Här gick få saker enligt planerna... gården borta, bara 1/3 av fårflocken kvar och både Joel, Karla och Tas har hittat nya hem. Inte en enda tävling blev av heller... Leasingtiken visade stressbeteenden i vardagen som är dealbreakers för mig, så det sket sig.Mig själv:
Hitta motivation att komma ut och tävla lite. Förhoppningsvis få till en eller två tävlingar här hemmavid, utanför SVaK. Hitta en bra nivå av hjälp för att ge husse en bra grund med Zoe.
Tas:
Ska lamma med mig i vår och sen köra ik2 under försommaren. Om han blir mer bekväm med att vara med som kurshund så kommer jag tävla honom mer och satsa på att ta honom så långt jag bara kan. Han ska höftledsröntgas i vår, när vi röntgar Zoe
Zoe:
Är på G att sättas in i träning på allvar, men då kommer jag att ta ett steg tillbaka och bara coacha henne och husse. Hon är så pass bra med fåren att vi har börjat lägga på kommandon redan. De ska få till sitt VP i år, och kanske lite IK1 för rutinens skull. Zoe ska höftledsröntgas, ögonlysas och ta gentest så vi vet om hon går att satsa på som avelstik i framtiden.
Leasingtik:
Ser himla fin ut och röntgades med fina höfter nu i vintras. Ska hjälpa matte och hund att få till VP i år så vi kan para henne nästa vinter!
Mako:
Flyttar hit i januari om allt går bra, ska drälla runt och äta äckliga saker, lära sig livet med oss och flocken och starta sin träning framåt sensommaren.
Fridolf, Frodo och Karla
Ska få göra det de vill och kan, alla tre har börjat visa ålderstecken på olika sätt så inga krav på prestation längre.
Joel
Får nog rycka in som slitvarg och backa upp Tas om inte gamlingarna orkar i sommar. Inga tävlingsplaner.
Zoe går bra, skulle göra fint VP om jag hade haft tid att åka iväg. Nu i full gång på väg mot att bli kossehund och jobba med mig i mjölket, vilket hon gillar. Röntgad med A-höfter.
Mako verkar kanon! Jättekul hund.
Tam flyttade in. Ska bli skönt när han är stor nog att trötta ut
Fridolf svarar tokfint på librela och är fullt arbetsbar och glad igen Frodo är lika jobbig som han alltid varit