Sv: PNH Tjatter - Part II
ÅÅÅÅÅÅhhhhhh vilka härliga bilder och film med snö!!!!!!! Helt otroligt vad vackert det kan vara i norra landet
!!!
Här har all snö töat bort men jag hoppas på att den kommer tillbaka.
Måste bara berätta en sak: Igår när stallägarens dotter skulle ta in sin häst från hagen (de går 4 st) märkte hon precis när hon gått in med honom hur dom andra tre blev helt vilda i hagen
. Hon förstog inte varför men bestämde sig för att ta in resten med, eftersom det var mörkt ute och hon inte såg vad som kunnat orsaka detta. När hon stog vid grinden och ska ta på grimmorna så ser hon att min häst har ett stort trassel av stängsel tråd i svansen och runt ena bakbenet
! Men hon fick in dom tre och med sin pappas hjälp (hon är 13 år) så kunde dom klippa bort tråden och skölja benet för att se att han hade inte en enda skråma av tråden! Helt otroligt, men tror det är lite av Parelli träningen som gjort verkan pluss att han hade det fast i svansen till stor del
. Tur det vågar inte tänka på hur det hade kunnat gått annars. Troligen har han gått emot staketet (vi har trä staket med tråd på insidan) och fastnat med svansen varpå han har drgit med sig alla dessa meter med tråd. Åh vad rädd jag blev.
Tog ut honom sen i manegen för att verkligen checka att han inte gjort illa sig och gjorde mycket friendly game, även "in motion" och han var bara lite spänd först sen lugnade han sig och var som vanligt igen. Så skönt att han blev sitt vanliga jag igen och att det gick så bra som det gick! Mycket tack vare 13 åringens insats såklart! Hon var jätte duktig och hon med hjälp av hennes pappa löste det med savvy! Jag är så stolt över henne (har tränat Parelli sen hon var runt en 8 år tror jag!)
Jag red honom idag och han var så rörlig och härlig! Jag avgudar
min häst
!