PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oooo Jag vill på torsdag men våra "skånska Kocken" har dykt upp. Vet inte när de åker. Men är torsdag en spikat dag eller möjligt en annan dag?

Dottern är borta hos sin far.:cry: Kanske hemma fredag-lördag...:D:love:

Sorry Stina att vi inte kom till dig heller (igen:grin:vad hemskt jag är) men HK häst var sjuk (men är bättre nu) så hon vill inte lämna hästen och bilen var död mm. Så vi måste prova igen snart.

Happy New Year All!!!!!​

Sv: PNH Tjatter - Part II

Ingen fara!! Hade inte räknat med att ni skulle komma!:D
Det e för kallt!!!!! Brrrrr...
Vi behöver inte stressa din HK för just nu e min kassa verkligen helt tom! Mina sista dineros går till hö denna gången plus hovslagaren..
Jag hoppas på att februari blir bättre, ska köpa trisslott kanske..:angel:ja, hur ska vi göra med torsdagen? För mig e det ok att flytta den.. Förresten Alyssa, Du har PM!!!:D

Alyssa: Du har möjligtvis inte en level 3 du vill bli av med?

Nej men jag har :bump: !!!!! Tänkte sätta ut den på ebay efter nyår...

Kul å se bilder, verkar gå bra för dig =) Hejja hejja!!

Senast ändrad av en moderator:

You go girl!!!:D Den magen var väl inte stor, då skulle du se min gummas (även min) kalaskula! Mycket mat och ingen motion!!!:d Jag kanske skulle göda upp Obe så han inte orkar springa!:idea: Då kanske han bli en LB häst!
Jag gläds med dig att du får komma ut ur huset en stund!:)
Fiiiin häst! Ser mysig ut!:love:

hehe, men mins då? Igår var grannens arab här o hälsa på, DÅ SÅG jag den väldige skäckens gungeligung :rofl:

När man hämtar hästarna från sommarbetet och man råkar befinna sig bakom Tuss så blir man sjösjuk!!:rofl::rofl: Stackars häst, hon blir SÅÅÅÅÅÅÅ fet av ingenting nästan. Vi har nog samma dna..:grin:

Vad har ni för recension på Parellis barbacka pad???:D
Såg att den skyddar den stackars hästen mot våra sittknölar? Även fast min bak är väl stoppad så känner man dem ändå!

Senast ändrad av en moderator:

Hörreni Parelli folk hehe. Hur skulle ni träna en häst som man "inte kan" rida ut på själv utan häst ledaren? Om man gör det så stegrar hon sig hela tiden, har vi ledarstoet med så går det bra, och då ska hon (inte ledaren) tillochmed gå före henne! Har ni några expert tips hihi?

Tack tack :)
Hon är nog jätterund och go, fast hellre lite rund än för mager (gäller väl både människor och hästar) :D

Jag vet att du tycker jag är jobbig nu...:crazy:
Men det visar på att din häst inte tycker du är någon ledare, litar inte på att du skyddar om det händer något. Som t ex att en gran hoppar ut o anfaller eller en liten hund förvandlas till en varg osv. :angel:

När du börjar med alla lekar o gör detta grundligt så kommer ni att få en helt annan kontakt o din häst kommer att se dig som sin flockledare när du är med!

Så jag tror att det löser sig automatiskt, men det är ingen snabb lösning så du måste ha tålamod...jag vet att det är svårt, man vill se resultat direkt! :grin:

:banana:Ååååå....hälsa till "kocken"!!!

GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET ALLA PARELLISAR!!! :bump:

Kan både Satterstina o CS på söndag?? Hör gärna med HK oxå, det var så länge sedan jag träffade henne!! Det är viktigt att dottern följer med!!

