Plönningetråden

sita

Trådstartare
Jahapp, då var det dags igen till helgen. Vilka ska dit? Dottern startar sent i klass 2 på lördag.

Vi har aldrig varit där så jag har lite praktiska frågor.
Avstånd? Är det långt mellan allting? Bör man ha med cykel? Är logistiken bra mellan parkering-dressyr-parkering-hopprov-parkering-terräng? Hatar att stressa!
Mat? Serveras lagad dagens till lunch eller är det mackbar?
Underlag i terrängen? Tänker mest på broddningen.

Sv: Plönningetråden

Kan inte svara på dina frågor men jag ska dit o grooma o hojta glada tillrop till min älskade Grå häst med bihang....(läs Brun Ryttarinna)

Jag ska dit och rida 100 klassen. :)

Parkeringen ligger precis vid dressyren men om det är samma som på breeders så var det en bit till hoppbanan, den ligger ovanför terrängbanan. Antar att det är på samma ställe nu eftersom den går på gräs. I höstas fanns det inget annat än toast att köpa i matväg..inte så kul när man va där i 2 dgr..Men nu stod de i ryttarmeddelandet att de skulle finnas lunch osv. Underlaget när jag va där var väldigt slaskigt..men då hade det regnat VÄLDIGT mkt, så de va mkt blött på banan...

Jahapp, då var det dags igen till helgen. Vilka ska dit? Dottern startar sent i klass 2 på lördag.

Vi har aldrig varit där så jag har lite praktiska frågor.
Avstånd? Är det långt mellan allting? Bör man ha med cykel? Är logistiken bra mellan parkering-dressyr-parkering-hopprov-parkering-terräng? Hatar att stressa!
Mat? Serveras lagad dagens till lunch eller är det mackbar?
Underlag i terrängen? Tänker mest på broddningen.

Det är nyttigt med motion så gå du ;)

Frun kan gå in här och kolla...

Som Novali redan skvallrat om skall vi dit med hennes Grå i 100-klass och lilla Betti får göra årsdebut i CNC*

Jag skall dit och det vet vi för att SMHI har lovat regn hela helgen :devil:

Blir debut för Pärlan i debutant, skall bli spännande att se hur det kan tänkas gå :)

Jag skall dit och det vet vi för att SMHI har lovat regn hela helgen :devil:

Blir debut för Pärlan i debutant, skall bli spännande att se hur det kan tänkas gå :)

Kanske en liten skvätt mitt på dan på lördag, säger klart.se. SMHI visar 0 mm på Bizmet och yr.no visar 3,5 mm. Vi får se vad det blir!:grin:

//Sita

Kanske en liten skvätt mitt på dan på lördag, säger klart.se. SMHI visar 0 mm på Bizmet och yr.no visar 3,5 mm. Vi får se vad det blir!:grin:

//Sita

Vi kanske bör oroa oss för att det INTE kommer regna istället eftersom det för tillfället snöar här :angel:

Ponera att det regnar hela fredag och en del skurar på lördag, Hur klarar underlaget det? Som jag förstått det så är banorna på en åker, på lerjord, eller? :eek: Gahhh!

Som det ser ut enligt yr.no ska det vara strålande sol både fredag och lördag så man får ju hoppas det stämmer :crazy::) Som sagt jag red där efter flera veckors ös regn å de va inte katastrof, va vissa ställen däremot som de va väldigt geggigt...men vi hoppas på sol :)

Ponera att det regnar hela fredag och en del skurar på lördag, Hur klarar underlaget det? Som jag förstått det så är banorna på en åker, på lerjord, eller? :eek: Gahhh!

Det kommer isåfall naturligtvis bli inställt på Lördagen så att banorna är fina och torra tills på söndagen när jag skall rida :devil:

Det kommer isåfall naturligtvis bli inställt på Lördagen så att banorna är fina och torra tills på söndagen när jag skall rida :devil:

och skulle det inte bli inställt så kommer ni att få ta fram skyffeln för att hitta hindren på söndag :p

hahahahhaa ... :rofl::rofl:

Har ni några fler frågor om Plönninge som är osvarade?
Har nämligen en kompis som går på gymnasiet där så hon vet säkert :)

Vad jag vet än så länge är att Brun ryttarinna på Betti blev elva i den * klassen (10 placerade) och 6:a i den lätta på Grå. Junioren och Hille blev 8:a i den lätta klassen.
Själv är man inte på plats idag (tack gode gud då dom inte kommit hem än) Utan laddar för i morgon :)

Vad jag hörde var att många fick tidsfel för att dom ridit för fort fastän dom red långsamt... Hille kom in över 15 sekunder under tiden och även Grå och även många andra sa ryktet via telefonen (guess who) :D

Ang tiden. Banan måste ha varit mycket snällt mätt. Dottern fick ett stopp och klarade ändå optitiden med god marginal och hon red inte för fort!

Tackar för fina tävlingar men i morgon bör nog toapapper till toaletterna fyllas på och även lampan på ena toan lagas. Väldigt mörkt blev det!!!

Superunderlag på hoppning och terrängbanan :love: Vi red med bara små isbroddar utan problem. Hit åker vi gärna fler gånger.

//Sita med dotter

PS Bonus var att jag fick träffa Bettibets och Novali01 IRL!:bump:

Jahapp, nu e iaf jag hemma efter en lååång dag.
Jag e nöjd med min bäbis, dressyren skötte han sig utmärkt, fick inga specielltr bra poäng men :mad: 63 straff.
Banhoppningen börja med katastrof, men en häst som va toltalt övertaggad och drog gärnet...rev 1 an och 2:an , riktigt onödigt men sen gick resten kanon, dock väldigt stark och taggad men men..han e ju bäbis ;)
Terrängen finns inte mkt mer att säga än att han va grym!! flöt på bra genom hela banan utan problem, nolla och inom riden! Så nu laddar vi om inför tranemo!
Grattis till Grå och hille med ryttare! såg båda i terrängen och dom såg super fina ut!!!:banana:

KL

Var är resultaten? Vi såg ryttare som passerade mållinjen på felsida om portarna och skulle bra gärna vilja se om detta åtgärdats i resultatet. :)
Enligt funktionärerna vid start/mål var det flera ryttare som gjort så. Kan ju faktiskt påverka resultaten. Jag påtalade detta för startern som skulle ta upp det med TD. Bara nyfiken på vad som hände sen... Missar man en port är man ju utesluten :angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Ursäkta ett långt inlägg, men jag hoppas på hjälp! Vår son Z upplever sig bli mobbad av en flicka, J i hans klass. De går i 4:an...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 253
Senast: Aliide
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 627
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod