Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast just ananas på pizza borde förbjudas som smakpreferens!Själv tycker jag det är ganska smaklöst att kommentera andras matvanor och smakpreferenser.
Jag har smakat många pizzor, men hittills inte hittat någon som jag gillar så mycket som skinka, ost, ananas, räkor och vitlökssås - det har blivit så att det nästan alltid är det jag köper nu, eftersom det är den godaste pizzan jag hittat änFör att det är typ det vidrigaste som jag smakat och ändå säljer Pizza Hawaii som smör. Brukar fnissa varje gång när jag hör en beställning, tills jag inser att de verkligen vill ha det och inte alls bara gjort sitt livs största misstag.
Jag äter aldrig ananas på pizza sedan jag blev vuxen men om andra tycker om det så är det deras problem. Jag äter inte musslor, oliver, räkor, tonfisk och allt annat "äckligt" folk vill ha på sina pizzor heller. Frågan är varför jag ska bli upprörd över att folk vill ha dessa saker på sin pizza?För att det är typ det vidrigaste som jag smakat och ändå säljer Pizza Hawaii som smör. Brukar fnissa varje gång när jag hör en beställning, tills jag inser att de verkligen vill ha det och inte alls bara gjort sitt livs största misstag.
Frågeställningen var i grunden ställd från ett internationellt perspektiv där man seriöst förfasas över denna stackars ananasFast just ananas på pizza borde förbjudas som smakpreferens!
Jag upplever en rätt så skämtsam ton. Inte att man på riktigt tycker att folk är dåliga för att de har en annan smak. Frukt i mat är otroligt vanligt, och enligt mig jättegott i t ex latinamerikansk eller asiatisk mat. Och just Hawaii går att beställa på precis varenda svensk-pizzahak. Så team ananas på pizza har uppenbarligen otroligt många anhängare. Och en av dem är min son
(Jag är i hemlighet glad över att han äter frukt i mat)
Det ballar alltid ur/når orimliga proportioner när det gäller italiensk mat. Tror att knäckt spagetti väcker minst lika starka reaktioner. Eller varför inte ta favoriten carbonara? https://www.sydsvenskan.se/artikel/den-fafanga-drommen-om-en-akta-carbonara/Frågeställningen var i grunden ställd från ett internationellt perspektiv där man seriöst förfasas över denna stackars ananas
Är det inte extrem-svenskt med kebab på pizzan?men kebabkött och isbergssallad går bra, eller vet anansmotståndarna inget om kebabpizza?
Man kanske borde upplysa dem?Är det inte extrem-svenskt med kebab på pizzan?
Så tror nog inte det vet om att det finns.
Ref. från Fem myror...Och allt går egentligen att blanda.
Så det så.
Här i UK där man förfasas över ananas på pizza är det fullkomligt normalt att servera just skinka/skinkstek/kassler med grillad ananas. Det finns på menyn på typ varje pub.Jag säger bara ANANAS MED KASSLER.
I Tyskland har man spagetti på pizza. Tror nästan jag föredrar ananas då. Åtminstone lättare peta bort .Är det inte extrem-svenskt med kebab på pizzan?
Så tror nog inte det vet om att det finns.
Det kryllar av pizzerior i Italien som har annanaspizzor på menyn. Gissar att de anpassat sig efter efterfrågan.För att italienare inte gör så och då får ingen annan göra så.
(Jag är rätt passionerad med att normalisera ananas på pizza.)
Både ananas och banan på pizza var för sig dock, banan ska serveras med curry!Förstår inte heller varför?
Själv tycker jag det är gott med frukt på.
Nej nej nej inga frukter på pizzan! Vid sidan om om man promt ska ha frukt men inte på pizzanVad är det med det här med ananas på pizza? Jag är med på en engelskspråkig discord kanal och där kommer det upp minst en gång i månaden och folk förfasas över att man kan lägga ananas på pizzan....men ingen kan eller vill förklara varför.
Gillar frukt i mat och sallader. Och påpizza såklart
Det bryter av och ofta på ett väldigt tilltalande sätt sett till smakupplevelse.
Parantes till ananaspåpizzatråden:
Mangochutney eller mangoraja är ju också frukt och sött som jag vet inte vad, men ifrågasätts aldrig ihop med mat
Sanningen är att många ratar frukt i mat när man öppet talat om det, men när en säljer tex Flygande Jakob så går det som smör i solsken och är en av de bästsäljarna
Gillar frukt i mat och sallader. Och påpizza såklart
Det bryter av och ofta på ett väldigt tilltalande sätt sett till smakupplevelse.
Parantes till ananaspåpizzatråden:
Mangochutney eller mangoraja är ju också frukt och sött som jag vet inte vad, men ifrågasätts aldrig ihop med mat
Sanningen är att många ratar frukt i mat när man öppet talat om det, men när en säljer tex Flygande Jakob så går det som smör i solsken och är en av de bästsäljarna