Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har googlat och det är väldigt varierande färg på bilderna?Och jag fick hem en First Yellow idag tack vare @cili
Jag har googlat och det är väldigt varierande färg på bilderna?
En del är gula och andra bilder visar en i stort sett vanligt vit blomma? Vad har den för färg egentligen? Är den så spektakulär som butikerna vill hävda?
/frågvisa tanten
Fast t.ex. här ser den på min skärm skapligt rent vit ut?Den är gul! Man brukar säga att det är den enda gula pelargonen.
Vissa resultat på Google visar blandade bilder från hemsidor, står det "First Yellow" i närheten av en bild så tar den med den.
Fast t.ex. här ser den på min skärm skapligt rent vit ut?
http://www.odla.nu/inspiration/arets-pelargon-finns-hos-odlanu
Jag var där idag igen! Massor av pelargoner kvar! Kom hem med en Appleblossom men vill nog dit i morgon igen.
16/8 stänger de för säsongen!
Har du koll på öppettiderna också? Ska ta med lilla farmor ut på äventyr dit nu i vveckan kunde vara bra att veta så vi inte åker för tidigt/sent
Är det någon som är intresserad av att byta sticklingar? Jag har tyvärr endast Dr Westerlund att erbjuda eller slantar. Själv är jag intresserad av någon sort som blommar hyfsat lätt då jag förutom Westerlund's tydligen har budet hem den lite mer svårskötta (när det gäller att få i blom) Lord Bute.
I början kan du ha ett litet miniväxthus runt den. Dvs stoppa krukan i en fruktpåse (de där halvstora i plast) från affären. Knyt ihop lite löst och du har ett gratis drivhus. Öppna med jämna mellanrum och lufta.
...
och så ska jag väl lyckas få tag på nån Dr Westerlund.