Piercingar

Sv: Piercingar

kl på mig själv

än så länge har jag bara hål i öronen, men vill gärna göra fler hål i öronen + naveln. sen finns det annat jag är sugen på också men tänkte börja med detta iaf. ;)

*kl*

Jag är ägare till:

2st i vänster öronsnibb. (0,8 mm)
4st i höger öronsnibb. (0,8 mm , 1,8 mm, 1,4 mm och 0,8 mm)
1st Naveln. (1,8mm)

Vill ha:
Dermal anchor bakom örat. *funderar fortfarande*
Tragus i höger.
Helix i vänster.
Labrett.
Och ev. näsvingen.

Och detta att man behöver platt mage till navelpiercing, skit snack. Då har ni nt sett min mage . :angel: *Bullmage*

Jag sitter lite snett men här är dom! Lite svullen så det ser lite roligt ut, den i mitten fick han ju vrida runt lite...

Anchors_by_Tarjeis.jpg

Sånt där tycker jag är väldigt snyggt!

Men hur tar man hand om det? ska det tas ut och göras rent eller ska de bara sitta utan att man rör och petar på det?

Är det dyrt och gör det väldigt ont?

De går inte att plocka ur :p De sitter fast i en platta under huden.

Jag ska göra rent det med saltlösning två gånger om dagen, när det kommer sårvätska, en gång om dagen när det inte kommer någon sårvätska.
Tiden det tar att läka är 3-4 veckor, dvs. det går snabbt! efter 4-5 kan jag byta till bling eller något annat.

Sedan så ska jag ha på en kompress när jag sover nu när dom läker.

Sen när det är läkt är det bara att tvätta som vilken kroppsdel som helst, men med någon mild tvål, typ lactacyd

Hur mycket det kostar beror på vart man gör dom, mitt gick på ca. 2000 för tre stycken.
Vissa tar 800 för den första och sedan 500 för de andra om man gör fler samma dag, där jag tog kostade det lite mer än så.

Det gjorde inte ont alls, jag hoppade upp på benen direkt när det var klart :D och jag är en mesig person.
Jag svimmade när vi tog av plåstret idag :rofl: Det gjorde mer ont än att pierca sig :p

Tack alla! :D Nu går jag mest och oroar mig hela tiden, dom är lite, lite, lite röda i kanterna,
men det kanske är normalt eftersom att de är så nya. Får kanske slänga iväg ett samtal och höra mig för.

rock_89: Det går att ta bort, om man inte vill ha kvar dom.
Men det är meningen att plattan under huden ska växa fast så att man enbart kan byta den delen av smycket som sticker ut :)

Sjukt snyggt!:love:
Jag har velat gjort såna hur länge som helst, hade nästan precis övergett tanken på det, så hittar jag den här tråden!

Jag har:
18 vanliga hål i öronen
1 töjning, 6 mm.
3 hål i läppen, har bara två smycken i.
2 hål i tungan
2 hål i naveln
1 hål i näsan, är sjukt sugen på att göra ett till precis brevid!

Kan försöka fixa bilder idag och lägga in, hittade inga vettiga just nu.
Sen har jag haft flera till, men dom är borttagna för några år sedan! :)

kl
Har 4 st i vänsterörat & 2 st i högerörat, men använder bara dom längst ner för tillfället :)

& så har jag naveln oxå:
103_0584_50722619.jpg

Är sugen på tungan elr överläppen, men tror jag skulle tröttna rätt fort på dt!

go for it! :)
Naveln läker ändå inte så snabbt, så om du känner att du ångrar dig är det ju bara att ta ur den och låta hålet växa igen!
Jag tycker navelpiercing är en snygg & allmän percing som passar de flesta

Har haft i tungan, fick ta ut den efter 3-4 år då jag fick gropar i gommen och talsvårigheter.
Bild:

30216071.jpg

Naveln: (Nytagen på bild)

30216074.jpg

Har fortfarande kvar den.

Sen har jag i öronkanten och 2 hål i varje öronsnibb, använder dock bara en i varje.

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Rehabtid dragna tänder

Hästrelaterat

Tillbaka