Pizza Ny tråd

Hawaii äter jag. Ibland med räkor på (då heter den lite olika beroende på vilken pizzan jag är på)

Äter inte kebab.

Äter dock gärna tonfisksallad istället för pizza

Vilken pizza brukar ni beställa?
Vad är det på den?

Hur ofta beställer ni kebabrulle istället för pizza?

Favoriten är köttfärssås, räkor, färska champinjoner och bearnaisesås. Ibland funkar fläskfilé, färska champinjoner, räkor och bearnaisesås. Jag lägger pizzasalladen på pizzan och häller bearnaisesåsen över.

Jag äter inte kebab så aldrig.

Tar oftast Vegetariana, på den är det ost, tomatsås, kronärtskocka, paprika, lök, oliver (gillar inte oliver så brukar be om utan oliver) och så brukar jag be om avokado som läggs på efter gräddningen.

Kebab äter jag aldrig.

Jag brukar beställa en egenkomponerad vegetarisk specialare á la Agata! Det är som flygande jakob, fast bättre ;) tomat, ost jordnötter, banan, ägg och bearnaisesås :up:

Jag har aldrig ätit kebab. Har som mål att göra det innan årsskiftet. Har inte åkt finlandsfärja heller, men det är jag nöjd med.

De gånger (typ en gång om året) vi köper pizza brukar jag beställa en med lufttorkad skinka och ruccola. Gör egen ibland, och då vill jag ha en pizza utan tomatsås, med fikon/gorgonzola/rökt ost/ruccola eller salami/tapenade.

Tre favoriter:

Lök, bacon och ägg. Med lite svartpeppar på. Mums!

Kebabkött (gärna kycklingkebab), lök, kronärtskocka, sparris. Eventuellt kantareller också, om jag är på det humöret.

Ananas och lök, med mild sås till.

Klarar däremot inte av pizzaskinka, banan eller räkor (eller annat sjöodjur) på pizza.

Om jag gör pizza själv, vilket händer väldigt sällan, så är det super gott med tomatsås, lite ost på botten och sedan på med zuccini och rödlök som har stekts lite först, krydda med rosmarin och när den tas ut från ugnen ha på lite pinjenötter. Såååå himla gott :d :)

vesuvio eller margherita, så tråkig är jag :rofl: är det hämtpizza så tar jag på extra mozzarella när jag värmer dem:d.

Vegetarisk kebabpizza (med quornfärs, ingen sån där läskig "banankebab", iih) eller en pizza med mozzarella, rödlök, champinjoner och tomat. Eller när jag är på Gotland: Mozzarellaost, champinjoner, körsbärstomater, färsk mozzarella,vitlök, basilikaolja och färsk basilika.

MUMS!!

Liknande trådar

Mat Dags för en lättsam tråd! Svärföräldrarna kommer på besök ikväll och vi ska beställa pizza, suttit i en kvart redan och funderat på vad...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 554
Senast: hastflicka
·
Mat Vad är det med det här med ananas på pizza? Jag är med på en engelskspråkig discord kanal och där kommer det upp minst en gång i månaden...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
3 662
Senast: Mia_R
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
484

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka