Polsk stam?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Agrimonia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 302
A

Agrimonia

Jag försöker hitta stam och info om ett polskt halvblod, men hittar inget på varken hans eller pappans namn. Har sökt på all breed pedigree, utan resultat. Hästen i fråga ska ha "full stam", något som jag tolkar som godkänd stam, är det fel? Finns det någon polsk motsvarighet till ihbc, tex?

Sv: Polsk stam?

Släng ut stammen här så kanske någon känner igen den:idea:

Niger e. Igen - nafar

Har sökt på både honom och pappa och morfar - hittar ingenting.

*Det är egentligen jag som undrar*

Ja, den där hittade jag också, vid närmare eftertanke! :D Kändes som jag inte hittat något alls. Hästen själv verkar som bortspolad från planeten (eller iaf nätets) yta. Hittar i princip ingenting på honom...

Det kan ju vara som med letterna att alla små tillbehör till bokstäverna gör att namnet delvis går förlorat i översättningen.... (hur luddig mening blev inte det där då, men du kanske hänger med)

Jag fattar vad du menar!

Jag har sökt efter honom i flera databaser som jag har tillgång till, både offentliga och icke offentliga, men inget napp:(

ÄR hästen frysmärkt?

För då går det ju att kontakta motsvarigheten till ASHV i Polen och via siffrorna få fram hästen :idea:
Vet att vi hade det på någon tråd här tidigare. Om du inte hittar något så får du säga till så ska jag leta reda på min gamla adress dit.

Vet inte om du vet födelseåret men han är född 1989 i Polen. Har tyvärr ingen mera stam.

Niger är inte född 1989, utan 1998. Vet att det finns en Niger till som är född någon gång då. (Det är alltså jag som undrat egentligen, det är min häst det rör sig om.)

Grimman: Har inte hittat någon frysmärkning. Det är egentligen inte så viktigt, hade mest varit lite kul att vetaa. :)

behöver hjälp med stam och info på
Blyskawica POL 007 61 11697 00
E: Paragon POL 009 61 00516 96
U: Brema POL 007 61 00221 91

tack på förhand

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 877
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 788
Senast: YlvaG
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 121
Senast: super
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka