Planering...

Sv: Planering...

Efter första veckan kom de bilder på när du hoppat 115c, sen kom det på 125-130cm, sen löshoppad du henne på 140cm, och all denn höjdhoppning p g a du ska stärka ryggen på henne.

Älgen har försökt disskutera det här med dig.

Venezuelas skrev:
Efter första veckan kom de bilder på när du hoppat 115c, sen kom det på 125-130cm, sen löshoppad du henne på 140cm, och all denn höjdhoppning p g a du ska stärka ryggen på henne.

Älgen har försökt disskutera det här med dig.

Älgen? Oskar?
Ni vet inget om det, ni har bara sett bilderna!
Ni vet inget om hur jag tränar henne i övrigt, eller hur hoppträningarna gått till. Ni har bara bestämt er för att ni har rätt.
Men jag hon är bara höjdhoppat med mig på ryggen en gång.
Hon är bara höjd-löshoppad en gång. :bump:

Hon är van att träna banor på 110-120 cm sen innan hon kom till mig. Jag har bara hoppat enstaka hinder på 1.15, förutom höjdhoppningstillfället.

Nu vet jag iaf blandannat vem Oskar syftade på "pratade om"/diskuterade" mig....

Förlåt, men vad ger dig rätt att hänga ut mitt namn i ett forum utan min tillåtelse? :crazy:

Till mig har du sagt att hon är hoppad högst 110 och tävlad LB innan du fick henne.

Men nej, vi vet inte hur dina träningar ser ut, bara det att du ej tränar för någon tränare.

Jag anser att trådskaparen nog känner sin ponny bäst och värkar
vara mycket mån om hennes välmående och då är det väl onödigt
att disskutera hurvida ponnyn har höjdhoppats,löshoppats osv...:smirk: .

Venezuelas skrev:
Förlåt, men vad ger dig rätt att hänga ut mitt namn i ett forum utan min tillåtelse? :crazy:

Till mig har du sagt att hon är hoppad högst 110 och tävlad LB innan du fick henne.

Men nej, vi vet inte hur dina träningar ser ut, bara det att du ej tränar för någon tränare.

Det finns ju massor som heter Oskar, så vad kan det spela för roll?

Hon är hoppad 1.20 har jag sagt, och tävlad LB som högst.

Att jag inte tränar för tränare än, är kanske bara positivt i läget då jag tävlar mkt. Mina hoppträningar, speciellt då jag har höjt, består av 4 - 8 språng. På en hoppträninge blir det många många fler språng. Nu under tävlingsperioden tränar jag henne inget i hoppning, hon hoppar enbart på tävlinsdagen.

Bonbina skrev:

Tack för lite stöd!
Känns som om alla är emot mig utan anledning :(

Jag är jättemån om hennes hälsa, och skulle ALDRIG :eek: åka iväg för att tävla om hon inte verkade pigg och fräsch. Skulle dessutom, om hon på tävlingsplatsen uppvisade t rötthet eller ovilja, direkt stryka mig o åka hem.
Dessutom har jag rådfrågat många olika typer av hästmänniskor, som sett oss IRL, och de menar att hon säkerligen orkar, så länge jag fortsätter träna som jag gör emellan tävlingarna.

Bonbina skrev:

Håller med dej ;)

Tycker det blir allt vanligare att folk enbart ska såga alla andra
här på buke. Tycker det är jätte tråkigt! Man ska ju få kunna fråga
saker utan att bli klassad som djurplågare som det ibland låter.

Skaraborg? vilken klubb tävlar du för?

Bonbina skrev:
Tycker det blir allt vanligare att folk enbart ska såga alla andra
här på buke. Tycker det är jätte tråkigt! Man ska ju få kunna fråga
saker utan att bli klassad som djurplågare som det ibland låter.

Skaraborg? vilken klubb tävlar du för?

Överhuvudtaget på internet tkr jag :crazy:
Det är tråkigt, speciellt då hoppryttare är tacksamma att hacka på verkar det som...

Jag tävlar för Gäseneryttarna :D
Är du härifrån?

Nej nej, jag är från norrlands djupa skogar ... eller skellefteå om
man vill säga så. Men har fått för mig att Skövde ligger i Skaraborgs län? eller är jag helt ute och cyklar.

Jag kommer tävla med mina hästar varje helg hela sommaren förutom 3 uppehåll då det är två veckor mellan tävlingarna.
Jag hoppar dom inget alls hemma när det är tävlingar så tätt. Dagen efter tävling skrittar jag o sen är det två vilodagar o sen rider jag som vanligt. Har aldrig haft förslitningsskador på mina hästar.
Många som tävlar varje el åtminstone 3 helger av 4 men då inte hoppar hemma om man inte har problem med något. Sen kanske man inte ska tävla 2 klasser både lörd+sönd när man tävlar om man inte bara rider typ 1,10-1,20 för det är ju så lågt att det inte sliter direkt nåt.

Bonbina skrev:
Nej nej, jag är från norrlands djupa skogar ... eller skellefteå om
man vill säga så. Men har fått för mig att Skövde ligger i Skaraborgs län? eller är jag helt ute och cyklar.

aha, okej :p

Japp, Skövde ligger här i närheten ;)

Linda L skrev:
Jag kommer tävla med mina hästar varje helg hela sommaren förutom 3 uppehåll då det är två veckor mellan tävlingarna.
Jag hoppar dom inget alls hemma när det är tävlingar så tätt. Dagen efter tävling skrittar jag o sen är det två vilodagar o sen rider jag som vanligt. Har aldrig haft förslitningsskador på mina hästar.
Många som tävlar varje el åtminstone 3 helger av 4 men då inte hoppar hemma om man inte har problem med något. Sen kanske man inte ska tävla 2 klasser både lörd+sönd när man tävlar om man inte bara rider typ 1,10-1,20 för det är ju så lågt att det inte sliter direkt nåt.

Okej, tack för svaret :)

Jag tävlar ju bara en dag/helg, och enbart jättelätta klasser...
Jag hopptränar ingenting emellan, och skrittar dagen för e och efter tävlingen... Jag tror nog hon kommer orka utan problem, för hon är i toppkondition och jag har "toppat" foderstaten... Än ås länge verkar hon bara pigg och framåt! :banana:

Hon är dessutom tålig, korsning fjording/New Forest, och har aldrig någonsin varit skadad på något sätt.

haha okey.
Du kanske du vet vilka som tävlar från skulltorp? eller kanske rent
av har varit på Juta och tävlat ? :)

Bonbina skrev:
haha okey.
Du kanske du vet vilka som tävlar från skulltorp? eller kanske rent
av har varit på Juta och tävlat ? :)

SKulle jag höra några namn skulle jag definitivt känna igen dem :P
Jag känner till ett flertal ekipage därifrån :)

Har aldrig fått tillfälle att tävla där, men det kommer jag nog få såsmåningom ;) har varit andra tävlingar jag fått välja före :angel:

haha okey. vill inte hänga ut några namn här men. Jag var och jobbade nere på Juta i höstas det var därför jag undrade.
Det är många tävlingar där ju nån måste du ta och hinna med :P.

jag tycker det verkar lite mycket, särskilt som du väl inte haft henne så länge..?
Jag har nog aldrig tävlat mer än 2 helger i rad, men det är nog mer en fråga om tid också...
men jag ska väl inte säga når, vår häst har nu gått först en fälttävlan, nu i helgen ska hon gå hopp, sedan två fälttävlan på rad igen..

Edit: TRE fälttävlan på rad, men den sista är tredagars så då är ju inte allt på samma dag...
alltså; 5 tävlingar i rad, FT,Hopp,FT,FT,FT...

Senast ändrad:

aha, okej :P

Japp, klart jag ska hinna tävla där! :p

Men det dröjer, för som du väl förstått av tråden är dte fullbokat ;)

Fälttävlan (anser jag) vara större påfrestning på hästen en lätta, lokala hopptävlingar.... Jag tävlar dessutom bara 1 dag/helg... Så jag tycker inte, som du skriver, att du borde tycka det är fel... :angel:

Själv så säger jag så att jag tar en helg i taget. Verkar hon trött/hängig eller på något sätt ovillig stryler jag mig och tävlar inte.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 515
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 330
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 419
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar