Piercingar

Sv: Piercingar

Vad heter dom där jätte stora runda ringarna som folk har i sina öron ibland?Hur fungerar det egentligen?Hur tar man sådana hål?
Hade inte tänkt göra det men är bara nyfiken.

Jag ska ju först pierca mina öron eftersom jag inte tål pistol,sen får man se vad det blir mer.Förhoppningsvis lite mer i öronen och ev i bröstvårtan.
Har dåligt tandkött så vet inte om jag vågar på mig ngt vid munnen och navelpiercing-nej tack.
Dom där ni hade satt in i kroppen såg lite scarry ut måste jag säga men grymt snygga :).
Finns det något mer ovanligt som man inte går runt och tänker på att man kan göra?

Man piercar forst hal (da kan man ta nagon mm extra), sedan töjer man lite undan for undan.

Jag vet inte om det heter nagot annat an just töjning?

Vad heter dom där jätte stora runda ringarna som folk har i sina öron ibland?Hur fungerar det egentligen?Hur tar man sådana hål?
Hade inte tänkt göra det men är bara nyfiken.

Jag ska ju först pierca mina öron eftersom jag inte tål pistol,sen får man se vad det blir mer.Förhoppningsvis lite mer i öronen och ev i bröstvårtan.
Har dåligt tandkött så vet inte om jag vågar på mig ngt vid munnen och navelpiercing-nej tack.
Dom där ni hade satt in i kroppen såg lite scarry ut måste jag säga men grymt snygga :).
Finns det något mer ovanligt som man inte går runt och tänker på att man kan göra?

Detta förstog jag inte (det fetstilta). Vad menar du med att du först måste pierca öronen för att du inte tål pistol?
Man piercar ju med kanyl eller pistol (dock så är pistol en mycket dum sak att använda) men hål i kroppen där du sätter ett smycke är en piercing. Har ett inhål och ett uthål (därför är inte sånna smycken som sitter i huden piercingar..)

När man har töjda hål i öronen och har tunnel i (runt smycke med hål i) så har man börjat från ett vanligt hål och gått gradvis uppåt tills man nått önskad storlek

62865_1205019070.jpg

Vill även ha en i tungan men är väldigt osäker att man kommer få en massa problem med den men vill ha iaf. kommer säkert göra skit ont oxå.

Skitsnygg vertikal labret! Och tjej! :laugh:

Senast ändrad av en moderator:

Jag har töjningar (10mm) i båda öronen + en helix i vänster öra. Sedan har jag piercat naveln och bröstvårtorna.

Jag var sjukt sugen på en septum ett tag, men insåg att jag inte passar att ha piercingar i ansiktet :cry:

Oj...vilka ögon! :love:
Hur går det med vertikal labret och tänder/tandkött? Det borde ju inte komma åt tandköttet men hur mkt händer det att man kommer åt med tänderna?

Tack till dig och alla andra som gett mig så fina komplimanger!

Om man inte leker med piercingen så kommer den inte åt varken tänder eller tandkött alls.
Fast nu när jag sitter och gör massa konstiga miner för att se om den kommer åt tänderna, så enda gången skulle vara om jag ler totalmycket och samtidigt pratar så stöter den översta kulan i framtänderna lite. Men jag skulle tro att det är väldigt individuellt. Min satte de väldigt "rakt upp" så att säga. Jag har sett en del vars stav går ut längre fram på läppen och då tror jag inte att den kommer åt tänderna, min går ut precis där läpparna möts.
Sen leker jag väl lite för mycket med min med.. :angel:

Jag gjorde med pistol när jag var 8 år,fick ta ut dom när jag var 14 för dom hade inte läkt.Hade precis testat allting.Jag tål smycken i övrigt,har typ alltid på mig det så..
Så en piercare/tatuerare sa till mig att jag då ska testa att göra med piercingkanyl för då spricker det inte lika mycket blodkärl och läker därför fortfare.
Förstog du nu?:)

ja men det ÄR en piercing oavsett vad du gör det med.

En pistol har sönder vävnaden och gör ett trasigt kantigt hål så det är inte konstigt att det inte läkte. En kanyl skjuter undan vävnanden och gör ett rent snitt men eftersom du redan haft hål och har säkert en del ärrvävnad så kan det vara svårare att få det bra men hoppas det går bra.
Jag gissar på att du har som en kula under huden där du hade hålen. Har jag rätt?

Åh, nu saknar jag min. Älskade den piercingen, men samtidigt så hatade jag den haha. Fast nu när jag tänker efter så kommer jag faktiskt inte ihåg varför jag tog bort den.

Man kan även göra dermal punch och då tar du bort ett runt hål av skinn i den storleken du vill ha så slipper du vänta på att hålet skall töjas ut :)

Någon som har testat skin divers förresten? De ska vara lättare att få ut än dermal anchors eftersom de inte växer fast på samma sätt, däremot kan man inte byta smycken på dem. Jag tror det hade passat mig bättre än dermal anchors eftersom jag vill göra två anti eyebrow under ögat och vill ändå bara ha vanliga titan pluppar. Någon som har sådana och kan berätta lite närmare? :)

Ska man göra dermal punch får man dock tänka på att hålet aldrig kommer dra ihop till normalt igen sen om man vill ta ut töjsmycket. Tror man får skära upp för att sedan sy ihop örsnibben, rätta mig om jag har fel? Ska man inte töja så stort så tycker jag att man ska töja från början för då har man god chans att det drar sig tillbaka som det var innan.

Jag har inte satt in skin divers själv men pratat med folk som haft det samt piercare som håller på med det. Den är lättare att sätta i och plocka ur än ett ankare och blir mindre ärr efteråt när man plockat ur. Men samtidigt kan den lossna väldigt lätt. Så det är väl lite beroende vad man vill prioritera.
Min syn på det hela är väl att vill man vara fin under en kort tid eller är en sån person som vill variera sig oftare så vore nog skin divers mer passande. Vill man ha ett mer stabilt smycke som sitter länge, ha finare "smycke" osv så passar ett ankare bättre :)

Har i tungan, och var jätteorolig för prob mm.
Sen är de ju individuellt, men ja..
För mig gjorde inte håltagningen ont, kunde prata normalt efter, läspade aldrig.
Svällde upp som fan, visst, men de får man ju räkna med, blödde också en hel del, men inte heller så konstigt.
Läkningen... Drack ett glas apelsinjuice på kvällen efter, hel*ete vad de sved!
Men, tror nog de gjorde gott ändå.Mkt nyttigt i de.
Levde på fil och risgrynsgröt i två dagar, sen åt jag macka.
Fick äta försiktigt och i småsmå tuggor men de gick, och ångrade aldrig att jag tog den, gör jag inte än idag :D

*kl*

Jag bara undrar om någon här inne har ett lite snabbt svar på min fråga (hittar inget vettigt på google) gällande storlek på kanyl när man vill göra en piercing i örsnibben.
Kan man ta ett hål på 2,0 eller 2,4 mm från början eller ska man hålla sig på 1,6 mm till att börja med och töja ut därifrån?

Är än så länge inte inne på att töja örsnibbarna speciellt mycket, men tycker att ringarna som är runt 2-3 mm är mycket snyggare än 1,6 mm.

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka