Plönninge 13-14 sept.

Sv: Plönninge 13-14 sept.

Fast regler för 4-års championat i FT ligger ju under FT? Och där står ju precis det som mammaBerg sagt, inga viktdamasker eller lindor men övriga skydd är ju tillåtna som vanligt.

Som jag har letat! Jag har läst reglerna på den sidan hela tiden men eftersom det inte stått något om utrustning utan om kval + finalregler där så har jag helt enkelt inte läst den sista raden...

Regler för utrustning för häst och ryttare finns en hel separat sida om men där finns det bara för hoppning och dressyr. Där går dessutom att läsa för 4-åriga hopphästar:
"Benskydd, endast fram: Viktdamasker eller skydd som har som funktion att påverka hästens teknik får ej användas. Bakskydd är ej tillåtet. Häst får ej vara lindad."

Skönt att vi redde upp allt i alla fall :laugh:

Brevet har gått till ägarna som inte meddelat mig om att de fått det. Jag får det ikväll!

och du är inte ensam om att ha letat. Även arr och ÖD. :D
All info har inte funnits hela tiden!

Man kan väl säga att där finns en del att förbättra ang infon. ;)

*kl*
När kommer alla ner då?
Enlikt rykten står Betti's uppstallad på stora skee, och man har sett många på fjellare idag/kväll, men kommer nåra imorgon också eller kör alla ner/upp idag?

Ser ni en blondlockig, halvknubbig tjej springa runt som funktionär (står på hoppbanan sönda FM och är hindervakt i terräng sönda EM) så får ni gärna säga hej!:D
På sönda ska ja duka :angel:

gick omkring på banan med Sören idag, tycker den är :love: nu!:D inte spec. läskig längre, vill också hoppa! kommer stirra avundsjukt på alla som rider ;)

Lycka till alla som rider!:bump:

Senast ändrad av en moderator:

Jag kommer nu tyvärr bara med två. Den ena visar hälta nu på morgonen:cry:

...Och jag kommer inte heller... Min är också halt :cry: :cry: :cry:

Jag kommer till fots i alla fall, ägaren har redan åkt över från Gotland för att ta med honom hem så jag är redan på plats utanför falkenberg.

...Och jag kommer inte heller... Min är också halt :cry: :cry: :cry:

Jag kommer till fots i alla fall, ägaren har redan åkt över från Gotland för att ta med honom hem så jag är redan på plats utanför falkenberg.

Nejmen Nelle, fy vad tråkigt...:eek::cry: Stackars dig när nu allt hade ordnat sig till det bästa...

Ja, jag är faktiskt riktigt ledsen...
Jag har haft 3 hästar färdigkvalade till finalen men aldrig fått starta den pga såld häst, häst som gått tillbaka till ägaren och nu häst som blir halt dagen innan :cry:

Han har varit kärnfrisk hela livet tills igår :grin:

Nu när jag gjort ansträngningen att ta med honom till skåne i två veckor och allt, man ska inte anstränga sig, det är inte värt det...

Nu gäller det att heja fram Cassius (med matte med lunginflamation :crazy: ) och Malin Melin med två 5-åringar varav Indra är systerdotter till Ratatosk.

Nej gud så tråkigt:cry::cry: Vet ni varför han är halt?

KL

Tätt i toppen efter dressyren...Nisse leder, Pooh:s uppfödning 4:a men Betti ligger sist...kanske besvär av nacken?

Skiljer iaf inte mycket i topp så hopp och terräng blir avgörande!:banana:

Betti var lite laddad såg det ut som, galopperade i inridningen och hoppade och skuttade runt i ena galoppen, annars såg hon jättefin ut!

Malin Melin - Indra leder efter dressyren bland 5-åringarna.

Nisse leder med Passions dotter efter dressyren.

Nu skall Pooh, jag, sweetSelene, Cassius-teamet och Melins iväg och käka pizza, UTAN rosa bubbel :banana:

Hejja Indra och Malin:banana::banana:

mkt fina ritter allihopa :bow: några taggade hästar men överlag mkt fint :) tycker det rullat på bra idag, suttit å räknat protokoll, sett både toppar och svackor men härliga hästar!

Lycka till imorgon allihopa!

måste också ge en eloge till alla som ska ut i *, 10+11 ser för mig helt omöjliga ut, ja fattar inte hur man ska rida så :bow: till dom som klarar den :p:D

Inte sett så många idag förresten... inte utan häst iaf... såg Betti som hastigast men ingen mer tror ja.. men sen så går ju jag förståss och stirrar på mina egna skor men iaf ;)
hoppas på en lugn dag imorrn också (sitter ju på banan) så blir det inte så mkt å göra :p :)

Nu skall Pooh, jag, sweetSelene, Cassius-teamet och Melins iväg och käka pizza, UTAN rosa bubbel :banana:

Nu har förhoppningsvis sweetSelene styrt hem Nelle som VISST druckit rosa bubbel! Två flaskor helt själv enligt säker källa!
Pooh däremot var chaffis och inte det minsta hickig.

En mkt trevlig dag avslutades i väldigt trevligt och roligt sällskap i låååång väntan på pizza. Efter 1,5 timme kom 9 av 10 pizzor in, min var glömd/missad...:grin: Men den dök upp när resten av sällskapet glufsat i sig sina. Bättre sent än aldrig.

Och enligt prel.resultat från hoppningen är det ännu mer spännande nu...Nisse leder fortfarande men 2:an och 5:an har bytt plats efter rivningar...tvyärr har Pooh:s uppfödning halkat ned efter rivningar och Betti ligger ohjälpligt sist.:crazy:

Ohjälpligt sist...:angel: Ja för oss har det hittills varit en riktig skit-tävling. Terrängbanan ser jätterolig ut, vi får väl se hur det går.

Överladdad beskrev nån Betti som och det stämmer väl rätt bra (med lite galoppombyten och sånt) men i övrigt jättefin tyckte tyvärr bara en av dressyrdomarna, en tyckte galoppen var dålig:eek: och en satte 4:a på lydnad och 5 på schwung :confused:
Ja, ja 60 straff är kanske okey i ett annat sällskap men här är det hjälplöst sist.

Så hoppningen tänkte vi att vi kanske kunde reparera nåt, men öppet fält med låga hinder;) galopperade Betti snällt runt på och drog ner 3 !!! :crazy:

Nackspärren är borta, har bara feber och ont i kroppen :grin: och tankarna är redan i Täby, då dj...lar ;)

*kl*
Håller tummarna för Prescott och Nisse nu, dom har ju haft lite stolpe ut hela säsongen så banne mig om det inte kan hålla hela vägen idag!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Mata småfåglarna
  • Luktar gnagare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka