Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha! Jag tycker att mat generellt är ganska färdigsåsad som den är, och man får absolut inte ha sås PÅ maten, den ska vara på sidan om. Förutom vissa rätter där såsen är en del av den så(s) att säga.Det hade jag inte koll på vad det var
Sås på färdiggräddad pizza vill jag ha
Vill ha nån form av sås till/på nästan alla mat tror jag.
man får absolut inte ha sås PÅ maten, den ska vara på sidan om.
Avskyr ananas i alla former så jag håller iallafall en rak linje
Lite mjukare kanske. Jag har ett tjockt lager tomatsås när jag gör pizza och den blir inte svampig. Köper aldrig pizza eftersom det nästan inte finns tomatsås och den är superflottig av överdrivet mycket ost.Men blir inte botten för mjuk med mer tomatsås?
Kebabsåsen åker på efteråt.
Det kanske inte är så märkligt, jag står 180 grader från det, gillar naturell färsk ananas mycket men värmd och sockrad i mat i en ”savoury” rätt klarar jag inte att komma ens nära. Gillar inte varm banan i mat heller, men det är inte alls samma känsla. Nånting med att värma just ananas transformerar den helt och hållet!Det är väl bara en meme som spridit sig, det dyker ju upp sådana saker lite då och då som liksom är populärt att hata. Har väl något med gemenskap att göra skulle jag tro i grunden. Men tror ingen tar det speciellt seriöst egentligen.
Personligen tycker jag Hawaiipizza är gott! Vilket egentligen är märkligt då jag inte är jätteförtjust i "naturell" ananas, samt att min lokala thai tycker om att ha ananas i stekt ris och det tycker jag är vidrigt men av någon anledning passar det perfekt på just pizza. Liksom något sött som bryter av det flottiga och salta.
Jo jag förstår. Jag kan skoja på precis samma sätt om banan på pizza för det tycker jag inte om. Inte i flygande jakob heller, eller i någon mat. Däremot i efterrätter gillar jag det. Flamberade bananer med glass är en av mina favoriter.Det kanske inte är så märkligt, jag står 180 grader från det, gillar naturell färsk ananas mycket men värmd och sockrad i mat i en ”savoury” rätt klarar jag inte att komma ens nära. Gillar inte varm banan i mat heller, men det är inte alls samma känsla. Nånting med att värma just ananas transformerar den helt och hållet!
Sen är det såklart inte seriöst i meningen att mitt sätt att betrakta kombon är ”rätt” och kan jämföras i något slags värde med andras preferenser. Snarast är det jag som har en begränsning. Som en ”smakallergi”.
Lite mjukare kanske. Jag har ett tjockt lager tomatsås när jag gör pizza och den blir inte svampig. Köper aldrig pizza eftersom det nästan inte finns tomatsås och den är superflottig av överdrivet mycket ost.
Jag älskar sås, men jag kan inte förstå hur någon kunnat få för sig att hälla sås på pizza
Vad gäller frukt i mat är det alltid en styggelse, ananas avskyr jag i alla former. Däremot har jag några gånger fått jordgubbar i sallader, och ihop med vitlöksdressing är det förvånansvärt gott.
Jag känner spontant att landet som kom på (?) att man kan rulla in varmkorv i kanten på pizzan ska hålla väldigt tyst när det gäller vad som är och inte är ok när det kommer till pizzaHär i UK där man förfasas över ananas på pizza är det fullkomligt normalt att servera just skinka/skinkstek/kassler med grillad ananas. Det finns på menyn på typ varje pub.
Jag känner spontant att landet som kom på (?) att man kan rulla in varmkorv i kanten på pizzan ska hålla väldigt tyst när det gäller vad som är och inte är ok när det kommer till pizza
Jag säger alltid till dem att ta bort skinkan. Pizzaskinka är inte min grej.För mig är svaret "det beror på". På en god finpizza av typen man får på en bättre italiensk restaurang ska det INTE vara ananas.
På en vanlig, flottig svennepizza kan det gärna vara både ananas, banan, curry och jordnötter innan det hela avnjuts doppat i burkbea. Mitt stora hangup med denna typ av pizza är dock att de ofta även har de otäcka små gummiartade rosa pinnarna som går under benämningen "skinka"
Min fråga ang skinkan är om det är äcklig burkskinka eller riktig skinka, hemma äter jag kebeb pizzaJag säger alltid till dem att ta bort skinkan. Pizzaskinka är inte min grej.