Sv: Pepptråd ang ridrädsla!
Oj vilken bra tråd! Precis vad jag känner att jag behöver!
Jag har själv inte ridit på säkert 25 år (räcker det? hmmmm.....?)
och jag känner att förr eller senare kommer dagen med stort "D" då jag helt enkelt
måste!
Dottern går andra året på gymnasiet nu och visserligen är det lite mer än ett år tills hon "försvinner" iväg ut på någon högskola långt borta men dagarna går ju fort som ni vet och rätt som det är så är det dags
Ni andra pratar om att ni är fegisar och det stämmer verkligen i mitt fall. Jag har "planerat" att börja rida igen ända sedan vi köpte hästen för flera år sedan men ännu har inget hänt.
Att sälja honom är inget alternativ för det har jag ju lovat honom att aldrig göra!
Inte heller att skicka ut honom på foder för jag vill ju själv pyssla om honom också och dessutom verkar det läskigt med tanke på hur många skräckhistorier man får höra här om den saken.
Hästen är väldigt snäll men är ingen nybörjarhäst och även om jag ridit mycket förr så är det som en ren nybörjare jag känner mig nu. ..... och feg!
Han är som sagt snäll men är en bestämd herre som man inte kan tvinga till något utan man måste verkligen få honom att samarbeta - att
vilja göra saker.
Det som jag är mest nervös över är att han kan vara rätt så tittig ibland och jag är rädd för att min egen osäkerhet då påverkar honom också.
Så ge mig lite tips nu och "spark i baken!"