Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Voff måste du vara otrevlig för att jag frågar?
Och jag tycker att i princip alla som startar såna här trådar gör det för att gnälla över att de inte får använda trista rasistiska termer snarare än för att diskutera och försöka förstå vad som är problematiskt med termerna.@Voff men varför då lägga en massa energi på att svara om du nu vet hur det slutar?
Sen tycker jag att det finns vissa som bara svarar för att "trycka" ner. Inte för att diskutera vuxet utan bara kommer med nedlåtande kommentarer.
@Voff men varför då lägga en massa energi på att svara om du nu vet hur det slutar?
Sen tycker jag att det finns vissa som bara svarar för att "trycka" ner. Inte för att diskutera vuxet utan bara kommer med nedlåtande kommentarer.
@Voff Nej mina barn säger inte neger. Och de säger chokladboll ist för negerboll.Och ja jag har några utländska vänner bla en från Colombia.Jag har inte reflekterat över att "negerkung" skulle vara rasistiskt förrän det togs bort. Har du? Att det skulle dröja så många år tills någon reagerade?
Jag ber om ursäkt om någon
blivit kränkt av mina frågor.
Men det är väl skit samma vad Astrid MENADE för ingen kommer någonsin veta exakt vad Astrid menade för hon är död. Det som finns kvar är ordet och vad det faktiskt betyder. Därför skall det bort från våra barnfilmer.Det där var en hemsk bild! Men var det det Astrid menade när hon skrev pippi?
Ingen kan veta exakt vad Astrid menade, men det där är vad en negerkung är.Det där var en hemsk bild! Men var det det Astrid menade när hon skrev pippi?
Förmodligen inte, eller vad tror du själv? Liksom de flesta var väl Astrid en människa som många andra "i sin tid". Hon tänkte nog inte så mycket på vad ordet kunde representera. Liksom de flesta då, på den tiden. En slags naiv okunnighet. De som tillhörde (tillhör) de vita behövde (behöver) ju inte fundera så mycket omkring det här. Precis som män som grupp sällan behövt fundera så mycket omkring ojämställdhetens konsekvenser för kvinnor.Det där var en hemsk bild! Men var det det Astrid menade när hon skrev pippi?
Som sagt: vad spelar det för roll?Det där var en hemsk bild! Men var det det Astrid menade när hon skrev pippi?
Ingen kan veta exakt vad Astrid menade, men det där är vad en negerkung är.
Har du ens sett filmer på redigeringen? Den märks knappt. Hade media inte rapporterat om den så antar jag att 99% av tittarna inte ens hade märkt något. Det är en microsekund med ordet neger som är borta, hon säger fortfarande kung.
Varför då reagera så over the top över något sånt litet och fjuttigt?Det tror jag också,att folk inte skulle märkt det om inte media rapporterat. Nu har folk fått upp ögonen (inkl. mig) genom media.
Jag tror att @linoda har kommit till insiktVarför då reagera så over the top över något sånt litet och fjuttigt?
Ja det hoppas jag iaf.Jag tror att @linoda har kommit till insikt