E
Emmaalove
Förlåt om det hamnade på fel ställe, men jag är lite desperat.
Min ponny, som jag har haft i ca två månader börjar gå mig på nerverna.
Hon är lättfångad i hagen nu, det var hon inte innan. Men det är inte där problemen sitter. Så fort vi kommer ut ur hagen så kan hon ställa sig och bara vägra gå framåt. Ibland backar hon även, eller försöker vända. Sedan går hon några steg, stannar och fryser fast. Likadant är det påväg in till och från stallet, ner till ridbanan, ifall vi är ute och går i skogen eller rider. Hon gör alltid såhär.
Sedan när vi väl kommit ner på ridbanan och börjat rida så är hon hur jobbig som helst, ser spöken överallt, vägrar fatta rätt galopp m.m.
Jag vill bara veta vad jag gör för fel, hon är JÄTTEMYSIG vissa dagar.
Dock beter hon sig oftast såhär när vi är ensamma, men även med sällskap.
Tacksam för minsta lilla förslag!
Min ponny, som jag har haft i ca två månader börjar gå mig på nerverna.
Hon är lättfångad i hagen nu, det var hon inte innan. Men det är inte där problemen sitter. Så fort vi kommer ut ur hagen så kan hon ställa sig och bara vägra gå framåt. Ibland backar hon även, eller försöker vända. Sedan går hon några steg, stannar och fryser fast. Likadant är det påväg in till och från stallet, ner till ridbanan, ifall vi är ute och går i skogen eller rider. Hon gör alltid såhär.
Sedan när vi väl kommit ner på ridbanan och börjat rida så är hon hur jobbig som helst, ser spöken överallt, vägrar fatta rätt galopp m.m.
Jag vill bara veta vad jag gör för fel, hon är JÄTTEMYSIG vissa dagar.
Dock beter hon sig oftast såhär när vi är ensamma, men även med sällskap.
Tacksam för minsta lilla förslag!