Photoshop HJÄLP!

M

millansnillan

Jag har ritat en bild och som alltid skulle jag färglägga den men när jag använder Magic Wand så markerar den allt! Det går alltså inte att välja vad jag vill färglägga. När jag använder t.ex. grönt så målas det över hela teckningen men inte över de svarta strecken även när jag inte använder Magic wand.
Någon som förstår och kan hjälpa mig?
 
Jag har klickat lite på dom där fyrkanterna (där man bla bestämmer storlek på airbrushen m.m.) med magic wanden men inget funkar ju :crazy:
 
Det finns en inställning längst upp som heter "tolerance" och om siffran där är hög så accepteras fler färger när man använder magic wand eller paint bucket.
 
Det var inte det :crazy:
Testade men det krånglar fortfarande. komme rihåg att det här har hänt en gång tidigare men då lyckades jag fixa till det. jag kommer bara inte ihåg hur :(
 
Jag förstod inte riktigt vad du sade, men jag tycker det låter som ett fall av fel lager.

photoshop.gif

Kolla att du verkligen är i det lager som bilden finns i, och inte ett eventuellt bakgrundslager.

Annars kan du lägga ihop alla lager genom att välja "Flatten image" i menyn "Layer" (eller vad det råkar heta om du har svensk photoshop)
 
Jo, dte låter vettigt och jag tror nog att dte är det.
Men jag kan inte välja Flatten Image. Ser det men man kan inte klicka på det (är inte svart utan ljusgrått)
 
Då kan det nog inte vara det. Vad är det för typ av bild? Du kanske kan maila den till mig t.ex. så jag kan testa? (adress i profilen)

/Erica
 
Jag har mailat bilden nu, du får säga till om du inte kan se den, vet inte om jag gjorde helt rätt :o
 
Jag kan se den. :) Och nej, den har inga lager! Däremot är det inte bara helt vitt och sen helt svarta streck, utan runt strecken finns ju en kant av "halvgråa" pixlar. Om du väljer en tolerans på runt 7-8 och sen ökar eller minskar kommer du se när det blir lagom. Det går inte att färglägga helt perfekt genom att använda fyll-verktyget, men om du orkar får du kanske fylla i resten för hand? Är det du som färglagt ansiktet?

/Erica
 
Jo, så brukar jag göra med de andra bilderna.
Det är jag som färglagt ansiktet ja. Har målat hela.Orkade inge mer utan de där fyll i sakerna :p
Jag ska testa det som du skrev.
 
Det var inte det :crazy:
Det här är helt otroligt det har alltid funkat förrut och nu så är det helt :confused:
Snart ger jag upp :crazy:
 
Men testa att måla kanterna bara då, med "skarpa kanter" på penseln. Då borde det ju gå att markera med tolerans 1 sen och fylla resten av området..?

/Erica
 
Försökte det på en bit av teckningen men det gick inte. Nu ger jag upp, har kämpat med det i snart 2 dygn och ingenting funkar. Då får den vara svartvit :crazy:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 079
Senast: Rosett
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp