pengar av försäkringsbolag... samt köt utav ny "vän"

Piruette

Trådstartare
hmm, köp ska det vara :)
Hur länge brukar det ta för försäkringsbolagen att betala ut pengar då ens häst avlivats? jag skickar in papprena till min vet imorgon sen skickar hon dom vidare...

är lite nyfiken då jag reserverat ett litet sto som jag ska köpa... men hon kommer ej förens i nov då hon går med föl vid sidan nu...

tycker ni att jag är dum som skaffar en ny häst så snabbt?:crazy::confused:

Sv: pengar av försäkringsbolag... samt köt utav ny "vän"

För oss tog det ett par dar att få pengarna! Och nej jag tycker inte att det är för tidigt, min "gamla" ponny avlivades på måndagen och vi hämtade min "nya" ponny på fredagen!!

beklagar...
har själv aldrig behövt ta några sådana jobbiga beslut..

Är du bara säker på att det är DEN hästen du vill ha och inte bara en ny häst för att inte vara utan så är det väl bara till att tuta och köra!
Lycka till!

Va är det för pålla förresten?

För mig tog det ca en vecka från att jag skickde papprena till min veterinär tills jag fick pengarna. Min häst dog för ett år sedan ungefär, i tarmvred

tycker ni att jag är dum som skaffar en ny häst så snabbt?:crazy::confused:

Det är väl bara du som vet vad som känns rätt för dig. Ingen annan kan komma och säga nåt eftersom det är dina känslor det handlar om. Om du känner att du vill ha en ny häst så tycker jag att du ska skaffa dig det!

beklagar...
har själv aldrig behövt ta några sådana jobbiga beslut..

Är du bara säker på att det är DEN hästen du vill ha och inte bara en ny häst för att inte vara utan så är det väl bara till att tuta och köra!
Lycka till!

Va är det för pålla förresten?

jo, detta är ju ett litet sto som jag red för många år sedan, har alltid haft ett gott öga till henne, o hon har alltid funnits i mitt hjärta sen jag "lämnade" henne o flyttade till småland.:) Hon är e:Bellini-Maraton, 158cm,liten o nätt, utb LA/MSV, ska köpa hennen utav samma som jag köpte min förra häst av o där har hon stått sen jag red henne... så jag vet ju vad jag får.
sen är jag väldigt sugen på att ta föl om ett par år oxå...o hon får jättefina fölisar!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 108
Senast: athena
·
Äldre Satt på jobbet i går natt, hade inte mycket för mig och surfade lite på mobilen. Var inne på fb och såg att en vän till mig delat en...
28 29 30
Svar
599
· Visningar
49 097
Senast: Oldie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har ett litet dilemma och vet inte riktigt vart jag ska vända mig så provar helt enkelt att skriva av mig här så får vi se om...
Svar
13
· Visningar
2 935
Senast: Gelina
·
Hästmänniskan Usch sitter i en så otroligt tråkig sits och jag vet inte hur jag ska vända på det så det kommer att kännas bra. Idag har jag två...
2
Svar
26
· Visningar
4 675
Senast: Eme_liie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar