Vi har just nu 17 m/s och 28 m/s i byarna. Det känns inte så farligt, men såklart skönast att vara inomhus 😅. Trist att pelletslaminen inte vill köra eftersom det blåser för mycket ner i skorstenen, men elen är ju billig när det blåser, så vi drar bara upp temperaturen på värmepumpen istället 😉.

Såg en intervju med en hamngubbe från ett blåshål, de hade 44 m/s i byarna och hans kommentar var att han var helt lugn eftersom det bara ”susade lite” 😂.

Vi har just nu 17 m/s och 28 m/s i byarna. Det känns inte så farligt, men såklart skönast att vara inomhus 😅. Trist att pelletslaminen inte vill köra eftersom det blåser för mycket ner i skorstenen, men elen är ju billig när det blåser, så vi drar bara upp temperaturen på värmepumpen istället 😉.

Såg en intervju med en hamngubbe från ett blåshål, de hade 44 m/s i byarna och hans kommentar var att han var helt lugn eftersom det bara ”susade lite” 😂.
Kommer i håg när jag bodde i ett hus mitt på en åker i Skåne. Mamma kom och öppnade dörren som for upp i handen på henne. "Fan vilket väder ni har här!!!!!" tjöt hon med håret åt alla håll och såg ut som ett troll. Jag och barnen tittade på henne och tittade sedan ut, "Det blåser lite, menar du det?" :D

Man blev härdad, och snarare orolig när det INTE blåste. Så himla onormalt ju!

Kommer i håg när jag bodde i ett hus mitt på en åker i Skåne. Mamma kom och öppnade dörren som for upp i handen på henne. "Fan vilket väder ni har här!!!!!" tjöt hon med håret åt alla håll och såg ut som ett troll. Jag och barnen tittade på henne och tittade sedan ut, "Det blåser lite, menar du det?" :D

Man blev härdad, och snarare orolig när det INTE blåste. Så himla onormalt ju!
Tror inte jag hade varit lika kaxig ute på en hamnkaj i 44m/s, dock 😂. Men gamla fiskegubbar hetsar inte upp sig i onödan 😅.

Nästan så att jag hoppas att det ska bli så mycket snö att det känns osäkert att åka till jobbet imorgon... vore ganska trevligt :angel:

Det blåser rejält i Malmö. Såpass att ljuslågan på soffbordet fladdrar i draget från fönstret 1,5 meter bort. Kan bli spännande att ta sig till jobbet imorgon men har goda förhoppningar om att det ska ha lugnat ner sig till julresandet på lördag.

I Göteborg blåser det varken mer eller mindre än vanligt. Imorse kom ett par cm snö rätt plötsligt, som byttes ut mot snöblandat regn någon timme senare. Det mest dramatiska som hände var att dagis bestämde att barnen fick gå ut på eftermiddagen istället för förmiddagen, eftersom snöblandat regn är rätt tradigt att vara ute och leka i 🤷🏼‍♀️

Det blåser rejält i Malmö. Såpass att ljuslågan på soffbordet fladdrar i draget från fönstret 1,5 meter bort. Kan bli spännande att ta sig till jobbet imorgon men har goda förhoppningar om att det ska ha lugnat ner sig till julresandet på lördag.
Oj då. Då är det igång då. Är det svårt att stå upp nu?

I Göteborg blåser det varken mer eller mindre än vanligt. Imorse kom ett par cm snö rätt plötsligt, som byttes ut mot snöblandat regn någon timme senare. Det mest dramatiska som hände var att dagis bestämde att barnen fick gå ut på eftermiddagen istället för förmiddagen, eftersom snöblandat regn är rätt tradigt att vara ute och leka i 🤷🏼‍♀️
Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder 🤣

Hur gör ni? Tar ni Pia på allvar? Ställer ni in er julresa eller avvaktar ni Pia? Det kan ju bli resekaos
Vi ska vara hemma på julafton och åka till min bror på juldagen. Om vädret tillåter vill säga. Det är drygt en timmes resväg och världens backe som alltid blir en utmaning vintertid (den roliga Hällabacken för er som vet). Vi åkte från sambons föräldrar idag och efter bara några få km hade vi åkt förbi 2 olyckor, mötte räddningstjänst i full fart och trafikinformationen uppdaterade om olyckor hela tiden. Så man ska absolut ta vädret på allvar.

Snöar väldigt mycket här men märks inte av att det blåser direkt, så länge man är inne då. Man ser att det snöar på tvären när man tittar ut bara.

Uppdatering från kusten i Sörmland, blåser lite och regnar en hel del, ca 6grader. Vinterväder när är som bäst 🤣

Liknande trådar

Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 859
Senast: Oh_really
·
Tjatter I dagsläget bor vi i ett mindre samhälle, tråkigt klimat (både kallt och osocialt) med väldigt dåligt utbud av det mesta. Vi vill...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
6 300
Senast: Otherside
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 320
Senast: Bexzor
·
Samhälle Hur är det att bo i Sundsvall? Jag har börjat odla en mycket,mycket lös fantasi om att flytta någonstans som har riktiga vintrar och...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 262
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar