Photoshoptråd nr.10000

I

_Ishästen_

:D
Undrar bara hur man gör när man klipper ut bilder för att sedan sätta dem på en annan bakgrund...
Är lite nybörjare & jag anväder lassot men det e ju ett himla pilleripill att göra det för hand (måste ju vara väldigt stadig på handen för att det ska bli snyggt), måste man göra det för hand eller går det på nåt annat sätt??
 
Sv: Photoshoptråd nr.10000

Det går att använda suddgummit också men bäst resultat får man med lassot tycker jag.
Och ja det är ett tålamodsprövande arbete ibland.
Har du kollat på Webdesignskolans Photoshopsida??
På länken Frilägga bild.....
 
Sv: Photoshoptråd nr.10000

Du kan använda trollspöt också. Det går att ställa in känsligheten på den, så den markerar ungefär rätt område. Jag brukar göra det först och sedan ställa in i Quick mask mode. Därefter brukar jag zooma in till typ 400% och använda suddgummit för att få fram resterande markering. Gör man fel kan man "måla" över för att ta bort markeringen på ett visst område.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 097
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
21 574
Senast: Shaggy
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 101
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp