Ponny blir häst?

E

Elvine

En ponny som är slutmätt 147 som sedan växt över och har blivit ca 150. Får man/går det mäta upp den så den klassas som häst?

En dum fråga kanske, men jag är lite nyfiken bara. :p

Sv: Ponny blir häst?

Men det går inte att ändra sig sen...

Man får ju fortfarande tävla med dem bland stora hästar som ponny upp till MSV tror jag det är.

Sv: Ponny blir häst?

Du behöver inte mäta upp den. Hästar mäter man inte. Det är bara att lösa hästlicens istället för ponny och vips så är det en häst.

Enligt stallbacken.com:

Ponnyryttare som fyller minst 19 får starta ponny i hästklasser t.o.m. Msv A på regionaltävling. Ponnyn skall ha hästlicens (inte ponnylicens) och ryttaren skall ha seniorlicens. Ponnyn får efter första starten i hästklass inte längre tävla dressyr som ponny. För att den ska få tävla ponnyklasser igen krävs ett ägarbyte eller stadigvarande ryttarbyte

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 575
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Som titeln lyder, är det klokt att köpa en häst på 141cm när man själv är 163? Jag är 19 och väger inte så mycket, men det kan ju... 2
Svar
38
· Visningar
2 931
Senast: Editten
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 196
Senast: Nota
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
960
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31