Pik Bube I

eyz

Trådstartare
Har letat hingstar efter honom men hittar ingen...?
Att han lämnat fina tävlingshästar och många kanonfina ston vet jag, men som sagt, absolut ingen hingst. Kan ju inte för mitt liv tro att han inte lämnat någon godkänd hinst så jag vänder mig till er här ;)

Sv: Pik Bube I

Tack! Hittade lite men det verkar som att han inte gett så många hingstar ändå :(

Vet faktiskt inte hur många han lämnat. Vissa hingstar är ju bättre "sto-pappor" och det är ju inte dåligt heller. Pik Bube har ju lämnat massa fina ston.

Precis. Av den anledningen + att jag tycker det är (var) en grymt snygg häst gjorde att jag belv nyfiken på eventulla hingstar, tyvärr man har ju inte dirket hittat dom på löpande band...
Men men

Pik Bube I är en personlig favorit jag mer än gärna ser i stamtavlan.
God förärvning och en hingst som helt klart var före sin tid (född 1973) med suverän rörelsemekanik.

Har för mig att det finns en videosekvens på Horsegate (ursäkta mig om jag har fel) som jag tycker du kan kolla på!

Ja den filmsnutten på Horsegate måste ju få den mest nitiska att smälta... Lite skillnad mot dagens "sprätthöns" ;)

Don Primeros morfar är Pik Bube I. Det är ju en hingst som har lämnat många bra hästar.

Och Don Schuffro, Davignon, Donatelli, Dream of Glory, Donnerbube och Duntroon. Dom är ju ett par....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 177
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 239
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 197
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar