TheHorseLover
Trådstartare
Jag ska börja rida en D-ponny ett sto som har väldigt stor egen vilja jag ska provrida henne idag och vi alla tror att det skulle funka super bra då jag håller på med "problem hästar" men jag har aldrig ridit nån som blir skit förbannad för att hon inte för göra som hon vill alltså ägarna sa såhär om henne: Ja hon har ju väldigt mycket egen vilja och blir skit sur om hon inte får göra som hon vill men det är aldrig så man känner att nu kommer jag åka av utan det är lite jämfota hopp när hon inte får som hon vill
Så ja undrar ifall nån vet nån bra övning för henne? tanken är inte att jag ska försöka få bort det här dem vill ha en medryttare men det hade ju varit kul att jag kan visa för dem att det är borta en dag helt plötsligt dem tror att det inte går att få bort det och dem tror inte heller att jag ska kunna få bort det men jag vill visa ägarna att det går om man vill så har ni något tips?
Så ja undrar ifall nån vet nån bra övning för henne? tanken är inte att jag ska försöka få bort det här dem vill ha en medryttare men det hade ju varit kul att jag kan visa för dem att det är borta en dag helt plötsligt dem tror att det inte går att få bort det och dem tror inte heller att jag ska kunna få bort det men jag vill visa ägarna att det går om man vill så har ni något tips?