Pelhambett till "the difference"

M

mickis_z

Idag slog en tanke mig - hur blir det om man sätter på ett pelhambett på ett "the difference" träns? Förlorar då både bettet och tränset sin egentliga funktion(med tanke på pelhambettets hävstångseffekt)??? Det är ju faktiskt meningen att det ska dra lite i nackstycket bakom öronen när man tar ett tygeltag med ett pelhambett...
Vad tror ni?;)

Sv: Pelhambett till "the difference"

jag har ridit me det. Tycker inte om resultatet, ska jag rida med pelham tar jag ett vanligt träns.

Sv: Pelhambett till "the difference"

Ok. Ja provade faktiskt att träna med det igår. Kände ingen egentlig skillnad med the differencetränset från när jag red henne med samma bett (alltså pelham)med ett vanligt träns. Menmen då är det säkert olika från häst till häst... ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 628
Senast: SiZo
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 174
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 717
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka