Ponnyakuten 4

Sv: Ponnyakuten 4

Fast Torbjörn är iaf i mina ögon betydligt mer fancy än både Tobias och Tobbe ^^

Jag har btw saknat dig i, you know what, när jag har kikat in där!! ;)

apropos twitter- har ni kollat lisens blogg på hippson med följetongen "Hjalmar tipsar?" (eller om den kallas nåt i stil med hjalmars ridskola). Helt underbara klipp med en störtskön unge :)

Ja, haha :D Hjalmar lär sig rida eller hur det nu var, ska kolla igen, var länge sen. Underbart :love:

*KL*

Nu har jag äntligen hunnit se veckans avsnitt (ja eller förra veckans kanske man säger??).

Jag tycker det var det tråkigaste avsnittet hittills, knappt några hästar alls och en vändligt massa snack om att vara rädd eller nervös eller vad det nu var. Det lilla man fick se med hästarna var ju ingenting, 2 st som longerades- en med ryttare och en utan och sen lite hoppning med den där ursöta bruna ponnyn.

Nä, riktigt besviken över avsnittet, alldeles för mycket snack för min smak..

/Lavinia

Men jag tror att det kan vara väldigt viktigt att lyfta fram att man kan vara rädd ibland, att det är ok och vad man kan göra åt det.
Jag kommer ihåg när jag gick på ridskolan och var skiträdd för att hoppa. Trodde att det bara var jag som var rädd och då blev det lite pinsamt och inte ett dugg bättre.
Det här avsnittet kan nog hjälpa många ryttare som nu inser att det inte bara är dom som blir rädda ibland.

Absolut, jättebra att de tar upp det, men varje gång??

Jag tycker rent generellt att "de förtroliga samtalen" med Anna är rätt tråkiga, det känns som om Anna fått ett manus att hålla sig till och tjatar tills barnen säger rätt saker. Sen tycker jag också att hon är helt fel person att ha de samtalen, jag är övertygad om att hon har andra saker hon gör klart bättre.

/Lavinia, rädd ryttare tills jag hittade rätt häst

Jag tycker att Anna är helt fantastiskt!
Gillar henne starkt!:) Mycket bättre är t.ex. Jenny!

Jag tror att jag skrev i den andra tråden ang. Anna, att jag blir upprörd över hur hennes roll har blivit i programmet. Utbildad hippolog och superkompetent och erfaren hästmänniska, så degraderas hon till någon sorts kvinnlig fägring som ska ha gulliga samtal med barnen i gräset.

Ser fram emot att hon får ta i en häst någon gång :mad:

Jag tror att jag skrev i den andra tråden ang. Anna, att jag blir upprörd över hur hennes roll har blivit i programmet. Utbildad hippolog och superkompetent och erfaren hästmänniska, så degraderas hon till någon sorts kvinnlig fägring som ska ha gulliga samtal med barnen i gräset.

Ser fram emot att hon får ta i en häst någon gång :mad:

:bow::bow:

Jag gillar verkligen Anna, tycker det är jättetrist att hon blivit en fritidsledare...

Det är kanske precis den rollen hon vill ha i programmet?
Det du sa.

I övrigt är mitt intryck att de i första hand vill ha "spännande" tränare som antingen tävlat på höga nivåer eller sticker ut (tänk Moreno och så Tobbe med sin frihetsdressyr), och jag vet inte riktigt om Anna kvalificerar till någon av de grupperna.

Jag spyr på att allt måste göras till genusfrågor.

Det du sa.

I övrigt är mitt intryck att de i första hand vill ha "spännande" tränare som antingen tävlat på höga nivåer eller sticker ut (tänk Moreno och så Tobbe med sin frihetsdressyr), och jag vet inte riktigt om Anna kvalificerar till någon av de grupperna.

:bow:

*kl*

Missar programmet ikväll så får ta igen det på svtplay sedan. Hoppas på mer hästar och träning ikväll. Ska bli spännande att se var de ska övernatta någonstans och vad de får göra där.

Ja, det var kul med föräldrarna :D

Men annars - mjä, ingen problemlösning :p Får invänta nästa vecka istället.

Det du sa.

:bow::bow::bow:

Håller fullständigt med gällande kräkandet. Det står mig upp i halsen.

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 232
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: vallhund
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Idag var jag och hälsade på ett stort inackorderingsstall i närheten av mig och kollade in deras nya ridhus. Med mig hade jag dottern på...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 337
Senast: Invinciblestables
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix