Ponnyakuten 4

Sv: Ponnyakuten 4

ja, och tråkigt att han fick ha tyglarna i handen... bättr med halsrem. men så jävla bra!
Tycker grabben var bra också "jag hade ingen balans alls?!" precis, men det blir det! :bow:

Japp jag hade också hellre sett en halsrem eller ett handtag i sadeln, men jag håller med - Lisen är verkligen helt suveränt pedagogisk. Dessutom gillar jag att ungarna verkligen uppskattar hur ärlig hon är! Stor eloge till barnen för det!

:cry:
Fy vad jag lider med Anna. Tårarna i ögonen och så ska man stå där och vara "tapper".... Jag var i en liknande situation när jag var i den åldern. Tycker det är osmakligt nästan att hon är med i programmet med Lilla Gubben. :(
finns ju inte en suck att de kommer tillrätta med problemet, känns som att de .e med för att statuera exempel...

Sen tycker jag att Brink helt rätt... frågan är hur det gått sen de kom hem...

Ja verkligen, bra jobbat produktions-teamet (eller tobbe?) liksom...

Tycker lite synd om Anna som så gärna vill rida på sin häst... jag håller absolut med om att hon har en på tok för svår häst, men kan inte låta bli att tycka synd om henne ändå... stackarn. Hoppas vekligen det blir bra i slutändan!

men vad är detta med ungar som är själva med hästarna? Själva i hagen och hämtar och nu själva och longerar? Vad är poängen?

Hon är bara ett barn. Även vuxna klantar sig och köper fel häst.

Jag tycker det är ynkligt. :cry: Både för häst och jänta. Egentligen mest för Annas skull. Kul att vara där och hålla god min och få sanningen uppkörd i ansiktet till hela sveriges beskådan,
Jag var som sagt var med om nåt liknande när jag var i den åldern och jag"behövde" bara skämmas för ridskolan hemma liksom...

Den här longeringsgrejen alltså... what?!
Vad vill de med det egentligen?

O ja absolut, jag menar verkligen inte att det är på något sätt Annas fel att hon har en för svår häst! Tvärtom tycker jag bara det är tråkigt att det har blivit så fel redan från början...

kl

Jätteimponerad av Pontus idag! :) Så modig, och tog till sig all kritik på ett vuxet och fint sätt - inga ursäkter. När han åkte i backen, gick iväg med sin häst och viskade till den att "nån ordning får det va´"..., fick en kram av Anna, för att sedan göra samma övning med Lisen igen, nästan ramla av en gång till - och efteråt säga att det var bra att Lisen var så rak och inte ljög... Det är jättetufft att hantera en sådan knäck på självförtroendet och kritik! Jag har mött vuxna som inte klarar det hälften så bra som han gjorde idag.

Bara skönt att Lilla Gubben rids av beridaren - och att ägaren får öva på annat. Tycker mest synd om den hästen än så länge.

Longeringen var ju bara helt galen - perfekt sätt att förstöra det lilla som de kanske byggt upp. Förstår inte varför barnen är helt ensamma med sina ponnysar och ska träna på respektive problem utan uppsikt? Det är ju som bäddat för problem.

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 232
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: vallhund
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Idag var jag och hälsade på ett stort inackorderingsstall i närheten av mig och kollade in deras nya ridhus. Med mig hade jag dottern på...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 337
Senast: Invinciblestables
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve