Pinsamheter!!!!

Sv: Pinsamheter!!!!

Vår hund pinkade på domarbordet under en utställning. Vi var ensamma i klassen, så alla ögon var riktade mot oss. Jättekul.

Samma utställning GICK han och sket samtidigt. Genom veterinärkontrollen..

En annan gång satte han sig och sket mitt utanför McDonald´s panoramafönster. Helt OK, förutom att vi glömt påsarna hemma....

Hmm... Sist vi var hos veterinärbesök satte sig vet. på huk för att undersäka Boris hårlösa fläckar. Han fick sig en och annan slemmig puss på hakan och sedan knuffade han helt sonika omkull veterinären och satte sig på honom. :o :D

Men hellre en glad hund än en arg brukar jag tänka. :p

Det värsta var nog efter att jag varit ute en sen kväll (typ mitt i natten). Det var riktigt hemskt höstväder med ösregn och båda hundarna var genomvåta och leriga. Eftersom det var så sent var jag säker på att bara jag var vaken i hela huset. Så jag kopplade loss vovvarna nere vid porten och lät de själva rusa uppför trappan till tredje våningen.

Ett illvrål från min granne avslöjade att någon mer än jag var vaken. Hon blev väl måttligt imponerad av att få blixtvisit av två stora leriga hundar. De hade rusat in i hennes lägenhet (hon stod i hallen med dörren öppen), rusat in i andra änden, upptäckt att de kommit fel och rusat ut lika fort igen och lämnat ett blött lerspår efter sig....

min hund bajsade en gång på våra grannars tomt... dom satt på uteplatsen och jag hade ingen påse med mig :o

ja när vi åker ut en liten sväng så brukar vi stänga in henne i halen (den e rätt så stoor).. men tror inte att det stoppar henne hon är en mästare på att ta sig ut å går in i badrumet (om man har råkat glömma stänga dörren) å ner med söta söta nosen i soppåsen å ta upp mina tros skydd å slänga dom omkring.. å sen så tar vi mattes å husses bröd (som ligger ganska oåtkommligt) å käkar upp det..
'
'Å kronan på verket så brukar det ligga en smärre illaluktande hög när vi kommer hem.. :angel:

:banana:

karlsson skrev:
Hmm... Sist vi var hos veterinärbesök satte sig vet. på huk för att undersäka Boris hårlösa fläckar. Han fick sig en och annan slemmig puss på hakan och sedan knuffade han helt sonika omkull veterinären och satte sig på honom. :o :D

Men hellre en glad hund än en arg brukar jag tänka. :p

:rofl: :rofl: :rofl:

kan se mig det framför mig

prince77 skrev:
Hmm, min sambo frågade varför jag sket på mig och gömde trosorna under bordet :rofl:
jäkla valp som tagit ett par rena trosor faktist och rivit ut dom och skitigt på dom
]

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :
*ligger på marken å håller mig för magen*

HaHa!

En gån mitt i den värsta högsommarhettan, skulle jag o min store lufs
Leonberger/St:Bernard strosa runt lite på stockholms gator(vattenfestival)...som bekant kryllar det ju av uteserveringar denna årstid...

På håll ser jag att nästa uteservering är proppad av snygga killar o tänkte:"där måste jag gå förbi o glutta lite"...

Just när jag befinner mig utanför serveringen, ca en meters avstånd till "grabbgänget" som just ska till att hugga in på steken, så tvärstannar min lufs o sätter sig o sk-ter!!!

Diaree, dessutom, det fullkomligt skvätte om det!

Hunden satt där, trodde han var klar, tog ett par steg, sen var det färdigt igen!!!!

Samman lagt blev det väl en "pöl" på ca en meter i diameter!!!

Och det var inte det värsta!

Det värsta var när jag hivade upp bajspåsarna o var tvungen att stå där o krafsa i kletet, påse efter påse gick åt(tio stycken, tror), hela tiden med illröda kinder o en hel uteservering som satt o hade det toligt åt min belägenhet! :o

Min sambo tyckte det var MYCKET PINSAMT när vovven kissade på min pappas ben första gången min sambo träffade mina föräldrar! :rofl: :rofl: Det var bara min sambo som såg när det hände, så mina föräldrar trodde han blivit tokig när han helt plötsligt ställer sig upp och skriker rakt ut, tar hunden i nackskinnet och stormar ut med honom. Men det har blivit många goda skratt efteråt! :D

/Timsetim

Vår hund rymde från vår bakgård och gick iväg i bostadsområdet, hittade ett hus dör ytterdörren stod öppen och promenerade raka vägen in och la sig ned på mattan i vardagsrummet. Där inne satt hela familjen och tittade på tv... :crazy:

Hon är inte en särskilt social vovve utan sova är väl bland det roligaste hon kan ha.
Kan juh tänka mig deras förvåning när en okänd hund går förbi, rakt in i vardagsrummet och somnar på mattan utan att ens ge människorna där inne en blick... :smirk:

Senast ändrad:

Asså jag skrattar så jag kiknar!!! detta var den roligaste tråden i år!!! Fram med fler såna! Jag har inte vart med om så mycket pinsamt men jag lyckades bli utslängd ur brukshundsklubben för när vi skulle öva stanna kvar och sen kalla så stack min hund (mellanpudel) och jagade kaniner i typ en halvtimme. Detta hände inte bara en gång utan varenda gång vi skulle göra detta....
Klubben tyckte det var bäst om jag inte kom tillbaka på ett tag och kanske övade lite hemma istället.

vindvissla skrev:
Jag har inte vart med om så mycket pinsamt men jag lyckades bli utslängd ur brukshundsklubben för när vi skulle öva stanna kvar och sen kalla så stack min hund (mellanpudel) och jagade kaniner i typ en halvtimme. Detta hände inte bara en gång utan varenda gång vi skulle göra detta....
Klubben tyckte det var bäst om jag inte kom tillbaka på ett tag och kanske övade lite hemma istället.

Mer deprimerande än roligt tycker jag! Var du inte där för att få hjälp? Och så skickar de hem dig! :confused: Har tyvärr hört liknande historier från andra som inte fått vara med för att hunden har varit si eller så, trots att det är just därför de vill ha hjälp med den.

/Timsetim

*Knapplån*
Min JR har utsatt mig för många pinsamheter.

En gång när jag hade med honom på tävling kissade han på en tjejs vita ridbyxor så det blev en stor gul fläck. Vi satt båda ner i gräset så det var ju inte så svårt för honom att nå upp.

En gång när han var lös (på den tiden han inte var hanilsk och rymningsbenägen) hoppade han upp i en bil med öppen dörr. Han var alldeles lerig om tassarna och inne i bilen satt ägaren till bilen i kavaj och med kavajbyxor som nu var prydda med små terriertassavtryck.

Sen har han kissat och bajsat på otaliga pinsamma ställen.

:rofl: :rofl:

När jag läser vissa inlägg inser jag hur väluppfostrade mina Knussel-russlar är som aldrig ''peppar peppar ta i trä'' aldrig har fått mig att skämmas...'

//Net

haha, ja vår hund har en förmåga att alltid skita vid olämpliga tillfällen. mitt på vägen, framför folk mm mm.

I somras lyckades hon få loss kopplet ( :confused: ) och stack ju som ett jehu. (inget om ouppfostrad hund, hon vägrar lyda i skogen utan koppel, så hon stack med besked..) Nåväl, hon kommer alltid tillbaka efter en fem minuter. Såg henne hoppa runt i rågfältet en bit bort men nejdå, inte hör hon mattes illvrål. Och där kommer en klasskompis med hund och moppe. Ah! ide, han kan ju agera lockbete för hundjäveln att komma tillbaka. Just det... Vovvan min tar sats och rusar mot killen med hund (OCH moppe), förbi dom och vidare mot mig. Stannar snällt och låter sig kopplas. Visst det var inte pinsamt, om det väl hade slutat där, utan drama. Men killens hund ville ju följa med min vovva... Det gjorde han också :crazy: och killen, som ju försökte hålla i kopplet, ramlade nästan av moppen och slog ihjäl sig på kuppen :angel: nej då, felet var inte mitt från början.
Kan säga att det blev äkta "ragga i hundgården"-stämning... Jag tog båda hundarna och försökte gå tillbaka till killen, samtidigt som jag försökte hålla hundarna isär. "Eehh. tack fär hjälpen.. eller nåt" :angel: :crazy:

Min granne (mycket fin dam) gick med på att passa min tik en dag när hon löpte... och hade tikskydd på sig. Naturligtvis skulle voffsan märka revir, inomhus, och kissade på fina damens matta, med tikskyddet på! Kan ju säga att matte skämdes när jag hämtade hunden...

Hon har även missat var hon bor ibland och sprungit in till en annan, extremt hundhatande granne...

Var ute och åkte skidor med hunden. Hade satt fast rullkopplet i bältet och hade rätt hög fart. Helt plötsligt åker vi förbi en barnfamilj som grillar korv bredvid spåret.
Trots den höga farten lyckades hundskrället ta en lov in bland korvgrillarna och nappa åt sig en korv som en unge just var i färd med att ta en tugga av... Oooops! :D Sedan fortsatte hon som om inget hänt :angel:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 812
Senast: fixi
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar