Sporthorse
Trådstartare
Jag ska försöka skriva någonting via fb. Vet bara inte vad. Kanske fråga hur det står till och vad hen har för sig? Bara jag inte får samma svar (att allt är bra).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska försöka skriva någonting via fb. Vet bara inte vad. Kanske fråga hur det står till och vad hen har för sig? Bara jag inte får samma svar (att allt är bra).
Okej, hen uppfyller inte alla kriterier, mager är hen inte, men väldigt tunn. Personen går ju ut ibland, men aldrig bara för att gå ut, utan då är det till affären som jag fattat det.
Dessvärre är släktingen helt emot medicinering, jag tror att antidepressiva läkemedel kan vara bra i detta fall. Alltså av den milda sorten som inte framkallar beroende. Men jag har tyvärr inte mycket jag kan göra annat än att prata med personen? Men samtidigt vågat jag inte pressa för mycket. Mest av allt undrar jag vad som orsakat depressionen, hen har alltid varit väldigt glad och social.
Jag har ingenting att säga till om vad gäller vård och medicin, medicinering lär aldrig komma på kartan då personen är väldigt starkt emot det. Men har man förändrats från väldigt social, utåtriktad och öppen till att sitta isolerad i hemmet i flera år, slutat arbeta och gjort slut med sin partner efter ett väldigt långt förhållande så står allt inte rätt till. Jag känner personen väl och vet att hen mår dåligt. Vad det beror på har jag däremot ingen aning om och jag vet heller inte vad eller hur man kan hjälpa en person som befinner sig i den här situationen.Jag tycker att du ska vara väldigt försiktig med att själv sätta dig och tycka si och så om huruvida personen behöver medicinering eller ej.
Jag har blivit jävligt mycket medicineras på grund av vad folk bara tycker tycker. Jag blev äckligt sjuk av medicinerna och värre än innan, men läkarna fortsatte glatt att skriva ut skiten ändå på grund av att andra människor tyckte att jag var deprimerad. Men det är jag inte.
Depressioner behöver inte alls ha något att göra med en utlösande faktor.Depressioner har inte alltid en uppenbar orsak, så jag skulle inte lägga alltför mycket huvudbry på det.
Vad vill släktingen göra i stället då? Som det ser ut nu fungerar det ju inte. Sen är det väl inte andra än läkare och den sjuke som kan säga något om vad som ska göras. Vi andra kan bara komma med tips och ha åsikter, så vida det inte är fara och färde så personen måste tas om hand vare sig hen vill eller inte.
Jag är väldigt orolig för att det kanske tom är så illa att personen gett upp hoppet helt nu men inte visar det? Hur vet man om en som isolerar sig tex har suicida tankegångar? Varför isolerar hen sig? Har det hänt någonting hemskt som ingen vet om? Många frågetecken utan möjlighet till svar som det ser ut.
Depressioner behöver inte alls ha något att göra med en utlösande faktor.
Jag ÄR social, utåtriktad och på jobbet lite känd som den som "alltid är glad och positiv".
Ändå så har haft stora problem (tack och lov för kunniga läkare, forskning och medicine).
Saxar ur vårdguiden:
"Det kan finnas många olika orsaker till att man får en depression. Exempelvis kan stress som pågår länge och som man inte kan påverka och förluster eller konflikter med personer som man tycker är viktiga medföra att man blir deprimerad. Men ibland går det inte att peka på något särskilt som hänt innan man blev deprimerad. Det gäller särskilt om man har återkommande depressioner."