Ponny blir häst?

E

Elvine

En ponny som är slutmätt 147 som sedan växt över och har blivit ca 150. Får man/går det mäta upp den så den klassas som häst?

En dum fråga kanske, men jag är lite nyfiken bara. :p

Sv: Ponny blir häst?

Men det går inte att ändra sig sen...

Man får ju fortfarande tävla med dem bland stora hästar som ponny upp till MSV tror jag det är.

Sv: Ponny blir häst?

Du behöver inte mäta upp den. Hästar mäter man inte. Det är bara att lösa hästlicens istället för ponny och vips så är det en häst.

Enligt stallbacken.com:

Ponnyryttare som fyller minst 19 får starta ponny i hästklasser t.o.m. Msv A på regionaltävling. Ponnyn skall ha hästlicens (inte ponnylicens) och ryttaren skall ha seniorlicens. Ponnyn får efter första starten i hästklass inte längre tävla dressyr som ponny. För att den ska få tävla ponnyklasser igen krävs ett ägarbyte eller stadigvarande ryttarbyte

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 516
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 045
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 122
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar