PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
:rofl:jo han låter som en Saffe (LB extro. Kan det stämma:angel:). Slutar tjatar matte!*hugg*:D Are they not just so cute?!:love:

Kul att det gick bättre efter åt. :banana:

Jag med vill ute också :( men det är skridskor banan ute och sen kom snö på det under natten:grin:, så jag har parkerat bilen rakt utanför dörren när jag kom hem hängde på bilen och kofångare till jag kunna gå fram till trappan utan att ramla och bestämt att stanna inne för resten av dagen.:cry:

Sv: Re: PNH Tjatter - Part II

jag hade otur, jag började träna sen kom det storm vindar och ös regn yiipie! haha
jag kan säga att sadeln blev lleeeerig när den åkte av... blehe...
ja jag had inte klarat mig utan hästar... och Gandalf är bra för han är något att jobba på, och han kommer bli kanon fin det vetjag!, han har redan bättrats sååå mycket sen han kom hit så det är otroligt.. jag är lycklig :D
fast min arm görlite ont.. men har man hästar får man räkna med smällar

ska ju tilläga att han är döv, så han vill gärna kolla överallt för att ha koll .

Senast ändrad av en moderator:
Sv: PNH Tjatter - Part II

Ni pratar om att jag ska börja med friendly game, och vad är det :o

Ge gärna massa tips. Min foder häst har ännu inte kommit så jag vill gärna ha massa tips hur jag går till väga från början licksom, ni som är så kunniga juh :D

det finns i the 7 games som jag skickar till dig snart =) beskriving på allt ifall jag inte komemr ihåg fel

Hej svejs! Måste ju ut hit o glo trots banket.

Först tänkte jag skriva till dig att du kanske skulle ha en LB intro häst istället för OBE men jag tror han kommer bli skitbra. RB extro hästar är ju underbara om man kan hjälpa dom, du vet dom söker ledare. Min Parodi var ju extrem RB ext när jag köpte henne, hon är urmysig nu, lite spattig emellanåt men ...väldigt lätt att snacka med. Min första, gamla häst var oxå extrem RB extro, underbar häst fast det tog ÅÅR innan vi kom överens. Med Parelli o L &HB går det ju fortare när man vet hur!! ;)

Om du överväger...lämna honom hos nån bra människa som kan hjälpa dig i så fall, tänkte på det du skrev om in/tillridning. Men vart har ni Tubbe nånstans. Vem var det som lämnat ? Skuggi elr Snaelilja? hmm? Eller Erika då? Ska man lämna ska man göra det ordentligt. Tycker jag. Tänker på premieringen...Annars dör han inte av å stå.

Han är väl lite valpig fortfarande? *jag som inte har en aning* Allt blir bara bättre :D

Jaa CS har helt rätt, du kommer få hjälp o gnistan tebax*kaaching*

JeanineHammer, Vad är din Gandalf för horsenality?

ang det gamla o nya systemet som Parelli gett ut tycker jag att jag gillar det nya MYCKET bättre. Herregud jag tycker Pat driver hästarna som en tok fram o tillbaka..Jag var inte så förtjust för ett par år sen :crazy: Å sen musiken som dom hade *hugaligen!* :rofl: Nu älskar jag the Parellis HALLELUJA:rofl:

Sticken hade jag mycket i början men nu behöver jag inte ha det alls knappt, det är som om jag har en osynlig stick med mig. Så jag tycker nog man kan börja med stick o sen sluta använda det bara ha med sig det i fall att. Till slut lämnar man den dammig i stallet tills man ska lära nåt nytt :D

Engsett: Jag har handlat på ebay :laugh: Ja det går jättebra, betalar via paypal o så får man hem grejerna.

Jessica M: ÅÅh en ny häst hehe, Umgås, klia o bara vara, ute o gå o mysa.....friendly game!

blablabla, nu ska jag inte tråka er mer på en stund hehe. Mage rumlar, måste vara penicillinet...:eek:

tbh, vet jag inget om horsenalitys =(
vet inte vad det är ens ni får gääärna förklara för mig :P

Jo, man kan ju säga att han e en stor valp! Han har faktiskt växt jättemycket sen han kom hit! Jag blev så snopen när min stora Frieser klev av lastbilen och var så liten och späd.. Hovarna en deci för långa så han kunde knappt gå!Jag tror inte Erika rider in hästar, vad jag vet.. Det e CS hemliga vän som eventuellt ska göra det men jag har ingen bra erfarenhet utav detta. Sist jag lämnade en häst till tillridning blev han skadad, lämnad i en hage med leriga sår och ett bakben som var jättesvullet. Hon som skulle rida in var aldrig där så jag kan inte direkt kalla det seriöst!:devil: Så jag har lärt mig min läxa så...Jag vet inte hur jag ska göra med allt men jag får ta mig en funderare efter julstressen lagt sig!:o
Hur går det med knoppen? Mår du någe bättre?

Jag ska ta mig en funderare som sagt men hur går det för hennes parelli visdom? Blir hon klokare?
Schema? Ja du, planera i detta hus e omöjligt! Gubben jobbar jättemycket nu så kanske lugnar ner sig efter nyår förhoppningsvis, kanske e han ledig i mellandagarna lite?
Jag vet inte vad som skulle kunna få fart på mig just nu ärligt talat..
Kanske lite egen tid som du säger...:cool: Nu ska jag börja julstäda *djup suck* som att man inte redan gör det varje dag utan att det syns... Hundhår och leksaker!

Tack alla som puffat på mig!:bow: Och önskar Er en Jättegod Jul!!!:D

Oh my!!! Du har missat något skitbra!:o Den måste du bara se! Du kan se vad din häst e för horsenality! En Leftbrain eller Right brain, introvert eller extrovert! Veta hur han fungerar/tänker och får igång hans motivation t ex..
Att kunna möta hans personlighet på bästa häst helt enkelt!:laugh:

Hmm, jag tycker jag läst mycket om sånt där..Oseriösa in/tillridn/inkörn mm Mycket betalt ska dom ha oxå. Hon som jag gillar bor tyvärr långt nere i Skåne o hon är superseriös(Parelli+klassisk dressyr). Hon har hästarna 3-6 månader o de blir väl hanterade o inridna, kostar därefter men jag tror det är värt det...ojojoj.

JO nu känns skallen lite bättre. Men det blev efter att jag gick ut förut till hästarna o nån rivit grinden o inga hästar...Borta! Men så hörde jag de välbekanta knorrandena borta hos grannen o värsta räzer RB galoppen så det var ju bara att springa dit. Det känns faktiskt lite bättre i skallen efter det, hmm konstigt? Men jätteskönt..

Jag tror det blir skitbra för dig o Obe, håll ut bara. Det kan inte vara så här i all evighet *kramkram*

Vi får se hur det blir... Alyssa ville ha en frieser eller? (CS jag måste kanske få hyra dig och din transport till rättvik för att kolla Obes tänder, efter nyår om du har lust och ork?)
Hur som helst, jag trodde Tuss var totalt LB introvert men jag har verkligen iacktagit henne under några dagar.. I dag har vi storm och den som e mest RB idag e HON!:eek: Allra helst om när den tomma hinken rullar gör hon en griskut! Svansen drar hon in under sig som en skamsen hund och sätter av, inte långt men långt för att vara henne. Hon låter nyfikna Obe gå först och undersöka det mesta.. :devil: Står mest och kikar under sitt favorit träd vad som försigår..
Obe svävar omkring en deci över backen, dregel...:love:

hstarna29aug004.jpg
[/IMG]

Oh my!!! Du har missat något skitbra!:o Den måste du bara se! Du kan se vad din häst e för horsenality! En Leftbrain eller Right brain, introvert eller extrovert! Veta hur han fungerar/tänker och får igång hans motivation t ex..
Att kunna möta hans personlighet på bästa häst helt enkelt!:laugh:

Jag har sett schemat om hästen är rb eller lb etc etc. Men hur vet man hur man ska få igång motivationen som du säger plus möta dennes personlighet på bästa sätt?

Det e sååå mkt att berätta så jag tycker du köper den dvdn från parelli för att få reda på mer! Man kan behöva se den för att förstå! Annars kanske det e någon annan som vill förklara?!:idea:

Det ska finnas en bra grej på sc sidan om do´s and dont´s på de olika horsenalitys, ta en titt på dom.

Jag har en hel pärm med artiklar nu som skrivit ut :angel: Det är ju såå mycket att läsa :d

Stina: Vicken in bild på Tuss:love: shes so lovely.

Majsa var oxå riktigt RB igår med innan blåsten kom igång, hon måste ha kännt av att det var på G. Parodi e helcool och förr var det alltid tvärtom...

JO jag har hittat en hingst åt Majsa o jag e sugen, men det är en quarterhingst som inte står så långt härifrån. :d

Hmmm.... Låter lovande...:D Hoppas hon blir kär oxå!:love:

Tänkte bara önska alla här en

RIKTIGT GOD JUL!!!!!

Hoppas att tomten kommer och hälsar på hos Er!:D

Hej alla!
Jag är alldeles ny på detta med NH-träning. Har köpt på mig (ovetandes om problemet) en mkt fin häst, men som tyvärr är istadig.Hon har blivit utsatt för allt för stor press och höga krav.. Tog för några veckor sedan hjälp av en mkt duktig kille (Jörgen Scwharts) och ska nu försöka lära mig mer om detta. Han har gott "skolan" hos Parelli så det är det sättet han jobbar på. Måste säga att jag redan är helt såld, detta är så KUL!! :bump: Min häst är mkt känslig och lyhörd.
Finns det någon sida där man kan läsa med om PNH och alla olika faser och steg och allt vad det heter...Helst på svenska.
God Jul på er alla!!

HAN vet jag vem det är! :bow: han har tränat i princip alla våra hästar! haha... jag var där och praoade för ngra veckor sen!
Han är jätte duktig =), man lär siiig myyyyycket när man är hos honom!
det va inte du som hade importerat en häst? från tyskland eller va det va :P

Ja, han verkar veta vad han pratar om..;) Min häst är en islandshäst som jag köpt i Sverige. Längtar efter nästa lektion efter nyår :laugh: !

Själv klart hjälper vi med skjutsen om det går. Jag har väntat en evighet för min drag bil som var färdig som sagt efter 5 månader och på vägen hem med den så var svärfar backom mig med vår andra bil och krockade med älgen 5 km från hemma. Sen nu gick min 4 hjuldrift knappen sönder =ingen 4 hjuldrift. :grin: Så så fort svärfar fixa det, så dra jag Obe var som helst.

Hoppas ni har haft en bra Jul här var det rolig. Mycket god mat och mycket prat runt bordet. Men man drack lite för mycket och helt plötslig var jag gift med Mr. Cassanova...:rofl: :D

Tack för bilden på "Trollerna" :love::love:

HK ska komma nu i mellan dagarna så kanske du kan komma med Obe och vi kan jobba tillsammans minsta ser hur hon jobbar nu. Hon är som en svamp. Vill lära allt och har gjort mycket fram steg med att ändra sig och ta det tid det ta.

Till resten av er så hoppas ni också hade en trevlig Jul och en god fortsättning!!!!

Merry Christmas and a Happy New Year!!!!!​

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
90 469
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023