Skulle behöva hjälp med Triggers hovar, på söndag är ju sambon hemma så då kunde vi kanske hjälpas åt?? Det är just det där med att karva ur...:crazy:

Kan säga att min häst får jag alltid höra är rund,enda ggr som han ser bättre ut är när vi tränar flera ggr i veckan. Det här är ju inte en sådan period kan jag säga...;)

När vi är på ridlektion så är det många saker som facinerar dom som är där!
Framförallt att han är rund om magen, att han ser ut som en nallebjörn. Men oxå bootsen brukar det bli nyfikna till. Sedan att "ridläraren" frågar mig hela tiden hur jag brukar göra saker innan hon kräver att jag gör det hon vill. Hmmm...det lät konstigt...men eftersom jag rider western o parelli så vet hon att en del saker är annorlunda. Istället för att rätta saker i onödan så frågar hon istället hur jag gör på mitt sätt!

Förra gången tvingade hon mig att rida i engelsk sadel bara för att jag ska känna skillnaden. Usch, vad konstigt allt var...:grin:

Jaha, här inne verkar alla roliga människor sova än så länge, så jag återkommer senare!!

Han hälsar tillbaka.

Jag tror söndag går bra. Ska kolla up ett par saker först. Jag ser så fram emot att får träffa mina Girls! :banana::love: Och er också:angel::p

HK har gjort hovarna åt mig och Jag är jätte nöjd med de, hon med sa nåt om just det att karva ut och visade mig nåt som var jätte intressant. Jag berätta på söndag. Jag är för lat, om jag kan har någon gör det åt mig så är jag glad.:angel:.

Nu har "Trailer Cam" har kommet och gubben ska installera det så snart är vi på väg till ridhus med Chopper!:banana::bump:Jag skulle var mycket lugnare om jag vet vad de gör där bak.:crazy:.

Om du kommer ihåg den lilla Norsken som var så emot Parelli i början, är nu en Savvy Club member! En till i sekten mohahaha

Jag vet att du tycker jag är jobbig nu...:crazy:
Men det visar på att din häst inte tycker du är någon ledare, litar inte på att du skyddar om det händer något. Som t ex att en gran hoppar ut o anfaller eller en liten hund förvandlas till en varg osv. :angel:

När du börjar med alla lekar o gör detta grundligt så kommer ni att få en helt annan kontakt o din häst kommer att se dig som sin flockledare när du är med!

Så jag tror att det löser sig automatiskt, men det är ingen snabb lösning så du måste ha tålamod...jag vet att det är svårt, man vill se resultat direkt! :grin:

Lekarna menar du då 7 games? Tycker inte alls du är jobbig juh, man ska säga vad man tycker :D

Jag ska kolla med gubben så han inte jobbar men jag tror det ska gå bra!:D
Så när/vilken tid ska vi träffas i så fall? VAD KUL!!!!!:bump:
Har du lekt med Trigger någonting? Jag sitter och försöker övertala min gubbe att bygga en mini playground till mig och min flock (även om jag inte e ledare annat än i mitt huvud:angel:)

Oj, vad läste jag nu? Går du på ridskola???

We löööööve you to CS.... (slängpuss):angel:
Ja, kan du inte ta med HK som sagt så kan vi slå två flugor på smällen?
Min hovslagar ville inte komma för att det var för kallt...så jag fick en ny tid om två veckor! Annars brukar han hålla stenhårt på veckorna när jag vill ändra..:angel: Din HK får gärna komma och kika på mina hästars fötter...:bow:
Jag tror alla i grannhusen sköt fyverkerier igår! Den som verkade mest skraj var Tuss, hon sprang nästan rakt över mig när jag öppnada boxdörren så jag gjorde "jumping jacks" (stavas det så) för blotta livet! Jag blev så "sint" så det enda som snurrade i mitt huvud -INTE en gång till!!!
Och hon BACKADE! HON BACKADE!:o
I vanligt vis så höjer hon inte ens ögonbrynen åt smällare men igår.. och hon brukar knappt se mig..

:banana:Heja dig!!!:bow:

Ja ridskola o ridskola...det hela har varit jättebra för mig o Trigger iallafall!

Vi får höras ang tid!!:rofl:

I malung då eller? Hur går det att kombinera Parelli?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
90 469
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar