Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hörde att det skulle vara värt pengarna... tydligen inte den vanliga kassler/potatissallad på papperstallrik buffén utan Italiensk buffé och med bar och discjockey...
Vad trevligt att ni påmminner mig om vad jag ska titta på den helgen
En fråga, vart ligger Plönninges terrängbana?
Jag var inte alls där o red kvalitén med ponnyerna i lördags
Faktum är att i just finalen kan någon annan starta den utan att själv ha hoppkvalat hästen. Det går att utläsa av reglerna om man funderar lite (läs: mycket).. Så Betti kan slänga upp någon annan på ryggen om de vill.
Vad säger ni? Skall vi försöka träffas på lördagskvällen eftersom det inte verkar som att några bukisar ska på festen? Skall vi göra vår egen lilla fest/get-together? Hade varit lite kul att träffa alla lite!
Hur och var skall ni alla bo?
Dotter är något bättre idag, har med hjälp av Voltaren, Tigerbalsam och stödkrage (My´s omtalade från lagSM -07) lyckats packa sina grejer och rida lite dressyr och -citat- "jag skall ju inte hoppa förrän på söndag"
Det blir väl ingen höjdare att sitta i bilen nästan 60 mil imorgon för´na, och jag som hade sett fram emot avlastning med körningen nu när körkortet är i hamn blev ju också lite blåst...
Heja F och grattis till körkortet hälsa henne det. Och hörru mam´s det är kanske tom bra med lite avbyte då det är bra med variationer hur man sitter. Håller alla tummar för er i helgen, lycka till från oss
http://www.buf.kristianstad.se/breeders/regler.htm
Detta är det enda jag hittat.
Sen har jag för mig att jag någonstans har läst att man får ha bakbensskydd men inte sådana som kan ha påverkan på tekniken.
Benskydd
Viktdamasker eller skydd som har som funktion att påverka hästens teknik får ej användas.
Häst får ej vara lindad.
Citat ut den katalog som går hem till ersom ska vara med. Nu även utlagt på hemsidan hos mej
Störst bekymmer har vi just nu av att dotter är invalid i nackspärr, OBS! har ej ramlat av hästen eller jobbat för hårt, så släpper inte den får vi kanske stanna hemma.QUOTE]
Altså, det verkar finnas hopp. (seriöst)
Här kan man se hur man fixar sin nackspärr
http://www.youtube.com/watch?v=HDDZkyAhj6s
/Max
Nu har jag en fundering.
Jag försöker hitta reglerna för utrustning i fälttävlans championatet. Swedehorse känns som den naturligaste platsen att leta, men där ligger NATURLIGTVIS bara reglerna för dressyr och hoppning (är någon förvånad ).
Är meningen att vi skall tillämpa de reglerna?
Det innebär ju i så fall att vi måste rida utan bakbensskydd i terrängen eftersom bakbensskydd är FÖRBJUDNA i hoppchampionatet. Eftersom vi går direkt från hoppningen till terrängen så har vi ju inte direkt tid att sätta på några terräng/bakbensskydd
Hur är det tänkt? Eller finns det specifika regler för fälttävlan någon annanstans som jag inte hittar Har letat bra länge nu...