PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter - Part II

BUHU!!!:cry: Jag har sträckt mig i ryggen! Jag kan knappt andas så jag fick åka direkt och få mig massage... Hon som masserade tyckte nog att jag behövde komma många fler ggr för jag e stenhård överallt och skitont. Återbesök på söndag..
Så gubben har skött hela ranchen idag!

Vi hittade ett hus vi verkligen ville ha men det e inte till salu, i alla fall inte till oss.. Suck, vi vill ha något eget snart! Det enda som hände oss i husväg var en hyreshöjning på 500 spänn.. Var finns alla hästgårdar? Inte här i alla fall.. Skulle vara om man hade en 5-6 miljoner att köpa sig mark och bygga allt nytt men det räcker väl inte för det.

Hoppas alla har fått en bra start på det nya året?! Ser fram emot bilder och videos (you know who;)) Såg ett parelli tränat halvblod till salu.. fux med bläs, var lik en viss Lotus häst..?

KL

Vilken härlig jul :D Fick tre Parelli filmer av maken:love: Tror inte han visste riktigt vad han gjorde, för nu sitter jag gärna klistrad framför tvn.:angel:

Jag fick en sådan oerhörd aha känsla när jag såg horsinality filmen första gången. Efter att ha sett den tre gånger nu :angel:, så har jag kommit till en hel del nya insikter med mina hästar.

Det mest intressanta jag upptäckt är att min tvåårshingst har sidor jag förträngt. Vid ett tillfälle för länge sedan när en "lastexpert" skulle visa hur man gör (detta var innan jag upptäckte parelli) så gjorde han precis som Allure gör i filmen. Efter mycket press från denna tjej stängde han av totalt, det gick inte att rubba honom. Hon pressade och pressade, men efter att ha stått länge så ramlade han ihop. Då kallades han istadig och idiotisk :cry:. Det som var bra för honom och mig med denna hemska upplevelse, var att det var då det vände och jag började söka mig nya vägar. Men jag har verkligen bara förträngt att han har den sidan också när jag har gjort min "horsinalityscanning" på honom. Jag har säkert missat fler grejer inser jag nu, tror att jag gjort mycket just som Linda säger att man inte ska göra. Varit så säker på var jag ska leta efter deras horsinality att jag inte gott igenom hela cirkeln ordentligt.

Nu, äntligen ;), till vad jag skulle säga... Jag tror att, ett av problemen för mig är att, jag inte är helt säker i översättningarna på orden i cirkeln. Jag förstår dem så där "på ett ungefär" liksom. Därför undrar jag om det är någon av er som kanske redan gjort en bra översättning av dem? Eller som kanske kan göra en? Det är säkert inte bara jag som skolkade på engelskalektionerna, eller:angel:

Lisen

Kul! =) ANg översättningar så hittar jag inte mitt papper just nu, men hade en jättebra sida på nätet uppe som det bara var att fylla i på engelska så kom översättningen på svenska. Googla vetja!

Woaw vad snö vi fått idag, måste vara 15 cm iallafall o kallt =) -10 grader :bump: Jag vill ut till hästarna men vi e fortfarande sjuka, känns som om vi aldrig kommer bli bra igen(hostar lungorna ur oss alla 3). (lite deppig :()

Jag har försökt få hem fear makeover del 1 från sc sidan, men vad är det för fel? Jag kan inte se en enda video där, den laddar o laddar o laddar....Suck. Nån mer som har problem eller vet vad d e för fel???? Jag verkar ju ha alla program o så...

vad har du för hastighet på bredbandet? Kan vara att det är mycket att ladda ner så det tar lite tid om man inte har bra fart i datorn..

Rackarns förkylning! Ta dig en :devil: (hutt) så den tar kål på bakterierna!

Det gick bra för mig att se dem:D Prova igen?

igår gick jag ut o gick med en PIGGELIN häst :D
han har ju stått sen i början av november, jag har bara tömkört och gått promenader.
igår när jag kom till stallet vid 19 var han svullen i alla 4a benen, har aldrig hänt förut, så gick en runda på 30min. och det var bättre efter det.
kollar ju på hans ben varje dag men eftersom det aldrig varit något tänker jag inte på hur tjocka/smala benen normalt brukar vara :crazy:

när vi var ute (mörkt, ca. kl 20) fick han små ryck ibland och skuttade till samtidigt som han kastade med huvudet.
han är en sån häst som brukar bli seg av att stå, men nu kanske det vänder..understimulerad häst har jag iaf :rofl:

aja, när jag kom tillbaka tänkte jag försöka med att longera något/några varv i skritt (manne hade repgrimma och låångt grimskaft).
om jag bara är lugn och låter honom "tänka" när jag skickar ut honom går det riktigt bra.
först står han med huvudet mot mej men om jag visar med armen vart han ska samtidigt som jag "viftar" lite med änden på grimskaftet sneddar han först mot mej efter ett tag och sedan går ut på volten :)

när han är bakom mej byter jag bara rephand. :bump:

Jag satt och tittade på fear makeover igår och hann halvvägs...Det här kan nog vara något för mig att kika på! Tack Toria!:D Hoppas du kan se den snart!

Antar att det inte blir parellikväll?:cry: Kanske lika bra att flytta den igen med tanke på hur kallt det e och så.. Plus att jag e så grinig när det e så jobbigt med ryggen, lusten till att göra något finns inte. Jag bar Isabella en timme i natt för hon bara skrek och ville inte sova så när hon äntligen somnade så satt man och grät på sängkanten! J*vlar så ont jag hade.. Värktabletter och ormsalva funkar bara lite. Nu ska jag sluta gnälla! Det kunde vara värre!
Dags för att ordna mellanmål till busungarna! Mina pållar bara står stilla och väntar på att få komma in... 25 minus!!!!!!!!!!!:eek: Saknar sommaren..
Någon annan här som har något roligt att berätta om er journey???:idea:

Jag satt och tittade på fear makeover igår och hann halvvägs...Det här kan nog vara något för mig att kika på! Tack Toria!:D Hoppas du kan se den snart!

Antar att det inte blir parellikväll?:cry: Kanske lika bra att flytta den igen med tanke på hur kallt det e och så.. Plus att jag e så grinig när det e så jobbigt med ryggen, lusten till att göra något finns inte. Jag bar Isabella en timme i natt för hon bara skrek och ville inte sova så när hon äntligen somnade så satt man och grät på sängkanten! J*vlar så ont jag hade.. Värktabletter och ormsalva funkar bara lite. Nu ska jag sluta gnälla! Det kunde vara värre!
Dags för att ordna mellanmål till busungarna! Mina pållar bara står stilla och väntar på att få komma in... 25 minus!!!!!!!!!!!:eek: Saknar sommaren..
Någon annan här som har något roligt att berätta om er journey???:idea:

Prova 2st 500mg panodil och en alvedon (tips från en reumatiker- moi)
Ja det är samma aktiva ämne i men det funkar, det är de viktigaste. Om man har riktigt ont så kan du krossa dem och hälla i ljummet vatten och drick upp allt på en gång ;)

KL

Vilken härlig jul :D Fick tre Parelli filmer av maken:love: Tror inte han visste riktigt vad han gjorde, för nu sitter jag gärna klistrad framför tvn.:angel:

Jag fick en sådan oerhörd aha känsla när jag såg horsinality filmen första gången. Efter att ha sett den tre gånger nu :angel:, så har jag kommit till en hel del nya insikter med mina hästar.

Det mest intressanta jag upptäckt är att min tvåårshingst har sidor jag förträngt. Vid ett tillfälle för länge sedan när en "lastexpert" skulle visa hur man gör (detta var innan jag upptäckte parelli) så gjorde han precis som Allure gör i filmen. Efter mycket press från denna tjej stängde han av totalt, det gick inte att rubba honom. Hon pressade och pressade, men efter att ha stått länge så ramlade han ihop. Då kallades han istadig och idiotisk :cry:. Det som var bra för honom och mig med denna hemska upplevelse, var att det var då det vände och jag började söka mig nya vägar. Men jag har verkligen bara förträngt att han har den sidan också när jag har gjort min "horsinalityscanning" på honom. Jag har säkert missat fler grejer inser jag nu, tror att jag gjort mycket just som Linda säger att man inte ska göra. Varit så säker på var jag ska leta efter deras horsinality att jag inte gott igenom hela cirkeln ordentligt.

Nu, äntligen ;), till vad jag skulle säga... Jag tror att, ett av problemen för mig är att, jag inte är helt säker i översättningarna på orden i cirkeln. Jag förstår dem så där "på ett ungefär" liksom. Därför undrar jag om det är någon av er som kanske redan gjort en bra översättning av dem? Eller som kanske kan göra en? Det är säkert inte bara jag som skolkade på engelskalektionerna, eller:angel:

Lisen

Har bott i England så jag kan försöka översätta om du vill. Det är faktiskt svårare att översätta eng-sv, för det finns så många eng ord som vi inte har något ord för hehe. Men skriv in så ska jag försöka hjälpa till :)

TACK! Jag ska direkt prova!!! Nej, usch reumatism?:crazy: Hoppas att det går hyfsat ändå eller?... Här sitter jag och gnäller...:o Men tack för tipset!

vad har du för hastighet på bredbandet? Kan vara att det är mycket att ladda ner så det tar lite tid om man inte har bra fart i datorn..

Rackarns förkylning! Ta dig en :devil: (hutt) så den tar kål på bakterierna!

100.0 mbit/s stod det....Är det dåligt? Hur mycket har du/ni andra? Nej jag försökte kolla zero to hero men nej jag ger upp snart....:cry:

AHA...skulle bara meddela att jag fått hem alla 3 avsnitten nu i min dator, fråga mig inte vad jag gjorde :D :o hehe....*smartoberto*

8 megabite.. det e ganska bra, 12 tror jag e det mesta man kan få?:confused:
nu har vi 27,2 minus... Mina hästar tycker inte om detta och inte jag heller:mad:

Här har vi -17,2 nu .........Det lär säkert bli kallare, hoppas bilfan startar imorrn när jag ska till jobbet. :crazy:

Emuliiaa: de har jag köpt, läst o sålt igen o några andra..Man får plocka guldkornen ;) Perry Wood, Michael Piece är bra, sen har jag en..hmm..det är en tjej som sitter på en pall med en skäck som står på pallen, det handlar oxå om nh...kommer inte ihåg vad den heter....Sen har jag Förstå hästen m Lesley Bayley...Och en eller 2 böcker m Mark Rashid som är jättebra!

Köp denna:http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1599210568

CS Jag har en idé! Vi kan väl göra en egen savvy inridning inspelad? "Friesian-rodeo"?? Vad sägs om det? Sälja som smör och bli stenrik på kuppen! Då kanske jag kan köpa min fluidity??:idea: Vad skulle du köpa först om du blev stenrik?
Lovat de i friesertråden att göra en filmning!:devil:

Se så lugn han ser ut!

obe019.jpg

Ja han ser bedrägligt lugn och trygg ut tycker jag!!
Vi kan byta, du tar min rodeotrigger och jag din RBObe. :d

Glöm inte att ta med kamera imorgon, CS och Satterstina. Kanske ni kan lägga in bilder åt mig istället...

Det har ju varit så kallt nu så jag har sprungit mellan hagarna, huset o bilarna. Värker i kroppen så jag sover dåligt (ingen djup sömn) med kort stubin som följd! Men men...det finns de som har det värre...
Satterstina t ex...:cry:

Trigger är så rolig nu när jag inte ridit på så länge, han försöker leka med mig. Och t om lillen har smånafsat i kläderna o hoppat undan...Bäääingarna bäääar så fort de hör dörren öppnas...

Mamma o pappa har varit här några dagar. Jag släppte ut fåren så att deras collie skulle få se dom på nära håll, men han blev mest rädd...

Såg ett parelli tränat halvblod till salu.. fux med bläs, var lik en viss Lotus häst..?

Tittar bara in en snabbis för att önska alla ett Gott Nytt År!!!
Tänk vad myckat man har att göra så fort man är ledig. :o :angel:

Håller just nu på med ett mycket spännande projekt... ;)
Men mer om det senare.

Snatterstina: kan lugnt meddela att det i alla fall inte är min lilla prins som är till slau. Honom säljer jag aldrig :love:

Hej allihopa, jag har äntligen fått låna level 1 av en vän och precis satt igång och har gjort den där första övningen när man skall sitta hos sin häst i en halvtimme och genast har jag en fråga, min häst börjar slicka mig, i huvet på händerna, armarna, benen, ja överallt. Min overall var helt slemmig efter den där halvtimmen, är det okej liksom...jag tror ju att han vill vara snäll eller så smakar jag gott. Ja jag vet inte, han biter ju inte...vad tror ni lite mer erfarna?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
90 469
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gravid som "äldre"
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII