Photoshop hjälp!

Dravena

Trådstartare
Jag har precis tagit itu med nåt som verkade vara ganska enkelt, att fixa ett rött öga på ett kort. Men icke sa nicke! Programmet totalvägrar att ersätta det röda med svart eller brunt, trots att jag väljer det. Allt blir grått! *sliter mitt hår*

Hur gör jag?
 
Sv: Photoshop hjälp!

Tack! Dock använder jag colour replacement funktionen, tyckte det verkade enklast.
 
Sv: Photoshop hjälp!

Använd color replacement tool, men välj mode "saturation". Då blir det röda grått istället! :idea: Vill man ha mörkare ögon kan man sen använda darken. :)

/Erica
 
Sv: Photoshop hjälp!

Ok, ja grått blir det när jag väljer brunt eller svart. Mycket irriterande! Jag är total nybörjare på ps, vad är darken?
 
Sv: Photoshop hjälp!

Du ska inte välja brunt eller svart, utan istället för mode "color" så väljer du "saturation", och då spelar det ingen roll vad du har för färg för det ska ändå bara ta bort färgen som finns och göra det till "svartvitt". Och sen om du tycker ögonen blir för ljusa när du tagit bort all färg så väljer du verktyget "burn" så blir det mörkare.

/Erica
 
Sv: Photoshop hjälp!

Jag hittade det själv och nu är det fixat! Tack snälla, återigen har buke räddat dagen!
 
Sv: Photoshop hjälp!

Jag måste säga att jag tycker inte att det finns något verktyg i Photoshop som man på ett enkelt och snyggt sätt kan ta bort röda pupiller med. (Har nu provat samtliga metoder i denna tråd på ett foto, där pupillerna visserligen inte är röda, utan ljusgula, utan lyckat resultat)
Jag måste alltid gå tillbaka och använda min Paint Shop Pro, där lyckas jag alltid! :)
Jag önskar Photoshop hade en liknande funktion som PSP.
 
Sv: Photoshop hjälp!

Jag trodde i min enfald att det skulle vara enkelt, men det var det ju inte! En hel massa pyssel för mig som är ovan. Men ditt och elektrons metoder fungerade alldeles utmärkt. :)
 

Liknande trådar