PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om han var inte bufflig och oartig så jag skulle inte har nåt emot det. Jag ser det som han undersöker och kanske du hade en smak på överallen som var gått. Idén med "undemanding time" är just det, att hästen kan vara med om den vill frivillig och får undersöker det den vill också utan att vi ställer nåt krav alls att vi vill t ex klappa den. Det är i storsätt hästens tid. Som sagt om han är inte oartig i sin undersökning så skulle jag själv njuter av tiden.:D

Sv: PNH Tjatter - Part II

Hoppas att Ni kom hem ordentligt? Tack för en mysig kväll AlyssaJag satt och funderade i bilen hem att kanske din HK ville kika förbi när hon ska hälsa på Alyssa? Hälsa på Obe och se så liten han e?:D Kanske även ta en titt på deras hovar?:D

Ja Tack Alyssa!!!! Det var verkligen trevlig!:bow:

Jo vi kom hem ok, men jag var så trött så somna jag nästan direkt. Vi också pratade i bilen om det, ska prata med henne igen om att hon/vi ska stanna förbi.

Nu vänta jag bara för Januaris grej. Lite tomt att titta på saker i dvdn....:cry:

Vad kul!! Du får hälsa från gänget som var i Löten/Lima! Black Beauty längtar till nästa clinic!:rofl:
Mmmmm... vad muslin luktade gott! Nästan så man blir sugen på att ta en tugga..:laugh:

Det ska jag göra :D
Det var absolut ingen planerad träning, utan jag hade ett mail i inboxen imorse med en förfrågan om jag vile träna för EF på söndag och givetvis tackar man inte nej åt en sådan möjlighet :d :D :love:

Å nu till mitt lilla projekt :D

Det är så att jag har börjat rida in en häst åt en vän.

Lilla stumpan blir 4 år i år och hennes framtida karriär är inom travet. Hon är en RBE som kan skifta både till LBE och RBI.
Hon har mycket gas under fötterna kan jag säga :p
Hon är även mycket ljudkänslig, men det blir man nog lätt om man lever i öronpropparnas värld ;).

Jag har varit där 6 ggr nu och vi har kommit så pass långt att jag skrittat 20m efter vägen i repgrimman. Jag har gjort allt själv hitintills men nästa gång kommer ägaren vara med, kan vara bra med en extra hand.

Hon är en mycket vänlig häst, mer undergiven än dominant. Väldigt lekfull och nyfiken men samtidigt mycket ängslig och osäker.

Detta är det tuffaste projekt jag tagit på mig, men kommer absolut bli det mest lärorika. Dock går det väldigt bra tackvare hennes vänliga inställning.

Ett par bilder på sötnosen måste jag ju ge er:

YO_090105_001_copy1024.JPG

YO_090105_003_copy1024.JPG

Sv: Re: PNH Tjatter - Part II

Hej på er, hinner nästan bara läsa varannan vecka då blir det mycket :) Hoppas ni haft det bra i jul och nyår! Tänkte be om hjälp. Jag vill byta min Fluiditysadel, behöver en normalvidd har just nu den stora modellen och den är lite stor på min haflinger. Det funkar OK med shims men om ni hör någon som har en normalstrl och behöver xw är jag mycket intresserad. Min sadel är i väldigt bra skick knappt använd eftersom Hobbe inte var ridbar så ofta pga skada. Brun med 18 tums sist.

Min hästar har också fått ST Hippolyt de senaste två åren och jag är supernöjd. Nico får ½ kg Naturmusli och 250g Strutur E. Det behövs inget extra då och han är superfin i pälsen och hovarna.

Jag fick svar från Hippolyt och de rekommenderar mig att ge Hestamix musli light till min tjocka Mumma och Hesta mix musli eller Struktur-E till Obe. Även med Movicur för hans ansträngda leder.
Så nu ska jag bar bestämma mig för vilken sort och be Alyssa ta med säckar åt mig oxå!:D

Filosofen Hade sadeln varit svart hade jag köpt den direkt av dig! Skulle ta ett lån (hamnar på pluslistan hos gubben?) och lägga vantarna på den!:devil:

Howdy Hot Mamma!;) Hur går det med våra nya Mini-PNH'are? Är du totalt blind kär, du glömmer bort oss imellan åt?:angel::D

Har du ingen bilder än? (hon som frågar som kanske skulle var tyst...:angel:)

HELLO?!?!?! Brun - Svart, vem bry sig?

Brun skulle vara lika fint lika på Tuss eller Obe...:p

He he...:devil:...I say test how much your husband loves you....:devil:

Oh by the way...

Det är en official "tycker synd om mig dag"...jag är sjuk:cry:. Ligger i sängen med laptopen. sniff, sniff....

Vilken härlig projekt du jobba med!:banana: Så glad det går bra för er. Visst känns man bra när man har gjort färdig det. Som du sa det är en enormt lärorik sak du gör nu. Ett Stort "ada girl" kram från oss alla!:banana::banana:

Keep us posted!

Ska jag pynta en sadel för nästan 30 tkr så ska den åtminstone vara "rätt färg"!:)
Hoppas du inte släppte av lite baciller hos Alyssa för jag vill inte bli förkyld!:o
Plusgrader idag? Kanske törs sticka ut näbben med barnen idag!:D

Ska jag pynta en sadel för nästan 30 tkr så ska den åtminstone vara "rätt färg"!
ahhhh:cool: Your no fun! *säger hon som åkt till UK för att får rätt färgen*:angel:

Det är säkert ni som gav mig baciller, Jag tyckte du var sjuk inte så länge sen.

Sjuk? Nej men ont i ryggen.... Tror inte det smittar?
Sorry CS, glömde säga Krya på dig i mitt förra inlägg!:)

Sjuk? Nej men ont i ryggen.... Tror inte det smittar?
Ahhh Haaaa! Du gör det visst. Jag hade ont i rygen igår kväll! Det ser du...ditt fel!:p

Var tvungen att går ut och mata några hungriga hästar :grin: Jag köpt de alldeles för billigt...kan inte äns mata sig själv. Men jag fick mycket goa mulor att pussa soå det var värt det.:love: Även Shorty dotterns ponny (RB Intro/extro) var gullig med mig. Fast det fanns hö på backen.:D

Jag faktis blev jätte rid sugen...men då började jag att hosta och det gick över.:grin:

Jag ska nu titta på en PNH DVD jag fick från usa från SC som jag har inte sett, det är från innan SC kom till europa. spänande!

Stått och dreglat i fönstert en stund när jag kikat på Obe och Tuss:d.. E just denna sekund sugen även jag på att hoppa upp!
Jag funderar på mer Proper Preparation preride bla bla... man kan göra?
Jag gör in/direct rein plus flyttar bakdelen som Erika visade, kastar linan över huvudet (vilket inte e så lätt med denna giraff). Har bett honom sänka huvudet, vilket han gör ganska bra.
Mera konkreta ideér? Jag har studsat bredvid och hängt lite men tycker han e ganska spänd fast vi gjort det några ggr nu.
Jag kikade på coltstart häromdagen igen...:love:

*knapplån*

Hej här kommer en total nybörjare i PNH.

Har blivit nyfiken tack vare en kompis och under julen så har jag läst bla den här tråden och andra trådar om Pnh här på Buke och kommit fram till att det här definivt är något som jag tror vore superbra både för min och mina hästars utveckling och även ett mkt bra komplement till den träning vi annars håller på med (AR). blev igår medlem på Savvyclub:bump: och beställde ett Online-kit:banana:

Jag är otroligt ivrig på att lära mig en massa massa och på att komma igång med övningar och har väldigt svårt att bärga mej tills jag får det jag beställt:D

Inne på Savvyclub så finns det huuuur mkt somhelst, en massa artiklar och videor. Jisses vart ska jag börja:eek:

Snälla är det några här inne som har har några tips på vart jag ska börja?:bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
90 469
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar