Ponnyakuten 4

Sv: Ponnyakuten 4

Enligt reklambladet så ska det vara samma upplägg som i PA, att gästtränare som passar just dig tas in. I priset ingår även uppstallning och boende har jag för mig.

*KL*

Håller med er som tycker att det blir tråkigare och rörigare. Ingen röd tråd alls, och man får inte följa ponnyerna och ryttarna i sin utveckling (med undantag av den som har lärt sig att låta sig longeras).

Vad har hänt med t ex den bockande ponnyn som westernryttaren skulle träna? Kommer inte ens ihåg vad den heter, så länge sedan var det. I stället för att se hur det går med ponnyerna fick vi titta på vuxna nybörjare. :confused:

Enda guldkornet i det här avsnittet var Birgittas sjungande av "nu är det jul igen", det var ett bra knep :D

Ja, haha :D

Får hoppas på mer substans nästa avsnitt. Bläddrade igenom lite idag och t ex avsnitt 5, där fick de med massor med träning!

Birgitta borde vara med i fler avsnitt nu! Hon är så jäkla bra :)

Tja Tobbe kanske insåg att han inte redde ut problemet med lastningen och det är ju ingen bra reklam för Tobbe camp :grin:

Förmodligen flög Tobbe som en vante när ponnyn stack.. Andreas är ju mer van vid stora hingstar..

Senast ändrad:

Jag är nästan rädd för Tobbe trots att jag är vuxen och han är i tv rutan haha. dom där hök-iskalla ögonen :eek:

Ptja, så som de snurrar ihop linorna titt som tätt är det väl säkrare utan, annars skulle väl ledaren släpas med :angel:

Jag gissar att handlern inte är van vid en ouppfostrad liten ponny. Han är van vid att visa halvblod, och betalar man en handler för visning så han man nog lagt en hel del tid och uppfostran på hästen innan så dessa problem finns inte. Dvs, han vet nog eg inte hur han ska hantera ponnyn när den sticker, han vet bara hur man tränar den till att gå fint vid visning.

Visst har det sagts att kedja inte funkade på ponnyn? Jag skulle ha testat stigbett på den. Och alltid en vuxen ledare som kan läsa hästen, dvs INTE Sandra eller hennes mamma.

Birgitta kan träna Thosey i lina :idea: Hon visade ju verkligen att hon hade benkoll på läget med Kimberley förra säsongen (eller var det förförra?)

Ja det skulle vara nåt! :idea: För som det är nu syns ju ingen förbättring... Tyvärr så är Sandras blogg låst så man kan inte se hur det går nu. (Hon låste den efter att Ponnysanning länkat till ett inlägg där hon skrev att hon var den mest meriterade deltagaren i PA, alla säsonger, och fick enormt mycket skit för det i kommentarer. Tyvärr!)

Men fy vad tråkigt! Tyvärr är ju ofta ungdomarna som skriver på bloggar och dylikt betydligt mer hårda och ocensurerade i sin kritik, och ibland t om rent elaka.

Och så ett klagomål till :p : varför föregår inte de vuxna med gott exempel och har hjälm i hanteringen av hästarna? Barnen ska ha hjälm hela tiden men det blir dubbla budskap när de vuxna inte har det.

Näthatet på bloggarna är enormt. Det är riktigt läskigt ibland när bloggarna väljer att visa vilka kommentarer som de får ibland :crazy:

Hjälm håller jag med om. Det borde de ha vid hanteringen, iaf på träningar där de vuxna hanterar ponnyn lika mycket som barnet.

Ja det skulle vara nåt! :idea: För som det är nu syns ju ingen förbättring... Tyvärr så är Sandras blogg låst så man kan inte se hur det går nu. (Hon låste den efter att Ponnysanning länkat till ett inlägg där hon skrev att hon var den mest meriterade deltagaren i PA, alla säsonger, och fick enormt mycket skit för det i kommentarer. Tyvärr!)

Hon skrev också ett inlägg kort efter det om hur lyxigt huset var med silverdetaljer osv men hon ville inte visa en massa bilder eller film för då skulle hon verka skrytig, men hon visade en bild som någon snabbt hittade på Google och inte alls var från hennes hus, så det var nog inte bara elaka kommentarer om meriterna som gjorde att den stängdes.

Ibland blir det lite för mycket information...

... det är barn vi talar om, och säg den unge som inte fantiserat. Konsekvenserna blir bara "lite" större när man är känd och gör det på internet.

Ja de är väl barn som sagt , även vuxna som bloggar trampar ju i klaveret runt vad de bör/inte bör skriva på sin blogg emellanåt menar jag .

Det är lättare för oss vuxna att ha överseende om bloggande barn kanske svävar iväg lite mycket. De är ju barn! När jag var 11 satt jag i chattrum och berättade att jag bodde på en stor hästgård och ägde en svart hingst som bara jag kunde rida :p

Klimatet på nätet är hårdare idag. Och jämnåriga som ser detta på bloggar är inte nådiga. Barn kan vara grymma ibland.

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 232
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: vallhund
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Idag var jag och hälsade på ett stort inackorderingsstall i närheten av mig och kollade in deras nya ridhus. Med mig hade jag dottern på...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 337
Senast: Invinciblestables
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar