräldrarna få rida lite, men det hade varit roligare om de visat mer. Samma med barnen som red i terrängen.

Håller med någon som skrev tidigare att halva avsnittet hade kunnat vara ett eget avsnitt, som ett bonus-avsnitt så man hade kunnat fokusera mer på barnen.

Kl
Ha ha jag tycker tvärtom ! Change of scenery gällande vanliga PA upplägg och helt plötsligt blev det ju lite kul !
Sen att föräldrar delen är ren promotion för Tobbes nya läger är ju givet ;)

Tyckte det var roligt, kul att föräldrarna fick testa, jättebra att de fick lära sig hantera och ta in hästarna (speciellt eftersom de faktiskt arbetar med dem där, precis som barnen gör).

Roligt med terräng på utbildade ponnies, säkert super för självförtroendet och sitsen.

kl
Jag gillade avsnittet!
Älskar pappan med östgöttedialekten, då känner man sig som hemma :D

Sen tycker jag nog att flera av barnens egna ponnyer är rutinerade och bra hästar, men även en rutinerad bra häst behöver ridas i genom av en duktig ryttare då och då för att inte lata till sig och lägga sig till med hyss. Jag kan tänka mig att de flesta var trevliga vid provridning men sen har de tagit över mer och mer.
Det är iaf min erfarenhet :)

Hej!

Jag gillade det här avsnittet, det var lite för mycket vackra vyer och annat trams i början, men sen blev det klart bättre. Underbart att barnen får rida på välutbildade ponnyer och känna hur det SKA vara. Jag gillade också att föräldrarna fick vara med, som en helhetssyn inom familjen- det är inte bara att köpa en ponny och hoppas att allt funkar (för det gör det bevisligen inte).

Konstaterade att Sven på vissa bilder så nästan korthårig ut och på andra var sitt vanliga långpälsade jag.. Mer bilder på Sven vill jag såklart ha :-)

/Lavinia

Jag tyckte faktiskt att det här avsnittet var bra.

Att ta med föräldrarna, så att de på riktigt förstår hur de ska kunna hjälpa sina barn sedan tycker jag är superbra! Att ungarna fick rida välutbildade fina ponnyer och bara ha roligt en dag utan risk för att bli avbockad, att hästen vägrar eller sticker tror jag är nyttigt för dom.

Att man, som vanligt, undrar hur allt ska hinnas knytas ihop innan avsnitten är slut, det är en annan fråga! Men det tycker jag beror mer på att man vill ha fler avsnitt än att det som var inte var bra.

kl

Jag gillade avsnittet, nyttigt för barnen att rida välutbildade ponnyer och bra att föräldrarna fick vara där och hantera hästarna. Sen var det väl inte jätteintressant att se dem rida, det tillförde väl inget annat än lite reklam, som ni andra skriver.

Och så måste jag tillägga att de som klipper programmet verkar ha lite humor, Dansa pausa var ju skitkul :D

kl

Idag verkar det som om föräldrarna får rida. Kul att de får prova på sina barn intressen på riktigt.

*KL*

Jag föredrar Tobbes lastträning.

Men jag tror det är nyttigt för föräldrarna att både få prova på och se sina barn hantera hästarna när det går bra. :) (Även om det känns lite väl mycket reklamigt ibland :D)

Hej!

Håller med du! Tobbe verkade alltid ha en röd tråd i allt han gjorde. I år känns det bara som om de vill trycka in så många nya tränare som möjligt.

Däremot gillar jag verkligen att föräldrarna fick vara med och testa och se hur saker och ting kan fungera.

Gillade dagens avsnitt, men tycker att denna säsong är den sämsta hittills. Jag hade gärna sett mer problemlösning, har vi tex sett nånting från Bego på länge???

/Lavinia, vars största problem med sin ponny är att den inte är en ponny (och därmed inte får vara med i ponnyakuten nästa år ...)

kl, jag tycker inte om handlern, varför lasttränar tobbe inte? handlern blir ju bara förbannad och irriterad på hästen :( = hästen sätter hårt mot hårt och blir ännu mer motvillig.
lastträningen idag var ju bara stress och irritation såg det ut som. (och varför har dom inte tex en longerlina när hästen springer iväg från dem hela tiden? ger en lite mer tid att ta bra grepp innan hela linan löpt ur handen :p)
eller varför inte köra in släpet i ridhuset och stänga om sig? gör det inget om hästen kommer lös.

Jag gillar inte heller handlern... får mest dåliga vibbar men kan inte sätta fingret på vad det är. Han är lite för...burdus... Tobbe läser ju hästens kroppsspråk mer och lugnar hästen till att lyssna på sin ledare. Men det kanske går bättre "off camera", vad vet jag. Men jag håller med om longerlina eller att ställa transporten i ridhuset.

Däremot gillade jag att barnen fick se sina föräldrar rida idag. Jag skulle nog garva ihjäl mig om jag såg min pappa på häst. :D

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 232
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: vallhund
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Idag var jag och hälsade på ett stort inackorderingsstall i närheten av mig och kollade in deras nya ridhus. Med mig hade jag dottern på...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 337
Senast: Invinciblestables
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve