pojke eller flicka

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Naggur

va på besök nr 2 på mvc idag. fick höra bebisens hjärta för första gången=)

Det sägs ju att om bebisen har mer än 140 i hjärtfrekvens så är det en flicka. min bebis har 150.

på gravid.se finns det två test som man kan göra för att kolla bebisens kön. enligt det kinesiska så är det en flicka.

enligt det andra en pojke.

tror ni på sånt?

alla tror att jag ska få en pojke. själv har jag ingen aning. trodde lite mer på en pojke tills nu när jag fick veta hur hög hjärtfrekvens bebisen hade.
 
Sv: pojke eller flicka

Nej, jag tror inte alls på sånt.

Hjärtslag, halsbränna... Nope! Tyvärr.
Eller så kanske jag inte ville tro.
Jag ville nämligen inte alls veta könet på mitt barn.
Och var därför inte så intresserade av folks teorier.
En bekant blev stött när hon erbjöd sig att använda sig av ngn pendel över min mage.
Jag vill ju inte veta, varför skulle hon då försöka ta reda på det? Med en metod som jag inte ens tror på?

Gjorde också testen på gravid.se
Ett visade flicka, ett visade pojke.

Min sons hjärtfrekvens låg över 140 nästan hela graviditeten.
 
Sv: pojke eller flicka

Alla plojjtest jag någonsin gjorde på internet när jag väntade Vikke svarade "Du väntar en flicka". Hans hjärtslag var alltid över 150, jag mådde väldigt illa i början av graviditeten etc. Enligt min barnmorska är det mycket vanligare att bebisar har mer än 140 slag per minut än under, såväl pojkar som flickor.

Själv var jag 95% säker på att jag väntade en pojke och det var en pojke! Sa alltid "Snart får vi vår pojke" och på förlossningen utbrast jag direkt "Välkommen Viktor" när förlossningen var över, utan att ha kollat vilket kön bebisen hade :D .
 
Sv: pojke eller flicka

Äh, det stämmer inte :)

En kul grej är att precis när Alexander var ute, så tittade hans pappa på honom och sa att det var en pojke. Inte förrän efter en stund kom han på att han hade tittat på ansiktet och inte mellan benen!
 
Sv: pojke eller flicka

Tror inte heller på sånt :)
Nästan alla trodde jag skulle få en pojke. Hade en typisk pojk-graviditet, mådde nästan aldrig illa och liten mage. Enligt alla test på nätet skulle det vara en pojke.
Däremot låg hjärtljuden ganska högt, oftast runt 146.

Men det blev en flicka! Var ganska inställd på att det skulle vara en pojke men de sista veckorna började jag tveka.
 
Sv: pojke eller flicka

Alla sk tester med pendlar och andra skrönor om hjärtljud visade att jag väntade en flicka... hjärtljuden var aldrig under 140- jag trodde att det var en flicka, allt utom min "pojkmage" visade på det.... efter nio månader tittade lille Hugo ut iaf så tji fick vi.....:smirk:
 
Sv: pojke eller flicka

hehe verkar inte vara någon det stämt på=)

vi ska till sibyllekliniken 6/2 för att försöka se vad det är för nått.

Har alltid velat veta vad jag ska få för nått. känns mer som en person inne i magen då än "bara" en bebis. så är det ju så kul att shoppa och inreda innan. och man vill ju inte ha allt i vitt eller någon annan färg som båda kan ha.

men det känns lite mer som en pojke faktiskt. skulle va väldigt praktiskt åxå då jag fått massa massa massa kläder av kompisar. alla efter pojkar. en del går ju att ha på flickor åxå men ungefär hälften är lite väl pojkiga, dom kläderna kan man ha som spykläder hemma kanske=)
 
Sv: pojke eller flicka

Min pojke hade närmare 150 i hjärtfrekvens varje gång vi mätte..;)

Han hickade också konstant som enligt BM var ett tecken på en flicka..
:cool:
 
Sv: pojke eller flicka

Dom där "testerna" vet ju inget:angel: Gjorde nåt sånt när jag var gravid och det stämde inte.

Däremot så provade jag pendel, ett vanligt halsband med en ring på, över magen och den var sann. Jag kollade könet på min första, jag var singel och ville veta, och då hade vi "pendlat" innan, det blev en påg. Provade på nr 2 och det var också rätt, det blev en tös.
Men det betyder ju inte att det blir rätt på alla:angel:
 
Sv: pojke eller flicka

bägge mina tjejer har legat på runt 140...

Jag har haft typiska pojkmagar enligt de som kan ( typ alla över 55 år)
 
Sv: pojke eller flicka

Att gå efter hjärtslagen tror jag inte på eftersom det kan ju variera om barnet är vaket osv.
Är gravid i v.36 och hör konstant att det är en pojke jag väntar pga att min mage är en typisk pojkmage.. T om pizzabagarens fru kollade magen o sa att det blir pojke nr tre.
Ska bli kul om det motbevisas!

Har ni hört att om barnet sparkar till vänster i magen= pojke
och höger= tjej??
 
Sv: pojke eller flicka

Har ni hört att om barnet sparkar till vänster i magen= pojke och höger= tjej??

Och om den sparkar både till höger och vänster? Och uppe och nere? Det gör min. Hade 152 hjärtfrekvens hos BM. Själv är jag övertygad om att det är en pojke, men jag kan ju ha fel.;)
 
Sv: pojke eller flicka

hehe..

Jag gjorde också en massa sånna här ploj tester och det visade att jag skulle få en flicka. (Hjärtljuden var dessutom 146 när vi mätte första gången)...Bland annat den kinesiska visade tjej.

Men i fredags var vi på en priv.klinik för att få ett ordentligt UL gjort då jag var så besviken på Landstingets UL. Och vi fick frågan om vi ville veta vad det var för krabat i magen och det hade vi ju inget emot. Så vi fick veta att det är en liten pojke som kommer till oss runt den 1/5.. Häftigt!!!!

Mina symptom:
- inga alls....
förutom
- halsbränna från vecka 18

Annars har jag inte "märkt" att jag varit gravid det minsta.
 
Sv: pojke eller flicka

Det där med hjärtljuden förstår jag inte ens hur någon kommit på.
Gör man ett ctg en längre stund så ser man att hjärtljuden går upp och ner mellan 120-160 rätt ordentligt.
På både tjejer och killar.
Så var bm får för frekvens under den korta stund hon kollar beror ju helt på vad bebis har för sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Gjorde mensas övervakadetest för mer än en månad sedan och fick resultatet sista november och fick 135 eller högre, okej detta fick ju...
Svar
14
· Visningar
3 181
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 396
Senast: Saeta
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 824
Senast: kolblakkur
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp