Piercingar

Sv: Piercingar

Okej, alsol blev jag rekommenderad av läkaren...
Har nu i naveln och efter 2 veckor med koksalt blev piercingen långsamt rödare runt ena hålet. Nu använder ja alsol igen och det blir långsamt bättre. Så för mig känns det som alsol hjälper. Men vad är dåligt med alsol då?

KL

Naveln gör inte ont alls, ngn skrev att de tog tre andetag, vilket låter som länge i mina öron. Den som piercade mig frågade om jag ville att han skulle säga till när han stack, samtidigt som han faktiskt stack. Smart trick, för ja hann inte reagera innan nålen var igenom. Och sedan smycket. Allt var helt färdigt på ca 1 minut.
Det kostade 650 kr, på ett ställe på hornsgatan i stockholm. Hittade det stället eftersom en tysk tatuerng-tidning rekommenderade dom om man åker till stockholm.
Efter smycket satts i har jag än så länge ALDRIG känt smärta i piercingen, en dryg månad. Trodde det skulle ömma lite eller så, men INGENTING!! Rider och grejar som vanligt...

Hon har ju redan skrivit att det är dåligt med alsolsprit för att det är uttorkande.
Tvätta med vanlig saltlösning istället och skölj sedan bort saltlösningen med ljummet vatten. Använd sterila kompresser.

Fick du inte skötselråd när du gjorde din piercing?

jo, saltlösning sa dom. men det skulle ja vara försiktig med eftersom det är uttorkande och tvätta av sen. så vad är skillnaden mellan det och alsol, om båda är uttorkande? vrf är koksaltet bättre? eftersom läkaren rekommenderade alsol, och det funkade. ville liksom ha reda på om de e ngt ämne i alsolen som är dåligt eller så.
märker att ja inte skrev allt ja tänkte, ber om ursäkt...

Alsolen är som sagt uttorkande eftersom det är sprit. Koksalt är inte uttorkande, då det är en naturlig produkt och det bästa man kan behandla piercingen med eftersom det är ett rent sår. Använder man uttorkande produkter riskerar man dessutom att få ärrvävnad runt hålet.

Haha, förvisso, jag vet bara inte hur jag ska förklara det bättre. Hjärnsläpp!

jo, saltlösning sa dom. men det skulle ja vara försiktig med eftersom det är uttorkande och tvätta av sen. så vad är skillnaden mellan det och alsol, om båda är uttorkande? vrf är koksaltet bättre? eftersom läkaren rekommenderade alsol, och det funkade. ville liksom ha reda på om de e ngt ämne i alsolen som är dåligt eller så.
märker att ja inte skrev allt ja tänkte, ber om ursäkt...

Alkoholen dödar även bra bakterier, medan saltlösningen rengör skonsamt, kan man väl säga. Därför är det mycket bättre, och det är inte rekomenderat att använda någon alkohol-baserad rengöring. Så är det!

Nu har jag bestämmt mig det blir en navelpiercing :D Har till och med lyckats övertala mamma, och hon ska betala åt mig också :idea:

Men är det typ någon åldersgräns? :confused:

Om du är under 18 så gäller 15 år om du har föräldern med dig, så var det iaf där jag var.

Grattis på födelsedagen!:D

Efter att ha kommit från tandläkarn med beskedet att bara 4 tänder behöver lagas pga gamla hål (piercingarna har alltså inte ställt till det så som jag trodde) så gick jag ner på darkwell och bad om hjälp att ta ur dem :(

Dels för att det känns onödigt att laga hål och sedan spricker tänderna iallafall, och dels för att jag haft så mycket krampanfall på sista tiden, som förvisso inte varit speciellt mycket ovanför midjan, men i morse bet jag mig i tungan under anfallet så då var valet enkelt...hellre det än att det bits i ringarna för då har jag inga tänder kvar sedan :crazy:

Men jag saknar dem redan!!! :cry:

Tråkigt att du fick plocka ur dem! :(

Idag fyller mina anchors fyra veckor. Om en vecka så får jag byta ut smycket! Så nu sitter jag och funderar över vad jag ska ha för något. :d

Ja... så då en dum fråga. Om man redan har i näsvinge + ögonbryn, läpp utesluten likaså dermals...finns det några ställen kvar i ansiktet att pierca då? Öronen är för konstiga för att det ska bli bra:o

Erl-piercing.jpg

Google'ad bild, annars ar jag sjalv valdigt fortjust i septums.

Smiley?

Senast ändrad:

Kom pa att septums kanske skar sig lite, men en medusa? Har man en lite tunn ring i nasan kan medusa funka, eller en mouche, men jag tycker det ar valdigt fa som passar i det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka