Ja det är ju det jag säger, du devalverar värdet av ordet genom att lägga in så mycket mer i det än vad det betyder.Rasism är enligt mig, flertalet i denna tråd, NE, wiki m.fl källor så mycket mer än din egensnickrade version. Du verkar verkligen slåss för att vardagsrasismen ska bli rumsren, en av SDs främsta förkämpar har talat.
Bara det att du i din enfald påstår att jag försvarar SD när det i själva verket handlar om betydligt allvarligare principer visar ju hur mycket du förstår av det här.
Jag har inte försvarat SD, men jag har ställt obekväma frågor. Så istället för att besvara dem så väljer du att angripa mig personligen och skylla mig för ngt jag inte är. En gammal teknik. Feg och i det här fallet verkningslös.
Jag anser att om du kallar någon eller något för rasism så ska du kunna bevisa det. Och du försöker göra det genom att ändra ordets betydelse..
Senast rasismen visade sitt tryne i stor skala var väl i Afrika där ca 1 miljon människor massakrerades till döds. Det var inte av främlingshatande skäl det var pga av ren rasism.
Vad du vill göra är att kunna använda detta extremt laddade ordet i egna syften så att det passar dig.
Och det bla för att du inte lyckas klistra på ett av dig hatat parti ett tillräckligt hatat epitet.
Men genom att försöka ändra betydelsen av ordet så passar det era syften samtidigt som du hoppas att ordet behåller så mycket som möjligt av dess ursprungliga tyngd. Det verkar som om ni lärt väl av storebror.