M

Merrimon

Träffade i går en släkting till mina barn, som tävlat på islandshäst och tydligen vunnit. Vet dock inte vad han tävlade i, men han hade fått 5,7 poäng.

Vad kan det vara för gren? Hur stäcker sig poängen??

Nån som kan lära mig lite mer, så jag hänger med i snacket bättre nästa gång;)

Sv: Poäng??

Skalan går mellan 1 och 10, 5 är godkänt men inte helt lätt att uppnå och 5,7 är klart över godkännt för de flesta hobbyryttare.

På en islandshäst tävling har man oftast tre eller fem domare. Man får poäng för varje moment och sedan räknas snittet ut. Har man fem domare räknas den bästa och sämsta poängen bort.

Det finns en liten pdf om att tävla under www.icelandichorse.se
Gå till PR och där under rubriken "tips & material" ligger den.

Är f ö Silverkedjans bilder som är med :)

Om du vill veta vilken gren han tävlade i kan du söka lite på hans namn på internet för de flesta resultatlistor läggs ut.

Beror lite på vilken gren han tävlade i om man ska säga riktigt hur bra poängen är (relativt sett)

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 176
Senast: Lady_S
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 805
Senast: Palermo
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 058
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden