Pizza Ny tråd

PrittePuff

Trådstartare
Vilken pizza brukar ni beställa?
Vad är det på den?

Hur ofta beställer ni kebabrulle istället för pizza?

Jag är tveksam till att prova nya saker, så det brukar bli pizza med fläskfile å beasås (konstigheter som lök, svamp och annat konstigt ska bort om det "ska" vara på), kebabtallrik, kebabrulle, kebabpizza (med sallad, rå lök, tomat, gurka (och ev pommes på ibland)). Är jag på tråkhumör Margareta :p

Beställer lite olika pizzor. Kebabpizza, pizza med köttfärssås på, pizza med fläskfilé och bearnaisesås.

Men, botten måste alltid vara densamma. Har alltid tomat, ost och skinka oavsett vilken pizza jag beställer.

Tar väl kebabrulle var 10;e gång skulle jag tro.

Ibland beställer jag Margarita ( bara ost och tomatsås) men nu har jag börjat komponera en egen pizza när jag beställer och då blir det fetaost, rucculasallad, färska tomater och champinjoner på. Med sås såklart:p

Beställer falafeltallrik eller falafelrulle ibland, inte så ofta dock.

Vesuvio. Alltid Vesuvio (ost, skinka, tomatsås). Jag är så kinkig att jag inte vågar testa något annat, ibland har jag varit "tvungen" för att den aktuella pizzerian inte har haft Vesuvio, och då har det blivit en Calzone (alltså samma sak, fast dubbelvikt). Sen kom jag på den briljanta idén att om pizzerian har valt att inte ha Vesuvio på menyn beställer jag bara en Capricciosa utan svamp. :idea:

Beställer aldrig en kebabrulle istället. Om jag/vi köper mat i lokala gatuköket köper jag kebabtallrik, men de har inte pizza på menyn.

Jag tar väldigt ofta kebab istället för pizza, helt enkelt för att mina egna pizzor är mycket godare än svenska pizzeria-pizzor. När jag någon gång köper pizza blir det nästan alltid Du Chef (köttfärs, champinjoner, tabasco).

Amerikansk pizza kan vara gott ibland. När jag köper pizza i Italien väljer jag oftast sådana som inte har tomatsås eller en favorit med stark tomatsås, mortadella och kronärtskocka. Ja, så min favorit potatispizza förstås!

Jag tar nog kebabrulle ungefär varannan gång, eller 2 gånger av 3. Tar jag pizza blir det oftast kebabpizza med lök, champinjoner, sallad och sås. Det är något med kebabsås och sallad ihop alltså...

Jag har nästan helt tröttnat på svenne-bakfull-pizza, för det är oftast så sunkiga ingredienser på. Särskilt den färdigtuggade skinkan man får på de flesta ställen, och den trista hushållsosten. Så jag köper oftast pizza när jag är utomlands och då är favoriten napoletana (med ansjovis), helst till en kall öl en varm dag.

Men nån gång ibland kan jag tänka mig svensk pizza, och då är det rätt gott med kebabpizza eller kyckling/curry med jordnötter. :d

Alltid margherita (ost och tomatsås)! Min vegetarianperiod i tonåren intalar mig ännu att all annan pizza är oätbar.
Brukade kunna bakisäta kebabpizza, dock inte mer.

Har några favoriter jag väljer mellan:
Azteka - som en vesuvio men med tacosås krydda och vitlökssås.
Calzone - vanlig m skinka
Vesuvio - vanlig med skinka
Viking - halvinbakad med skinka fläskfile räkor paprika o bea!

Väljer ibland kebabpizza, men föredrar kebab i rulle eller pita.
Om jag är sugen på pizza väljer jag dock aldrig ex rulle som substitut.

Falafelpizza eller falafelrulle! Har alltid tyckt att kebab ser rätt vidrigt ut, även innan jag blev vegetarian.

Ibland beställer jag Margarita ( bara ost och tomatsås) men nu har jag börjat komponera en egen pizza när jag beställer och då blir det fetaost, rucculasallad, färska tomater och champinjoner på. Med sås såklart:p

Oh, det lät jäkligt gott! SKa se om jag kan specialbeställa en sån nästa gång! Eller en vegetarisk :d

KOmmer ihåg en pizza från när jag va ung, va väl en vezuvio, men när den va färdigbakad så slicade dom på sallad, gurka, tomater och majs, sen på med kebabsås, det va mumma det!

Min sambo brukar köra en egen variant. Han beställer en Vesuvio med kebabkött på halva pizzan :p Tydligen den bästa kompromissen.

Beställer oftast Hawaii eller Cacciatore/salami :) Aldrig kebabrulle. Maken vill ha med en massa fisksaker på...luktar pyton :(

Från Dominos beställer jag Fiesta, kyckling och grönsaker med mojitosås :d. Annars blir det något annat mexikanskt eller en calzone men med räkor och ananas, gillar inbakat :)

Jag köper nästan alltid kebab- eller gyrospizza. Förutom köttet ska det vara lök (röd eller gul spelar ingen roll), ost, tomatsås och peperoni. Och så givetvis massa sås! (Blandad: vitlök och stark :d )

Liknande trådar

Mat Dags för en lättsam tråd! Svärföräldrarna kommer på besök ikväll och vi ska beställa pizza, suttit i en kvart redan och funderat på vad...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 554
Senast: hastflicka
·
Mat Vad är det med det här med ananas på pizza? Jag är med på en engelskspråkig discord kanal och där kommer det upp minst en gång i månaden...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
3 662
Senast: Mia_R
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
484

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar