Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Problemet är väl att många av dom antagligen är vaccinmotståndare, vilket gör dom skeptiska mot staten som delar ut vaccin mot covid.
Nej, det jag menar är att vi ska ta diskussionen med de som "missnöjesröstar" på SD och försöka ta tag i de grundläggande problemen. Då mister SD sin dragningskraft.Nu tror jag inte du menar så, men kan inte låta bli att läsa din första mening som att vi skall låta fascisterna diktera vad som skall göras, det vill säga utrensningar, sexism, etc... Tror inte det var så du menade?
Sedan det passar vissas agenda.Sen när går yttrandefrihet och TWITTER ihop?! Varför har folk så otroligt svårt att förstå principerna för yttrandefrihet och att det absolut har noll att göra med bolag och företag? Lägg ner, världen. Gå hem.
Sen när går yttrandefrihet och TWITTER ihop?! Varför har folk så otroligt svårt att förstå principerna för yttrandefrihet och att det absolut har noll att göra med bolag och företag? Lägg ner, världen. Gå hem.
Precis!Sen när går yttrandefrihet och TWITTER ihop?! Varför har folk så otroligt svårt att förstå principerna för yttrandefrihet och att det absolut har noll att göra med bolag och företag? Lägg ner, världen. Gå hem.
Yttrandefrihet är väl mer att staten inte ska lägga sig i vad folk säger?Precis!
Rättigheten att få säga saker, eller för den delen skriva ner åsikterna på ett papper eller i ett sparat dokument på den egna datorn , är inte samma sak som rätten att få publicera vad man vill på ett privat bolags internet sida, där man skrivit på ett avtal om vilka regler som ska gälla...
Ja, men jag tycker nog att du är ett uns petig nu. Jag trodde det var underförstått, till skillnad från frivilligt ingångna avtal mellan en fysisk individ och ett bolag som tillhandahåller en tjänst.Yttrandefrihet är väl mer att staten inte ska lägga sig i vad folk säger?
Precis!
Rättigheten att få säga saker, eller för den delen skriva ner åsikterna på ett papper eller i ett sparat dokument på den egna datorn , är inte samma sak som rätten att få publicera vad man vill på ett privat bolags internet sida, där man skrivit på ett avtal om vilka regler som ska gälla...
Vill man skriva vad-som-helst på internet, så får man skaffa sig en egen blogg-hemsida-whatewer, och så hoppas att man inte bryter mot regler som finns hos den som hostar den sidan.
Blir man utkastad även från den delen av Internet, så får man bygga upp en egen serverfarm.
om yttrandefrihet innebar att tidningar och andra privata företag blev tvungna att publicera allt alla ville ha sagt, skulle det iaf lösa problemet med att DN är väldigt tunn vissa dagar.Yttrandefrihet är väl mer att staten inte ska lägga sig i vad folk säger?
Väntar med spänning på att en journalist skall få tag på Murdoch och fråga vad han tycker om hur hans FoxNews har bidragit till explosionen av faktaresistens och högerextremism. Han har ju varit VÄLDIGT tyst på sistone.
Ja, men jag tycker nog att du är ett uns petig nu. Jag trodde det var underförstått, till skillnad från frivilligt ingångna avtal mellan en fysisk individ och ett bolag som tillhandahåller en tjänst.
Yttrandefrihet är ett antal grundlagsskyddade rättigheter att få ha uppfattningar/åsikter om det mesta, och ett gäng med med regler om hur, var och när dessa åsikter/uppfattningar får yttras.
Där finns också en del begränsningar, så riktigt vad som helst får inte yttras (t.ex. "hets mot folkgrupp"), och inte heller var som helst, och hur som helst, eller när som helst.
Det handlar om tryckfrihets-, och yttrandefrihetsgrundlagarna, samt naturligtvis också om regeringsformen, som ju fastslår att vårt ska vara en demokrati, och beskriver hur denna fungerar. Där ingår element om hur en demokrati fungerar, och därmed "uttrycks".
Successionsordningen lämnar jag lite grann därhän, ser den som ett påhäng, för att möjliggöra monarkin.