PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lova dig att du inte kommer att ångra det!:banana::bump: Nu ska du börjar har riktig kul. Och många Aaaa-Haaa upplevelse. :D Jag är jätte flad för din skuld!:D

Sv: PNH Tjatter - Part II

De har börjat tillverka musli på krafft oxå med samarbete med red mills.. Men jag vet inte..
Hinner nog inte baka något tills imorgon plus att barnen härjar från golv till tak! Men ni får väl gilla läget i så fall..:p

Det som överväldigade mig mest med parelli var all allt var så enkelt! Ridning har alltid varit så kompliserat så jag nästan givit upp!
Men hela tiden, steg för steg bygger den upp dit man vill nå utan tvång och hjälpmedel..:love:

Nu ska vi laga något så exotiskt som makaroner och köttbullar!:angel:

God fortsättning allihopa!

Jag har fodrat min häst med Fibergi i olika omgångar under åren, lite beroende på vad de använt i stallet där hästen stått. Ett tag när han inte gjorde så mycket arbeta så fick han Låg (tror jag den hette) för Ponnyer, min är ju STOR ponny :D, plus att jag blandade med lite Bas för att jag skulle ha lite att rida på också...:grin: he he på den gamla dressyrtiden.... Jag jpbbade under den perioden i ett stall som hade allt från föl till tävlingshästar och alla åt Fibergi, men med olika blandning och anpassat för deras behov.
Sen för två år sen fick jag en säck med Fibergi Müsli tror jag det hette som jag gav som ett kompliment till hans nuvarande Havre baserade foderstat och han mådde nog bra av det med, men jag fortsatte inte utan vi gjorde egna blandningar :D:d istället, eftersom vi har massa fodermedel hemma pga olika behov de olika hästarna har som står i stallet nu, Plus att allt sånt oavsett hur jag blandar ingår i min stallhyra... Så det blir billigare än att köpa Fibergi. Det är min erfarenhet av det. Vet bara att hästarna brukar älska det... allra helst en nyöppnad påse... :laugh:

Annars försöker jag att hålla lite kontinuitet med min häst nu, men jag ska ju inte klaga på att det inte går pga att det är så fruset i marken för vi har ju vår lilla manege.. :angel: att gå in i, men man vill ju vara ute med. Jag vill ha snööööö:cool:!!!!

Jag vet inte riktigt vad du menar? Level 1 och 2 e gamla versionen..Deras kurser som de filmade till hemstudie.. finns att köpa på ebay. Annars har du redan starten! Den du beställde!:D

GOD FORTSÄTTNING PÅ ER ALLA!!!!!!!!!!!!!

Har nu fått låna en dator tack o lov!!! Tänk att man kan bli så beroende av dessa maskiner....

Vår dator la ner när min sambo skulle lägga in nytagna foton, skiiittt...
Så jag har fortfarande inga foton att visa upp!! :cry:

Skulle det inte vara helt förträffligt om jag bjuder på lite gott på torsdag em-kväll. Du måste ju komma hemifrån lite nu tycker jag, även om det bara är för en parellikväll, med diskussioner o lite gott att äta!!!

CS, du o dottern kan väl oxå komma?(Sambon kanske inte är så intr? Fast min sambo kanske oxå vill ha en lekkamrat!!! :D) Det är nån här som senast idag sa att hon längtar efter henne...;) Ni får gärna sova över om ni kan.
Vad säger ni??

JESSICA M: Tror du får ge dig till tåls tills ditt paket kommer! De har nämligen tagit bort de olika Levels o gjort det här nya som du best. Ska sälja mina Levels och köpa det nya istället, som jag tycker verkar mycket bättre!!

Nu kryper jag till kojs, ska upp o köra glass imorgon! :grin:

Vore jätteskoj!!! Hade varit bäst om det varit em så jag kan natta mina bebisar vid 19!
Lill tjejen e sååååå mammasjuk så pappa får inte henne att sova utan hon blir bara helt hysterisk!:crazy:
Köra glass? Tippa av en bytta här vettja!:idea:
Nu ska jag till kojs för jag har väl en 4-5 uppesittar stunder med Isa kvar misstänker jag!

Våra hästar får örtbaserat foder från St Hippolyt. Min får 1/2 kg EquiGard/dag, ett foder helt utan spanmål som är socker och stärkelse reducerat och balanserar upp tarmfloran, speciellt framtaget för hästar som har lätt att få fång. Sambons sto som har hög ämnesomsättning får 1 kg Naturmüsli. Båda mår väldigt bra på detta fodret och dom tycker också det är gott. St Hippolyt har många olika varianter anpassade för dom flesta hästars behov.

Senast ändrad:

Hmm jaha har de tagit bort de, okiii då är jag med. Men någonstans måste man väl kunna läsa vad man gör allra först, steg 2 osv. Vad man ska göra i olika etapper förstår ni? Är ju så himla dålig på att förklara!

Som sagt, vänta tills du får ditt paket!:)
Du börjar med seven games! Och avancerar vidare allt eftersom! Vi kan nog inte ge dig mer info än så för att jag tror inte tråden skulle räcka till...:D
Det ger dem dig på dvdn all info du behöver och visar hur du ska göra!

Som sagt, vänta tills du får ditt paket!:)
Du börjar med seven games! Och avancerar vidare allt eftersom! Vi kan nog inte ge dig mer info än så för att jag tror inte tråden skulle räcka till...:D
Det ger dem dig på dvdn all info du behöver och visar hur du ska göra!

okej okej okeeeej :p får väl väntaaa dååååå :rofl:

Sv: Re: PNH Tjatter - Part II

AAAAAAAAAAAAAAAAAAA har beställt online kittet nu!!! F*n de blev ju 2000:- totalt!!!

Hej där! Online kittet? Det med Horsenality dvdn, seven games dvdn, online pattern, carrot stick, savvy string, 12-foot Line and halter? Det är bra att börja med :D Det var väl inte så dyrt? *herregud, du ska bara veta vad jag lagt ut*:crazy:

Om du får råd framöver, kika efter Level 1 o level 2 på ebay. De är bra tycker jag, går lite djupare. Fast...det kanske kommer på sc sidan efter nyår?

Enligt L1 så ska man först göra undemaning time med hästen 25 min eller hur var det? Gå in o sätta sig ihagen o bara vara o se hur hästen reagerar, man ska inte ta på hästen när/om den kommer fram utan den får röra dig. Jag ska leta fram min L1 avprickn så skriver jag mer sen.:D

Hoppas ni haft en goo jul allihopa, härliga bilder Lotus. Själv fick jag ingen ridtur som jag brukar på julaftonsmorgon :cry: Det var alltid ett måste förr.

GOTT NYTT ÅR!!!

Sv: Re: PNH Tjatter - Part II

Hej där! Online kittet? Det med Horsenality dvdn, seven games dvdn, online pattern, carrot stick, savvy string, 12-foot Line and halter? Det är bra att börja med :D Det var väl inte så dyrt? *herregud, du ska bara veta vad jag lagt ut*:crazy:

Om du får råd framöver, kika efter Level 1 o level 2 på ebay. De är bra tycker jag, går lite djupare. Fast...det kanske kommer på sc sidan efter nyår?

Enligt L1 så ska man först göra undemaning time med hästen 25 min eller hur var det? Gå in o sätta sig ihagen o bara vara o se hur hästen reagerar, man ska inte ta på hästen när/om den kommer fram utan den får röra dig. Jag ska leta fram min L1 avprickn så skriver jag mer sen.:D

Hoppas ni haft en goo jul allihopa, härliga bilder Lotus. Själv fick jag ingen ridtur som jag brukar på julaftonsmorgon :cry: Det var alltid ett måste förr.

GOTT NYTT ÅR!!!

Jepp thats the kit. sc sidan? Ja skriv gärna mera sen :D Är säkert fler än jag som vill lära sig :)

Kl

Jag känner mig lite oinspirerad i detta väder, stenfruset i marken och mörkt = svårt att finna inspiration till att ta ut pållen för att hitta på något.

Finns det ingen som bor i mina trakter, runt Norrköping eller Östergötland iaf? Kanske skulle man då kunna träffas några stycken - om det nu finns några häromkring, det verkar lite ödsligt på PNH-sidan, vi är ju inte direkt överrepresenterade där jag bor kan man väl säga.

Var tog Snaelilja vägen? Hon bodde väl runt mina trakter väl???

Alyssa: Du har möjligtvis inte en level 3 du vill bli av med?

Jag har äntligen fått lite mer tid (mormor har varit här och passat barnen) för att få rida lite på Tara... det har gått jättebra fast vi har bara skrittat och jag har än så länge bara varit "passagerare" :)

Här är jag och min tjockis! (hon är som bäst på bantningskur) ;)

rider1.jpg

Jag har oxå St Hippolyt.Naturmuslin. Trigger äter nämligen jord o bajs om han inte får det. Lät kanske konstigt...men när jag provade det, köpte en säck på High Chapparall ett år. Då slutade han äta jord o bajs. Nu när jag har haft slut ett tag så har han börjat leta jord igen!!
Nu har jag köpt nytt o ska börja ge igen. :laugh:

Trigger måste ha havrefritt annars blir han knäpp. Jag hade glömt att säga till om att han måste ha havrefritt en gång när han var uthyrd till en femdagarstur. De brukar ge ett annat foder men nu fick de slut o hade bara havre att ge. Efteråt talade hon som red honom, en tjej som tävlar western, om att allt hade ju gått jättebra!! Förutom en dag när han fått havre, men han fick inget mer havre sedan o då blev han som vanligt igen!! ;)

Nej, jag har bara Level ett och två. Jag får väl be Satterstina eller CS att hjälpa mig att sälja det nånstans!! Måste sälja dem för att ha råd med patterns.:crazy:

Sätt ut på tradera med reservpris eller hästnet, buke, blocket. Jag sålde mitt samma dag för 2 tkr så skulle tro att du kan ta samma peng eller prova på mer!:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
90 469
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte